Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Standaard Schrijfsnelheid 10D getest

Ik kom van een kei-goede maar supertrage Olympus E-20, dus dit interesseerde mij wel.

In drive modus kan de 10D bliksemsnel 9 foto's achter mekaar nemen en daarna zakt het tempo tot ongeveer 1 foto per seconde. (ontspanknop constant ingedrukt - niet herfocussen )
    Wil je terug de rate van 9 foto's achter mekaar, dien je slechts 5 seconden te wachten.

Ik veronderstel dat er nog wel snellere camera's bestaan, maar dit is dus echt perfect werkbaar. Nu ja, geen kwaad woord over mijn Oly-zaliger , je geraakt aan dat toestel ook wel gewoon, maar in sommige situaties vloek je toch wel even. Met name wanneer de actie aan jouw voorbij gaat terwijl je bijna twee minuten naar het buffer-lampje zit te staren.

Standaard

snelheid id idd iets fantastisch op de 10D, normaal gezien trek je toch nooit 9 foto's na alkaar, soms wel eens een stuk of 4 in drive maar dat is het, ik ben nog nooit in de problemen gekomen dat ik een foto wou trekken en men buffer nog vol zat
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Standaard

Originally posted by fredericrom
    snelheid id idd iets fantastisch op de 10D, normaal gezien trek je toch nooit 9 foto's na alkaar, soms wel eens een stuk of 4 in drive maar dat is het, ik ben nog nooit in de problemen gekomen dat ik een foto wou trekken en men buffer nog vol zat
    ...tuurlijk, ik wou alleen maar aangeven dat je die schrijfsnelheid en de buffergrootte van de 10D gewoon mag vergeten.

Btw. de batterijen lijken mij ook zeer goed - ben er al een halve dag mee aan het spelen ( eerste laadbeurt ! ) en ze zijn nog niet leeg !
    Enne... er zit een microdrive in mijn 10D.
    "I come to bury Caesar, not to praise him.
    The evil that men do lives after them;
    The good is oft interred with their bones”

Standaard

Hoi Marc,

Congrats met je nieuwe aanwinst en heel plezier toegewenst. Laat maar eens snel een van je kunsten zien!

Jan

Standaard

Originally posted by jamonadap
    Hoi Marc,

Congrats met je nieuwe aanwinst en heel plezier toegewenst. Laat maar eens snel een van je kunsten zien!

Jan
    Ben bezig, ben bezig...

Standaard

Originally posted by Marc

Btw. de batterijen lijken mij ook zeer goed - ben er al een halve dag mee aan het spelen ( eerste laadbeurt ! ) en ze zijn nog niet leeg !
    Idd dat zijn toppertjes die Lithium Ion's (2e van Hähnel, 1300mAh a 66 Euro lijkt het idd langer uit te houden dan de Canon).

En moest je hem toch plots vervangen, fluitje van een cent....geen 4 penlites te verwisselen

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Standaard

toegegeven, die buffer op de 10D is erop vooruitgegaan tov de D60 en D100, een opsteker voor de 10D, spijtig dat hij nog wel 2,5 sec nodig heeft om op te starten, de D100 lijkt momenteel de enige DSLR te zijn die zonder 1ms vertraging ONMIDDELIJK klaar is wanner je 'm opzet.
    Ook de S2 doet er nog dik 2 sec. over. Ik vraag me af wat er dan moet gebeuren, mem check, selfdiagnose, ???

iemand al getest wanneer je de full frame rate haalt (normaal moet je een bepaalde sluitertijd halen alvorens je de max. rate haalt) ?

tnx

Standaard

iemand al getest wanneer je de full frame rate haalt (normaal moet je een bepaalde sluitertijd halen alvorens je de max. rate haalt) ?
    je kan vanaf 1/250 sec 9 foto's op drie sec maken
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Standaard

Originally posted by Phille
    toegegeven, die buffer op de 10D is erop vooruitgegaan tov de D60 en D100, een opsteker voor de 10D, spijtig dat hij nog wel 2,5 sec nodig heeft om op te starten, de D100 lijkt momenteel de enige DSLR te zijn die zonder 1ms vertraging ONMIDDELIJK klaar is wanner je 'm opzet.
    Ook de S2 doet er nog dik 2 sec. over. Ik vraag me af wat er dan moet gebeuren, mem check, selfdiagnose, ???

tnx
    @ Phille, dat opstarten gebeurt bij mij 1 keer hoor ! Momenteel staan mijn camera-instellingen "permanent aan" - geen shutdown na 1, 2, 15 of 30 minuten... Als je ff aan de ontspanknop komt ( LCD staat bij mij zo ingesteld ) dooft het LCD scherm en staat ie weer in record-mode.
    ...krijg die batterijen toch niet leeg !

Soortgelijke discussies

1. Canon 10D -> Nikon D70 ??
    Door lapino in forum Camera's
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 24 augustus 2004, 20:42
  2. [DSLR] D70 vs 10D vs Pro1
    Door Manta99 in forum Camera's
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 maart 2004, 22:24
  3. Canon 10D of toch maar niet ? Nikon ?
    Door Catscratch in forum Camera's
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 1 september 2003, 20:31
  4. CF kaartjes getest op 10D en D100 ***Toshiba***
    Door frans_vdm in forum Camera's
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 16 juni 2003, 08:29
  5. Press release 10D
    Door edelf in forum Camera's
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 27 februari 2003, 13:52

Regels voor berichten