Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SanDisk CompactFlash Ultra vs Ultra II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SanDisk CompactFlash Ultra vs Ultra II

    Kent er iemand het verschil tss de de SanDisk CF Ultra en de Ultra II?

    Kan voor €20 aan een 256Mb Ultra komen, maar weet daar geen snelheden van ... Zou de snelheid van mijn toekomstig fototoestel (waarsch D70) graag 100% benutten. Vandaar de vraag.

    Grtz

  • #2
    Als ge echt de snelheid van de D70 wilt benutten dan kunt ge u toch beter nen ultra II aanschaffen, ask Phille

    Comment


    • #3
      Ja beter met een ULTRA II ,maar voor 20euro is het altijd intressant om een reserve kaartje te hebben

      Comment


      • #4
        op de D70 een mega groot verschil, ULTRA II is the way to go ! (zie dpreview, datarate van 6,5 MB /sec continue)

        Comment


        • #5
          Mmmm 6.5 lijkt mij wat veel. Net op http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816
          het verschil kunnen opzoeken

          Ultra (D70): 3319K/sec
          Ultra II (D70): 4669K/sec

          De ULTRA II is dus 30% sneller dan de ULTRA op de D70 zo blijkt
          Blijkbaar liggende II's ook goedkoper in de winkel!!

          Alvast bedankt voor jullie reply's

          Comment


          • #6
            ik heb een 512 MB Ultra II gekocht bij directshopper.de (121,25€)
            gisteren mail gekregen dat em verstuurd is
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dirtyharry71
              ik heb een 512 MB Ultra II gekocht bij directshopper.de (121,25€)
              gisteren mail gekregen dat em verstuurd is
              Ik heb gisteren een mail gekregen van Directshopper dat m'n betaling ontvangen is en dat hij per kerende verstuurd zal worden indien in voorraad.

              EDIT: tiens... na 260 posts ineens ontdekt dat de 'reply to topic' en het reply icoontje een totaal andere functie hebben Nu wordt het me ook duidelijk hoe jullie die mooie quotes altijd gebruiken

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dirtyharry71
                ik heb een 512 MB Ultra II gekocht bij directshopper.de (121,25€)
                gisteren mail gekregen dat em verstuurd is
                Vraagje ... hoe zit het met de taxen?

                Comment


                • #9
                  Ben onlangs nog op zoek gegaan voor een snel lezerke, enkel de Sandisk Ultra (firewire) geeft aan dat hij tegen 5MB/s kan lezen. Persoonlijk heb ik liever een snelle lezen in USB2.0 vorm. USB2.0 hebben ze bijna in alle internetcafé's, waardoor je daar dan snel je geschoten foto's op CD kan branden.

                  Iemand die leessnelheden van bepaalde lezers kent?

                  Grtz

                  Comment


                  • #10
                    geen taxen ('t is binnen de EG)
                    't kaartje kost 114€ en dan nog 7€ transport naar België
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      k tnx

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by The E@sterbunny
                        Kent er iemand het verschil tss de de SanDisk CF Ultra en de Ultra II?

                        Kan voor €20 aan een 256Mb Ultra komen, maar weet daar geen snelheden van ... Zou de snelheid van mijn toekomstig fototoestel (waarsch D70) graag 100% benutten. Vandaar de vraag.

                        Grtz
                        Laat je niet zot maken met die ultra II kaarten, als je voor zo weinig een kaartje kunt kopen, doe dat dan, al is het maar als backup. Als je nieuw koopt is het wat anders.

                        Comment

                        Working...
                        X