Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

review D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • review D70

    nieuwe review van de D70http://www.e-fotografija.com/artman/publish/article_246.shtml
    alfons

  • #2
    't schijnt dat de auteur nogal tegen Nikon is
    dus valt deze review nogal mee
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      idd valt heel goed mee. En de foto's zijn ook mooi.
      "Nikon made an excellent camera for the price..." is goed gezegd denk ik.
      Canon 300D zal er een concurent bij hebben.

      Comment


      • #4
        Hij heeft wel gelijk dat een minimum van ISO 200 eerder aangeeft dat het toestel niet voor de pro-markt bedoeld is. Hoewel hij meer aandacht besteedt aan de plastic body, stel ik me daar minder vragen bij. Je weet wat je koopt hee... plastic. Als je een ijzerwinkel wil, moet je voor ijzer betalen. Ik heb op film steeds met 100/21 ASA/DIN geschoten, omdat ik de 200 ASA reeds behoorlijk korrelig vond voor kritische toepassingen... Maar toch blijf ik het gevoel hebben, dat ik het een leuke camera ga vinden...

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Ik denk dat die ISO200 niet zoveel terzake doet.
          Op die basis is de Canon 300D dan wel bestemd voor de "pro" markt en is de Nikon D100 dan weer niet geschikt voor de "pro" markt? Klopt dus niet volgens mij .
          De Sony F828 begint bij ISO64 en zou dan een "superpro" camera zijn?
          Nog 1 dagje geduld en dan kunnen we hem zelf beginnen te testen en dan weten we al iets meer (vrijdagavond zou er al een POTD van de D70 moeten zijn ).

          Jaja

          Originally posted by Koen_vervoort
          Hij heeft wel gelijk dat een minimum van ISO 200 eerder aangeeft dat het toestel niet voor de pro-markt bedoeld is. Hoewel hij meer aandacht besteedt aan de plastic body, stel ik me daar minder vragen bij. Je weet wat je koopt hee... plastic. Als je een ijzerwinkel wil, moet je voor ijzer betalen. Ik heb op film steeds met 100/21 ASA/DIN geschoten, omdat ik de 200 ASA reeds behoorlijk korrelig vond voor kritische toepassingen... Maar toch blijf ik het gevoel hebben, dat ik het een leuke camera ga vinden...
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            vind ik ook, trouwens is het digitale verhaal anders dan het analoge, op 800 asa had je korrel met hopen, op een digitale body is alles daar best nog onder controle.

            De kunststof samenstellingen die nu in de ontwikkeling van apparaten worden gebruikt, zijn dikwijls beter dan een bepaald type van legering, dus ik zou me daar geen enkel probleem over maken.

            Trouwens de eerste eigenaars rapporteren dat de D70 echt 'solide' aanvoelt in de hand, ik heb de 300D vastgehad, dat is een 'echte' plastieken doos (I'm sorry, it just is).

            Ik geloof ook dat de D70 nieuwe benchmarks zet voor de consumer markets en dus Canon eindelijk het nakijken geeft in de categorie tot ongeveerd 1000 euro. Uiteraard zal canon een antwoord klaar hebben waarbij de D100 van Nikon weer in de schaduw komt te staan ... en zo bollen we naar 2005

            Dat het maar snel weekend is

            Comment


            • #7
              Originally posted by Phille


              ... en zo bollen we naar 2005

              Dat het maar snel weekend is
              Hela, niet te rap hé, ik heb nog moeite om 2004 te zetten in de datums en jij loopt akl te 2005en
              Trouwens, om bij het topic te blijven, maakt de behuizing van een camera weinig uit, het zijn de mogelijkheden en de kwaliteit van de techniek die het moeten doen. Ik heb nog nooit van een gebroken camera gehoord behalve van één en die was vergeten op het dak van een auto en onder een ander voertuig geraakt.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Koen_vervoort
                Hij heeft wel gelijk dat een minimum van ISO 200 eerder aangeeft dat het toestel niet voor de pro-markt bedoeld is.
                Alle Nikon DSLR starten vanaf ISO200. Dus is geen enkele Nikon DSLR geschikt voor de pro markt.

                Comment


                • #9
                  hehe, gelukkig hou ik mn Canon G2 met zn ISO50

                  Ik vind het trouwens lang duren dat Dpreview met een review komt.
                  zeker als BD de Nikon vanavond al in handen heeft.

                  lange leve BD
                  Met vriendelijke groeten,
                  Ronald
                  www.konings.biz

                  Comment


                  • #10
                    Hallo rkonings,

                    Dpreview maakt uiteindelijk zeer grondige analyses. Daardoor duurt het vrij lang - want ze hebben er heel zeker eentje om te testen.

                    Jaja

                    Originally posted by rkonings
                    hehe, gelukkig hou ik mn Canon G2 met zn ISO50

                    Ik vind het trouwens lang duren dat Dpreview met een review komt.
                    zeker als BD de Nikon vanavond al in handen heeft.

                    lange leve BD
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment

                    Working...
                    X