Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review D200 staat op DPReview ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Review D200 staat op DPReview

    Als jullie dan toch nooit boven ISO400 gebruiken...

    Hoe realiseer je dan scherpe foto's binnen zonder flits ( geen flits WEL sfeer ) ???

    ISO 800 of ISO 1600 is dan wel een must zelfs met de 17-55 op 2.8 om nog deftige shuttertijden te kunnen gebruiken...

    Of is hier een andere truk voor?

    Comment


    • #32
      Re: Review D200 staat op DPReview

      Oorspronkelijk geplaatst door Plex
      Als jullie dan toch nooit boven ISO400 gebruiken...

      Hoe realiseer je dan scherpe foto's binnen zonder flits ( geen flits WEL sfeer ) ???

      ISO 800 of ISO 1600 is dan wel een must zelfs met de 17-55 op 2.8 om nog deftige shuttertijden te kunnen gebruiken...

      Of is hier een andere truk voor?
      hehe ja, diejen truuk wil ik ook wel leren!
      Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
      my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

      Comment


      • #33
        Re: Review D200 staat op DPReview

        Zonet gelezen, de D200 is blijkbaar erg grondig gescreend en komt er vrij goed uit. Nikon Capture 4 krijgt het harder te verduren en terecht. Het mag gezegd dat Nikon voor betalende software wat meer inspanning dient te leveren.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #34
          Re: Review D200 staat op DPReview

          Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie

          Als je D50 alles voor je doet dan is dat prima en mag je blij zijn dat je dat geld uitspaart voor beter glas.

          Voor mij was/is dat echter niet het geval.
          Het hangt inderdaad af waar je vandaan komt en waar je naartoe wilt .
          Voor mij is de toegevoegde waarde van D70 nr D200 nu te marginaal.
          Had ik een D100 van 4 jaar, zou ik er wellicht wel voor gaan.

          Comment


          • #35
            Re: Review D200 staat op DPReview

            voor mij is minder ruis op hoge ISO wel belangrijk
            omdat ik graag concertfotografie doe
            heb een D70 en ga D200 overslaan
            ik wacht op een Dx(xx) met ruisniveau van Canon 5D
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #36
              Re: Review D200 staat op DPReview

              Oorspronkelijk geplaatst door Plex
              Als jullie dan toch nooit boven ISO400 gebruiken...

              Hoe realiseer je dan scherpe foto's binnen zonder flits ( geen flits WEL sfeer ) ???

              ISO 800 of ISO 1600 is dan wel een must zelfs met de 17-55 op 2.8 om nog deftige shuttertijden te kunnen gebruiken...

              Of is hier een andere truk voor?
              De truuk!
              35mm f/2
              50mm f/1.4
              84mm f/1.4
              ...

              f/2.8 wordt tegenwoordig (noodgedwongen, door de opkomst van de zooms) als "snel" beschouwd, terwijl dat vroeger al aan de trage kant was (tenzij voor tele natuurlijk).

              Comment


              • #37
                Re: Review D200 staat op DPReview

                Oorspronkelijk geplaatst door Plex
                Als jullie dan toch nooit boven ISO400 gebruiken...

                Hoe realiseer je dan scherpe foto's binnen zonder flits ( geen flits WEL sfeer ) ???

                ISO 800 of ISO 1600 is dan wel een must zelfs met de 17-55 op 2.8 om nog deftige shuttertijden te kunnen gebruiken...

                Of is hier een andere truk voor?
                Hoe deed men dit vroeger, in de tijd van film...?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: Review D200 staat op DPReview

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                  Hoe deed men dit vroeger, in de tijd van film...?
                  In principe is er (gelukkig) geen verschil, vroeger kon je ook werken met een film van ISO 1600.
                  De mogelijkheden van de toestellen zijn groter.
                  Ik werk binnen meestal zo: ik benader het aanwezige licht zo dicht mogelijk (niet onder 1/30 sec) zo groot mogelijk diafragma, en daarbij een heel lichte invulflash. Die mag je eigenlijk niet kunnen zien, maar moet de schaduwen oplichten. Een echte sfeerfoto binnen natuurlijk zonder flash, maar dan moet er wel mooi licht zijn!....fotograferen is schilderen met licht. Zonder mooi licht geen mooie foto is mijn principe en of dat nu met een D200 of een weggooicamera van 15€ is maakt niet uit vind ik. Wel verschil in kwaliteit natuurlijk, maar niet in zeggenschap van de foto.
                  Sla maar eens een fotoboek van 50jaar geleden open.

