Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schrijfsnelheid 10D getest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schrijfsnelheid 10D getest

    Ik kom van een kei-goede maar supertrage Olympus E-20, dus dit interesseerde mij wel.

    In drive modus kan de 10D bliksemsnel 9 foto's achter mekaar nemen en daarna zakt het tempo tot ongeveer 1 foto per seconde. (ontspanknop constant ingedrukt - niet herfocussen )
    Wil je terug de rate van 9 foto's achter mekaar, dien je slechts 5 seconden te wachten.

    Ik veronderstel dat er nog wel snellere camera's bestaan, maar dit is dus echt perfect werkbaar. Nu ja, geen kwaad woord over mijn Oly-zaliger , je geraakt aan dat toestel ook wel gewoon, maar in sommige situaties vloek je toch wel even. Met name wanneer de actie aan jouw voorbij gaat terwijl je bijna twee minuten naar het buffer-lampje zit te staren.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    snelheid id idd iets fantastisch op de 10D, normaal gezien trek je toch nooit 9 foto's na alkaar, soms wel eens een stuk of 4 in drive maar dat is het, ik ben nog nooit in de problemen gekomen dat ik een foto wou trekken en men buffer nog vol zat
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by fredericrom
      snelheid id idd iets fantastisch op de 10D, normaal gezien trek je toch nooit 9 foto's na alkaar, soms wel eens een stuk of 4 in drive maar dat is het, ik ben nog nooit in de problemen gekomen dat ik een foto wou trekken en men buffer nog vol zat
      ...tuurlijk, ik wou alleen maar aangeven dat je die schrijfsnelheid en de buffergrootte van de 10D gewoon mag vergeten.

      Btw. de batterijen lijken mij ook zeer goed - ben er al een halve dag mee aan het spelen ( eerste laadbeurt ! ) en ze zijn nog niet leeg !
      Enne... er zit een microdrive in mijn 10D.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Hoi Marc,

        Congrats met je nieuwe aanwinst en heel plezier toegewenst. Laat maar eens snel een van je kunsten zien!

        Jan
        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Originally posted by jamonadap
          Hoi Marc,

          Congrats met je nieuwe aanwinst en heel plezier toegewenst. Laat maar eens snel een van je kunsten zien!

          Jan
          Ben bezig, ben bezig...
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Originally posted by Marc

            Btw. de batterijen lijken mij ook zeer goed - ben er al een halve dag mee aan het spelen ( eerste laadbeurt ! ) en ze zijn nog niet leeg !
            Idd dat zijn toppertjes die Lithium Ion's (2e van Hähnel, 1300mAh a 66 Euro lijkt het idd langer uit te houden dan de Canon).

            En moest je hem toch plots vervangen, fluitje van een cent....geen 4 penlites te verwisselen

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              toegegeven, die buffer op de 10D is erop vooruitgegaan tov de D60 en D100, een opsteker voor de 10D, spijtig dat hij nog wel 2,5 sec nodig heeft om op te starten, de D100 lijkt momenteel de enige DSLR te zijn die zonder 1ms vertraging ONMIDDELIJK klaar is wanner je 'm opzet.
              Ook de S2 doet er nog dik 2 sec. over. Ik vraag me af wat er dan moet gebeuren, mem check, selfdiagnose, ???

              iemand al getest wanneer je de full frame rate haalt (normaal moet je een bepaalde sluitertijd halen alvorens je de max. rate haalt) ?

              tnx

              Comment


              • #8
                iemand al getest wanneer je de full frame rate haalt (normaal moet je een bepaalde sluitertijd halen alvorens je de max. rate haalt) ?
                je kan vanaf 1/250 sec 9 foto's op drie sec maken
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Phille
                  toegegeven, die buffer op de 10D is erop vooruitgegaan tov de D60 en D100, een opsteker voor de 10D, spijtig dat hij nog wel 2,5 sec nodig heeft om op te starten, de D100 lijkt momenteel de enige DSLR te zijn die zonder 1ms vertraging ONMIDDELIJK klaar is wanner je 'm opzet.
                  Ook de S2 doet er nog dik 2 sec. over. Ik vraag me af wat er dan moet gebeuren, mem check, selfdiagnose, ???

                  iemand al getest wanneer je de full frame rate haalt (normaal moet je een bepaalde sluitertijd halen alvorens je de max. rate haalt) ?

                  tnx
                  @ Phille, dat opstarten gebeurt bij mij 1 keer hoor ! Momenteel staan mijn camera-instellingen "permanent aan" - geen shutdown na 1, 2, 15 of 30 minuten... Als je ff aan de ontspanknop komt ( LCD staat bij mij zo ingesteld ) dooft het LCD scherm en staat ie weer in record-mode.
                  ...krijg die batterijen toch niet leeg !
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment

                  Working...
                  X