Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rx100 vs rx100 ii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rx100 vs rx100 ii

    ben op,zoek naar een echt compacte camera naast mijn 5d3. mijn nex6 vind ik door de lenzen vaak toch ook net te groot. maar twijfel nu tussen de rx100 en de rx100 ii. Ik weet wat de technische verschillen zijn, en wifi/nfc/draaibaar scherm zeggen me maar weinig, maar de betere sensor wel. vraag is alleen hoeveel verschil er echt is. iemand daar info over? de prijs tussen beide is nu behoorlijk groot (200 euro) dus vraagme af of de mark ii dit wel waard is.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: rx100 vs rx100 ii

    De sensor in de rx100ii is backlit en gaat beter om met ruis. Voorbeeldfoto's die ik heb gezien tussen beide geven ongeveer een halve stop voordeel. Het verschil is niet immens maar toch zichtbaar als je gaat pixelpeepen.

    Is dat de 200€ meer waard ? Ik weet het niet, ik zou die 200€ voor iets anders gebruiken (een nexus 7 bijvoorbeeld) en de rx100 kiezen die op zich al goed presteert.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: rx100 vs rx100 ii

      Ik doe sowieso mijn nex6 van de hand. Schitterende camera en zeer handig met die kleine lens ook, maar toch net te groot om overal mee te nemen zonder fototas, en als ik een tas nodig heb, dan kan ik evengoed mijn 5d3 meenemen. Ik zoek dus echt iets wat in mijn jaszak past maar wil ook niet al te veel inboeten in kwaliteit (ben ff gewoon he, en de nex6 is aps-c dus ook behoorlijk goed)

      Maar ik heb kleine kindjes, en dus ook regelmtig foto's die in minder goed licht worden gemaakt. Vandaar mijn twijfel. Weinig echte vergelijkingen te vinden. Maar die 200 euro is inderdaad al redelijk verschil. Soms denk ik dat zo een kantelbaar scherm handig is, maar heb het nog maar zelden gebruikt op de nex6, idem voor wifi.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Re: rx100 vs rx100 ii

        Er is ook een hotshoe voor flash. Blijkbaar nogal een "intelligente" hotshoe, want ook geschikt voor led-lamp, enzoverder.
        Kantelbaar scherm met scharniertjes lijkt me ook kwetsbaar, zie liever de tilt & swivel oplossing.
        Er is overigens en pricedrop aan de gang op de RX100.
        Bij Amazon.de kan je hem sinds vanavond (gezien op twitter) al voor 470 euro krijgen.
        Dus het zal vermoedelijk over meer dan 200 euro gaan intussen.

        Als je puur lichtsterk nodig hebt, is dan een XZ-1 of XZ-2 van Olympus ook geen goed idee?
        Wat lichtsterk glas betreft denk ik beter dan de RX100, maar die grote sensor natuurlijk...
        Last edited by JuLi; 15 september 2013, 17:33.
        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

        Comment


        • #5
          Re: rx100 vs rx100 ii

          Waar zie je die voor 470? Als prijsverschil zo groot wordt, dan is de keuze helemaal makkelijk aan het worden. Hotshoe heb ik echt niet nodig, voor het zware werk heb ik mijn slr he.

          Net gezien, was blijkbaar tijdelijke aanbieding die over 3u afliep. Toch maar besteld, kan ik weinig kwaad mee doen voor die prijs he.
          Last edited by lapino; 15 september 2013, 17:41.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            Re: rx100 vs rx100 ii

            aub



            469 euro en "auf lager".

            Dus bestellen maar.

            Of dat had je al gezien? Is niet duidelijk. In elk geval keuze is poepsimpel op die manier ;-)

            Ik heb gisteren een besteld, 2de hands, uit UK voor 335 euro; maar wel 2de hands.
            Er is dus altijd een beetje twijfel over het vorige leven...
            Ik moet eerlijk zeggen, met die 469 had ik ook wel toegehapt voor een nieuwe!
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

            Comment


            • #7
              Re: rx100 vs rx100 ii

              net besteld, voor dat geld... Verschil.met de mkii is dan echt wel te groot, en wat ik nog voor mijn nex6 en sel50 kan krijgen, maakt het helemaal ok nu hopen dat de camera me bevalt.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                Re: rx100 vs rx100 ii

                Zal wel. Ik kijk er ook naar uit.
                Dat is echt het type toestel waar ik al sinds 7 jaar zit op te wachten.
                Hopelijk verwachtingen niet te hoog.
                | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                Comment


                • #9
                  Hallo,

                  En wie dan ook nog eens een beetje wil filmen ...
                  De RX is pure topklasse in mini-formaat!

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: rx100 vs rx100 ii

                    Ik geloof nogal in toeval ook, zit al weken te twijfelen tussen beide en door hier te posten zie ik nu plots die extra korting die blijkbaar maar tijdelijk is. Is dat het zo moet zijn he. Nu enkel hopen dat het geen gebruikte is, of eentje met problemen want dan wordt dat ambetant met garantie zeker?
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: rx100 vs rx100 ii

                      Ik heb deze week mn RX100II voor 600 euro kunnen kopen voor naast mn 5DIII. Zeer tevreden over.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: rx100 vs rx100 ii

                        Specifieke reden waarom je de mkii hebt gekozen ipv de rx100? Gewoon nieuwsgierig. En hou zijn de foto's naar jouw gevoel tov de 5d3? (uiteraard minder maar je begrijpt me wel)
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: rx100 vs rx100 ii

                          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                          net besteld, voor dat geld... Verschil.met de mkii is dan echt wel te groot, en wat ik nog voor mijn nex6 en sel50 kan krijgen, maakt het helemaal ok nu hopen dat de camera me bevalt.
                          Heb je nog teveel betaald
                          Op amazon.fr 469 en gratis verzending...

                          Comment


                          • #14
                            Re: rx100 vs rx100 ii

                            Heb zelfde betaald, ook incl vezrzending
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: rx100 vs rx100 ii

                              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                              Specifieke reden waarom je de mkii hebt gekozen ipv de rx100? Gewoon nieuwsgierig. En hou zijn de foto's naar jouw gevoel tov de 5d3? (uiteraard minder maar je begrijpt me wel)
                              Ik heb specifiek voor de mkII gekozen omdat hij net dat ietsje beter is als de mkI en omdat ik hem aan een mooie prijs kon kopen.
                              Tov de 5DIII is er wel een substantieel verschil maar tov mij vorige camera's (60D en 7D) zie ik precies zelfs op hogere iso een voordeel voor de RX100II maar ben nog niet gaan pixelpeepen
                              Minpuntjes voor mij. Alleen macromode op wide angle, iso veranderen via menu als je in A zit bijvoorbeeld.
                              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                              Comment

                              Working...
                              X