Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ruis

    Het is mij niet te doen over het feit of een foto mooi is, of bewerkt, het gaat over de soort ruis die ik zie. En over het feit dat ik zoiets niet verwacht uit een camera als een D 500. Maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog, of gebeurt het alleen in bepaalde lichtomstandigheden of instellingen. Want het verschijnsel 'ruis' en de hoge gevoeligheden zijn al jaren een belangrijk item om camera's onderling te vergelijken. En wat ik zelf vaststel, maar nu ook zie bij mensen die veel meer pro zijn dan ik, is dat de beloftes van weinig ruis bij hoge iso's heel dikwijls niet of te weinig ingelost worden. Althans naar mijn aanvoelen. Vandaar mijn vraag dus.

    Comment


    • #32
      Re: Ruis

      Deze is op ISO 3200. Ruis iemand?

      Comment


      • #33
        Re: Ruis

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Ik zie heel heel lichtjes ruis. Ik heb ooit een testje gedaan, waarbij mijn ogen gevoeliger zijn voor kleur verschillen als de meerderheid van de mensen. Dus snap dat andere geen ruis zien.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #34
          Re: Ruis

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          knappe foto!

          Comment


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Ruis is volgens mij 0,0!!
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #36
              Re: Ruis

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Ik zie heel heel lichtjes ruis. Ik heb ooit een testje gedaan, waarbij mijn ogen gevoeliger zijn voor kleur verschillen als de meerderheid van de mensen. Dus snap dat andere geen ruis zien.
              Rogier, dus mogelijk ben je ( een paar stops ?)
              gevoeliger voor color noise ? vraagje, op hoeveel procent bekijk je je foto's ?
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #37
                Re: Ruis

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Ja, er is een minimale ruis aanwezig.

                Comment


                • #38
                  Re: Ruis

                  Als hier al ruis aanwezig zou zijn, zou die mij niet storen hoor ! De verlichting is hier ook vrij gelijk tussen onderwerp en achtergrond. Mooie opname trouwens !

                  Comment


                  • #39
                    Re: Ruis

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                    Rogier, dus mogelijk ben je ( een paar stops ?)
                    gevoeliger voor color noise ? vraagje, op hoeveel procent bekijk je je foto's ?
                    Gewoon zo op 100%, maar moet wel zeggen dit zit heel erg op het randje van wat ik kan onderscheiden aan kleur verschillen.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #40
                      Re: Ruis

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Gewoon zo op 100%, maar moet wel zeggen dit zit heel erg op het randje van wat ik kan onderscheiden aan kleur verschillen.
                      Ja man..... Ik hou het hier voor bekeken denk ik.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Ruis

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        knappe foto!
                        Foto of collage? Ik heb sterk de indruk dat die uil op een egale achtergrond gekleefd is. Los daarvan, de uil is prachtig, Dat die op een groen blad gekleefd lijkt/is, daar ben ik ik minder fan van.

                        En zelfs moest daar nu wat ruis inzitten...so what.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Ruis

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Ik heb sterk de indruk dat die uil op een egale achtergrond gekleefd is.
                          Meen je dat nu echt Spanik? Denk je nu echt dat Vincent (een van de beste natuurfotografen hier op het forum) zich daar mee zal bezig houden? Ik weet beter en ken Vincent daarvoor veel te goed, wat een blamage aan zijn adres.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Ruis

                            In die achtergrond zit geen enkele structuur en geen enkele oneffenheid in kleur. Zelfs als dit een perfect engels grasperk is, dan nog met eender welke lens ga je iets zien. Dus neen, ik geloof niet dat die achtergrond geen harde bewerking ondergaan heeft. Ook de omgrenzing van de uit zelf en de artefacten daar. Zoals ik zei, de vogel zelf: prachtig maar die achtergrond, die geloof ik niet.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Ruis

                              Jawatte, op hoeveel % bekijken juli de foto, met een systeem loep op 200 % en 300 %, is wat te zien, maar dat is pixel peepen van jewelste.
                              https://ggpics.be/

                              Comment


                              • #45
                                Re: Ruis

                                Ik laat de liefhebbers nog maar even verder 'keuvelen' over al dan niet ruis. Ik onthou dat de nabewerking meer nadeel heeft dan de hoge iso's zelf. Zal dat eens wat grondiger uitproberen....
                                Iedereen bedankt om te reageren, ik ben toch weer ietsje slimmer geworden....of minder dom ?

                                Comment

                                Working...
                                X