Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

s2 gebruikers waar blijven de foto`s

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • s2 gebruikers waar blijven de foto`s

    ik mis de foto`s van de s2 op BD ik zoek een pagina wwar ik foto`s van S2 kan zien ik overweeg namelijk een s2 te kopen maar ze proberen mij steeds een d100 aan te smeren. En zeggen dat die beter is dan de s2 maaar de kleuren van nicon vind ik zelf nog al hard. Verder dat de autofocus van de s2 traag is.Is dit waar
    groet Jack

  • #2
    Op de nieuwe startpagina http://digitale-fotografie.2link.be/ zijn in de rubriek persoonlijke sites een paar links opgenomen van fotosites die gemaakt zijn met een S2. Denk wel dat je daar een vergelijking zal kunnen maken.

    Dirk

    Comment


    • #3
      Waaronder de mijne
      Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

      Comment


      • #4
        Originally posted by jack-l
        ik mis de foto`s van de s2 op BD ik zoek een pagina wwar ik foto`s van S2 kan zien ik overweeg namelijk een s2 te kopen maar ze proberen mij steeds een d100 aan te smeren. En zeggen dat die beter is dan de s2 maaar de kleuren van nicon vind ik zelf nog al hard. Verder dat de autofocus van de s2 traag is.Is dit waar
        groet Jack
        Als je de D100 en de S2 naast elkaar zet ga je die S2 kiezen, dat weet ik 100% zeker. Zowiezo is de Firewire aansluiting al een enorm groot voordeel, de kleuren vind ik iets mooier en een trage autofocus hangt ook van de lenzen af natuurlijk! Als je perse een hele snelle AF wenst moet je er AF-S lens(en) op kopen.
        Alhoewel ik met mijn 80-200 2.8 draaizoom (niet af-s) toch een zeer goede AF hebt en een scherpte waar je U tegen zegt. Ik heb er nooit last van gehad en vraag me af of dat het scheelt met een D100.

        Het enige grote nadeel van de S2 is de 1/2 staps van de exposure setting. Deze is bij de Nikon 1/3 en dat is wel makkelijker naar mijn mening. Voordeel met de S2 is wel weer dat de flitsaansluiting compatible is met haast alle nikon flitsers en ook TTL kan flitsen met haast alle modellen. De D100 moet je echt perse de DX flitser type van Nikon gebruiken.

        Je kunt op Dpreview.com ze ook naast elkaar zetten, dan kom je ook al deze dingen tegen.

        Op mijn site staan er ook een klein albumpje http://members.ams.chello.nl/rlcopsy...rotterdam.html , indien gewenst kan ik je ook wel het 1 en ander in groter formaat emailen.

        Comment


        • #5
          Als je de D100 en de S2 naast elkaar zet ga je die S2 kiezen, dat weet ik 100% zeker.
          Toch heb ik voor de D100 gekozen.

          Lag mij in de eerste plaats beter in de hand, wat ook een te hanteren norm is bij aankoop.

          Samen met een AF 50/1.8D en een 28-105/3.5-4.5D

          Wat betreft die zoomlens, enkelen vonden dit geen aanrader. 'k Moet zeggen wat mij betreft een uitstekende starterlens. Volgende aankoop wordt normaal gesproken een vaste telelens.

          Over kleur-voorkeur ga'k me niet uitlaten, da's te subjectief. Ik hou ervan om in m'n digidoka bezig te zijn om de kleuren naar mijn smaak te brengen. Waar de een van houd, kan de ander niet bekoren...

          Bij de D100 kan je kiezen voor 1/3 of 1/2 exposure setting.

          Gewoon even mijn visie, geen start van een discussie

          Groetjes

          Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

          Comment


          • #6
            [QUOTE] Originally posted by Exxosje
            Over kleur-voorkeur ga'k me niet uitlaten, da's te subjectief. Ik hou ervan om in m'n digidoka bezig te zijn om de kleuren naar mijn smaak te brengen. Waar de een van houd, kan de ander niet bekoren...
            Kijk en dat is een verschil. Ik probeer ernaar te streven om zo min mogelijk te bewerken. (lees helemaal niet te bewerken!) Bewerken kan immers altijd nog, de kunst is om op lokatie de foto al zo te maken dat bewerken niet nodig is. (maar das mijn mening natuurlijk) Al mijn foto's op mijn site zijn dus onbewerkt. (alleen kleiner gemaakt 800x600 en een copyright logo in gezet) Qua kleur en compositie is er dus helemaal niets verandert, zelfs niet gecropped ofzo.

            Als je puur naar de technische verschillen kijkt zou ik in ieder geval voor de S2 gaan. Voorbeeld: De 12MP modus. De 12Mp modus is misschien kwalitatief minder dan de normale 6MP modus maar als je echt een grote afdruk wilt is het erg goed bruikbaar. Het kwaliteits verlies is namelijk echt minimaal en ga je niet in 1 oogopslag zien. Dan vind ik het erg nuttig en dus een voordeel omdat je dan gewoon A3 of groter kan afdrukken.

            Maar het is ook maar net wat je voordelen en nadelen vind en wat zwaarder opweegt. Als jij handligging het belangrijkste vind en de D100 vind jij beter in de hand liggen dan kan dat een doorslaggevende factor zijn. Dan blijft het natuurlijk altijd een discussiepunt welke beter zou zijn en dan zou ik de poster van het topic willen aanraden om ze beide eens in de winkel te bekijken en er even mee in de handen te staan en van tevoren goed afwegen wat voor JOUW specifiek de belangrijkste dingen zijn waaraan de camera moet voldoen. (en dan bedoel ik dingen zoals handligging, extra's, prijs enz.)

