Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoon machien!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schoon machien!

    Konica Minolta today put the final 'meat on the bones' and officially announced the specifications for the Maxxum 7D (Dynax 7D) digital SLR. Much of it is as we had guessed, a Minolta A-type bayonet lens mount, a 1.5x FOV crop 6.1 million pixel CCD, Anti-Shake, Pentaprism viewfinder, 2.5" LCD monitor, RAW, RAW+JPEG, sRGB/Adobe RGB, ISO 100 - 3200, CF Type I/II storage and a Lithium-Ion battery.





    Voorbeeldfoto's (opgepast: 'zware' bestanden!!)
    Last edited by MarcFoto; 15 september 2004, 16:18.
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Schoon machien!

    Zeker een mooi ding.

    Minolta zal goed haar best moeten doen het komende jaar om een deel van haar verloren SLR markt weer terug te vinden in de Digitale wereld. Mij zijn ze in ieder geval verloren aan Canon.

    De geïntegreerde AS is zeker een pluspunt van de Minolta en die techniek heeft zich ook al kunnen bewijzen in de A-series.

    Comment


    • #3
      Re: Schoon machien!

      JA dat is nu echt een leuk feature om standaard ingebouwd te hebben. Ik vraag mij af hoe Canon en Nikon hierop gaan reageren. Het hangt natuurlijk ook allemaal van de prijs af he. Mag niet duurder zijn met een vergelijkbare lens als 20D met 17-85 IS want dat is die extra feature ook weer geen voordeel he.

      Comment


      • #4
        Re: Schoon machien!

        Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
        Zeker een mooi ding.

        Minolta zal goed haar best moeten doen het komende jaar om een deel van haar verloren SLR markt weer terug te vinden in de Digitale wereld. Mij zijn ze in ieder geval verloren aan Canon.

        De geïntegreerde AS is zeker een pluspunt van de Minolta en die techniek heeft zich ook al kunnen bewijzen in de A-series.
        Uiteindelijk moet je bewondering hebben voor Minolta. Het feit dat ze met zoveel vertraging (opnieuw) de DSLR markt betreden komt voor een groot stuk door de technische problemen die ze gehad hebben met het AS systeem. Veel merken hadden het volledige idee begraven en nog een inspiratieloos toestel uitgebracht...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: Schoon machien!

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
          Ik vraag mij af hoe Canon en Nikon hierop gaan reageren. Het hangt natuurlijk ook allemaal van de prijs af he. Mag niet duurder zijn met een vergelijkbare lens als 20D met 17-85 IS want dat is die extra feature ook weer geen voordeel he.
          De 17-85 IS IS het antwoord van Canon.

          Comment


          • #6
            Re: Schoon machien!

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
            De 17-85 IS IS het antwoord van Canon.
            Dan is dat toch maar een flauw antwoordje, hoor (allez, vind ik toch)...
            Als je al Minolta lenzen hebt (een 100-400 Apo bvb) dan maak je daar een IS lens van zonder meerkost.
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: Schoon machien!

              Ziet er inderdaad een goed machien uit... met antishake als de belangrijkste feature voor zeker. Nu nog een prijskaartje te weten komen zou leuk zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Schoon machien!

                Inderdaad schoon apparaat. Hierop zat ik dus ook al een tijdje te wachten gezien ik een aantal lenzen heb die voor mijn analoge Minolta toestellen gebruikt werden.
                Ik vond het immers zonde om alles te verkopen en over te stappen naar een ander merk. Ben trouwens altijd een tevreden klant van Minolta geweest. Nu nog even de prijs en de datum waarop hij in de winkel ligt afwachten.

                Nog meer info, specificaties, accessoires,... te vinden op volgende link :
                http://7digital.konicaminolta.com/

                Groeten,
                Benny
                ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

                Comment


                • #9
                  Re: Schoon machien!

                  Die antishake is natuurlijk alleen maar op de foto te zien. In de zoeker zie je natuurlijk wel de beweging, dit in tegenstelling tot IS in de lens.

                  grtz edelf
                  Last edited by edelf; 15 september 2004, 18:44.
                  Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schoon machien!

                    Ben benieuwd hoe de low pass filter op stof gaat reageren. Mijn vorige Minolta dslr (RD175) vertoont na 5 jaar intensief lenzenwisselen nog geen enkel stofje.
                    Mijn D70 is zopas bij de importeur prima en gratis gereinigd. Volgens hem bestaat er echter genoeg ontstoffingssoftware zodat ik stof in de D70 niet moet dramatiseren. "dat is nu eenmaal eigen aan een dslr"
                    Hoogstwaarschijnlijk zal ik mijn Minolta glasservies terug in gebruik nemen en zal de D70 in de koopjeshoek verschijnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schoon machien!

                      YESSSS!!!
                      snel naar de 2de hands zaken, de leuke minolta lenzen halen, zoals de 28-135, top lenzen voor weinig centen.
                      Ik ga in ieder geval op zoek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schoon machien!

                        Ik was reeds +/-25 jaar een Minolta-fanaat, begin dit jaar heb ik, na lang twijfelen, alle Minoltamateriaal van de hand gedaan en ben over geschakeld op Canon 10D.
                        Mijn 9xi heb ik nog wel in gebruik om al eens een dia te fotograferen

                        Nu komen die verdorie toch ook op de markt met een digitale SLR.

                        Te laat, er is geen weg terug!
                        http://www.torekefoto.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schoon machien!

                          Het is KONICAMINOLTA en niet MINOLTA !

                          Zowel in buss.toepassingen (copiers, fax etc) als in fotografie en nog andere domeinen
                          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schoon machien!

                            Oorspronkelijk geplaatst door NOD
                            Te laat, er is geen weg terug!
                            Het is nooit te laat om terug te keren...
                            Zeker als je altijd tevreden was over Minolta.
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schoon machien!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                              Het is KONICAMINOLTA en niet MINOLTA !

                              Zowel in buss.toepassingen (copiers, fax etc) als in fotografie en nog andere domeinen
                              Bah,
                              Minolta bekt toch nog altijd beter...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X