Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rookpluim uit flitser (Ixus 870)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rookpluim uit flitser (Ixus 870)

    hoi,

    Tijdens het flitsen met mijn ixus 870 zag ik dat er uit de flitser een rookpluimje kwam, later toen ik nog een keer flitste, zag ik het weer... Wat kan dit zijn, moet ik hem opsturen(garantie)?

    alvast bedankt
    Bas
    Last edited by Bass; 27 maart 2010, 11:30.

  • #2
    Re: rookpluim uit flitser

    Oorspronkelijk geplaatst door Bass Bekijk bericht
    hoi,

    Tijdens het flitsen met mijn ixus 870 zag ik dat er uit de flitser een rookpluimje kwam, later toen ik nog een keer flitste, zag ik het weer... Wat kan dit zijn, moet ik hem opsturen(garantie)? alvast bedankt Bas
    Als je ná het flitsen een lekkere geur ruikt, dan heb je waarschijnlijk de optie "kill smell" geactiveerd (zie gebruiksaanwijzing).
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: rookpluim uit flitser

      nee, dat is het niet, toch bedankt, heeft iemand anders misschien een idee?

      Comment


      • #4
        Re: rookpluim uit flitser

        De bedoeling is dat dat spul licht geeft en geen rook, dus terug naar de verkoper, zeker als hij nog in garantie is.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: rookpluim uit flitser

          Google even op 'magic smoke'

          Cruciaal element in alle elektronica, eens dat de magic smoke eruit is werkt het niet meer.

          Comment


          • #6
            Re: rookpluim uit flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door Bass Bekijk bericht
            hoi,

            Tijdens het flitsen met mijn ixus 870 zag ik dat er uit de flitser een rookpluimje kwam, later toen ik nog een keer flitste, zag ik het weer... Wat kan dit zijn, moet ik hem opsturen(garantie)?

            alvast bedankt
            Bas
            Waarshijnlijk de condensator of een ander klein electronicacomponent die zijn laatste adem uitblaast, jammer dat daarvoor soms het hele ding uit elkaar moet, want zo een component kost eigenlijk twee keer niets.

            Comment


            • #7
              Re: rookpluim uit flitser

              Niet verder gebruiken en zo snel mogelijk inleveren voor reparatie (ik hoop dat je nog garantie hebt). Het is waarschijnlijk de flitscondensator die defect is, het is mogelijk dat zo'n condensator explodeert en dan wil je de camera niet vlakbij je gezicht houden tijdens de .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: rookpluim uit flitser

                breng maar terug.. en de boel na laten kijken..


                de enige rookpluimen, die verantwoord waren, was, toen men nog werkte met magnesium..

                Comment


                • #9
                  Re: rookpluim uit flitser

                  Die van mij doet dat al een heel jaar, werkt nog altijd

                  Mijn oude IXUS 400 had dat ook na een aantal flitsen
                  (en die is onbruikbaar wegens het memory card error probleem, niet door een kapotte flits)

                  Comment


                  • #10
                    Re: rookpluim uit flitser (Ixus 870)

                    Hallo,
                    Mijn Ixus 870 doet dit sinds enige tijd ook. Daarbij trekt hij ook de accu leeg. Na ca. 30 flitsopnames is de accu al weer leeg. Ook het bijladen van de flitser gaat erg traag.

                    Ik heb mijn camera 1,5 jaar geleden gekocht, en na 5 maanden reeds ter reparatie gestuurd in verband met een defecte sensor.

                    Nu moet ik dus weer mijn camera opsturen. Heeft iemand een idee wat dit grapje gaat kosten? De fabrieksgarantie is slechts 1 jaar. Of zou dit toch vallen onder garantie?

                    Ik tref het weer, vlak voor aanvang van de vakantie.

                    groet, Biancam

                    Comment


                    • #11
                      Re: rookpluim uit flitser (Ixus 870)

                      Ik heb die rook al gezien wanneer ik echt in het donker trek, misschien is dat gewoon een beetje stof.

                      Voor alle zekerheid even een test gedaan:

                      20 flitsfotos na elkaar genomen met een interval van 3-4 sec - geen rook te zien, flits niet warm.
                      Daarna wacht de camera langer tussen de flitsen.
                      Batterijindicator is nog even vol (ik moet die batterij trouwens bijna nooit opladen, mijn vorige IXUS was na een goede 100 fotos leeg)

                      Misschien niets om je echt zorgen over te maken.

                      PS: ik vind dit een prima toestel met verbazende beeldkwaliteit

                      Comment

                      Working...
                      X