            Comment


            • #7
              Richard, knappe foto's moet'k zeggen, die van Rotterdam.

              Zo zie je maar dat meningen en voorkeuren verschillen hé

              Ik verlang ernaar tot de zon terugkeert op de uren dat'k vrijheb, zodat'k hem eens onder voldoende natuurlicht kan gaan testen.

              Alles perfect krijgen op locatie is inderdaad een kunst, dat ga'k niet in twijfel trekken.

              Verdikke, nu treed'k toch wel in discussie zeker...
              Zal het niet meer doen
              Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Exxosje
                Richard, knappe foto's moet'k zeggen, die van Rotterdam.

                Zo zie je maar dat meningen en voorkeuren verschillen hé

                Ik verlang ernaar tot de zon terugkeert op de uren dat'k vrijheb, zodat'k hem eens onder voldoende natuurlicht kan gaan testen.

                Alles perfect krijgen op locatie is inderdaad een kunst, dat ga'k niet in twijfel trekken.

                Verdikke, nu treed'k toch wel in discussie zeker...
                Zal het niet meer doen
                Dank u Exxosje!
                Het zou ook een mooie boel worden als we allemaal dezelfde mening en voorkeuren hadden.
                Discussies? daar is toch een forum voor?
                Tsja, ik kan nu de keuze voor een D100 goed voorstellen, als je niet gereageerd had kon ik dat niet. Nu klinkt het erg aannemelijk en logisch dat je dan voor een D100 kiest! En laten we wel zijn dat het beide gewoon topcamera's zijn. De kleine details maken het verschil en de 1 zal de D100 kiezen en de ander de S2. Zoals ik al eerder zei zijn het maar net wat je een vorodeel/nadeel vind. Ik was dus wel erg voorbarig met mijn S2 keuze.

                Ik zit ook op beter weer te wachten, ik wil dolgraag mijn 80-200 weer eens echt aan het werk zetten en vind de blauwe luchten altijd zo mooi. Maar je weet dat bij de fotogafie de mooiste plaatjes zijn te maken als jij je camera niet bij je hebt. (Of op je werk zit) Heb ik ook altijd last van...

                Comment


                • #9
                  Hi Jack,
                  Kijken en vergelijken.
                  op mijn fotosite www.pbase.com/pieters1
                  en de galerij: http://www.pbase.com/pieters1/stone_party
                  is getrokken met S2 18-35 nikon en een oude 80-200 nikon.
                  Kleuren zo uit de doos...
                  Veel succes.
                  Miel

                  Comment


                  • #10
                    Hoi,

                    Hier vind je mijn opnamens met een S2.
                    http://www.retpret.nl/images/Fototocht/index.html
                    http://www.retpret.nl/images/Willem%20Muilwijk/index.html


                    Of je de D100 of de S2 moet nemen kan ik je niet zeggen. Ik heb nog nooit met een D100 gewerkt.

                    Grtz. Willem
                    Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb geen web-site waar ik full size foto´s kan tonen, maar zend me een e-mail en ik zend je een full size foto zonder enige bewerking. Als die foto je niet overtuigt, dan moet je nog een paar jaar wachten vooraleer iets te kopen, want betaalbaar en beter is er niet denk ik.
                      m.v.g.
                      Jos
                      http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                      Comment


                      • #12
                        Kijk ook eens hier: http://www.s2pro.com/forums/forumdis...54b6&forumid=6
                        In dat forum worden alleen maar S2 foto's gepost met verschillende lenzen.

                        Comment


                        • #13
                          bedank voor de informatie ik denk dat ik nu toch voor de s2 kies
                          vooral om dat ik een metz 54mz3 heb.
                          begin januari
                          groet Jack

                          Comment


                          • #14
                            Hi Jack-I
                            Ik denk dat je bij de keuze je vooral moet toeleggen op de eigenschappen die voor jou belangrijk zijn en niet zozeer door toeters en bellen die je achteraf zelden gebruikt. Het zal altijd moeilijk blijven om te kiezen tussen een D60, D100 of S2 tenzij je vooraf reeds gekozen hebt voor een lenstype, dan zijn er nog 1 of 2. Globaal zijn de 3 toestellen echt elkaar waard en het verschil zal vooral liggen in de persoon die de knop bediend. Ik heb wel gekozen voor een volledige nabewerking van alle foto's vandaar mijn keuze voor het raw formaat. Ik heb slechts een 10tal foto's in jpeg gemaakt maar wens daar niet meer mee te werken. De digitale doka is mijn hobby en alle foto's worden met de capture 3.5 bewerkt. Dit is natuurlijk mijn visie. De offline processing is veel krachtiger dan de beperkte online in de camera en dit geld voor alle toestellen. Als je foto's direct uit het toestel wilt zonder nabewerking is dit soviso een heel ander startpunt. Ik had reeds 3 flitsen, maar heb zopas de SB80-DX bijgekocht vanwege zijn enorme experimentele mogelijkheden die op oudere flitsers meestal niet te vinden zijn. De 3 andere blijven wel in dienst zodat ik nu met 4 samen kan werken omdat de nieuwe zowel master als slave kan spelen. Hoe je het draait of keert als je geen goede foto maakt zal het aan geen een van de 3 toestellen schelen maar aan het handvat
                            Frans

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jack-l
                              ik mis de foto`s van de s2 op BD ik zoek een pagina wwar ik foto`s van S2 kan zien ik overweeg namelijk een s2 te kopen maar ze proberen mij steeds een d100 aan te smeren. En zeggen dat die beter is dan de s2 maaar de kleuren van nicon vind ik zelf nog al hard. Verder dat de autofocus van de s2 traag is.Is dit waar
                              groet Jack

                              Comment

                              Working...
                              X