                  Mvg
                  jacob

                  Comment


                  • #39
                    Re: Review D200 staat op DPReview

                    Hoe deed men dit vroeger, in de tijd van film...?
                    Ik heb dat hier reeds eens gezegd, als ze morgen een digitaal fotoapparaat op de markt brengen met een enorm dynamisch bereik, dat op 3200 iso, even scherpe en ruisvrije foto's maakt dan nu op 50 iso, dit in combinatie met een vervormingsvrije 12-300 zoom met een ongekende VR functie, en een continu opnamemogelijkheid van 10 beelden per seconde, met daarbovenop nog eens een zelfreinigende 50 megapixel CCD, dit alles voor een prijs van 1000 euro.
                    Zodat iedereen de perfecte foto's kan maken, zonder daar enige inspanning te moeten voor doen, denk je dat je dan nog plezier zou hebben van je hobby
                    Volgens mij moet fotografie zijn beperkingen hebben, als iemand nu eens een foto maakt waarvan iedereen zegt "waw", dan pas heb je voldoening van wat je gemaakt hebt, en net dat zet ons aan om het verder nog beter proberen te doen, en ook dat maakt dat onze hobby fotografie is, anders zaten we hier ook geen uren op dat forum .
                    Wat de D200 betreft, is dat volgens mij ver het beste in deze prijsklasse wat er momenteel verkrijgbaar is, niet goedkoop, maar wel reeds een toestel met een voortreffelijke beeldkwalliteit, waarmee je eens in de regen mag lopen, en met het gevoel van een prof. toestel, waar je bovendien ook nog allerlei externe aansluitingen hebt om er vanalles mee uit te proberen (ook met lenzen die je 25 jaar geleden gebruikte) .
                    Ik ben er alvast tevreden mee, zonder ganse dagen te zitten zoeken wat er aan het apparaat beter zou kunnen, de groep ontwikkeling bij Nikon en andere cameramerken zal dat wel in ons plaats doen, en dat doen ze de laatste jaren zeer voortreffelijk,
                    Last edited by Guest42; 24 februari 2006, 16:09.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Review D200 staat op DPReview

                      Met alle respekt voor ieders mening en ik wil totaal geen afbreuk doen aan de D200 ( ik wil er zelf ene )...

                      Het ging er hier over dat velen zelden meer dan ISO400 gebruikt...
                      Als je geen F1.4 of F2 lens hebt is ISO toch de enige manier om de sluitertijd omhoog te krijgen?

                      Dit kan met de Canon 20D/350D volgens de ISO testresultaten toch een stap hoger ( = verdubbeling van de sluitertijd? )

                      ...je kan natuurlijk een verstraler plaatsen ook...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Review D200 staat op DPReview

                        Het ging er hier over dat velen zelden meer dan ISO400 gebruikt...
                        Als je geen F1.4 of F2 lens hebt is ISO toch de enige manier om de sluitertijd omhoog te krijgen?
                        Iedereen wil daarom toch geen snelle sluitertijd, wat beweging in een foto, (Gemaakt op statief) kan toch wonderbaarlijk mooie foto's opleveren

                        Bovendien heeft Nikon ook nog eens het beste flitssysteem ter wereld, daar kan Canon zelfs nog niet aan tippen . Sorry jongens maar dat is nu eenmaal een feit.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Review D200 staat op DPReview

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                          Ik heb dat hier reeds eens gezegd, als ze morgen een digitaal fotoapparaat op de markt brengen met een enorm dynamisch bereik, dat op 3200 iso, even scherpe en ruisvrije foto's maakt dan nu op 50 iso, dit in combinatie met een vervormingsvrije 12-300 zoom met een ongekende VR functie, en een continu opnamemogelijkheid van 10 beelden per seconde, met daarbovenop nog eens een zelfreinigende 50 megapixel CCD, dit alles voor een prijs van 1000 euro.
                          Zodat iedereen de perfecte foto's kan maken, zonder daar enige inspanning te moeten voor doen, denk je dat je dan nog plezier zou hebben van je hobby
                          Volgens mij moet fotografie zijn beperkingen hebben, als iemand nu eens een foto maakt waarvan iedereen zegt "waw", dan pas heb je voldoening van wat je gemaakt hebt, en net dat zet ons aan om het verder nog beter proberen te doen, en ook dat maakt dat onze hobby fotografie is, anders zaten we hier ook geen uren op dat forum .
                          Wat de D200 betreft, is dat volgens mij ver het beste in deze prijsklasse wat er momenteel verkrijgbaar is, niet goedkoop, maar wel reeds een toestel met een voortreffelijke beeldkwalliteit, waarmee je eens in de regen mag lopen, en met het gevoel van een prof. toestel, waar je bovendien ook nog allerlei externe aansluitingen hebt om er vanalles mee uit te proberen (ook met lenzen die je 25 jaar geleden gebruikte) .
                          Ik ben er alvast tevreden mee, zonder ganse dagen te zitten zoeken wat er aan het apparaat beter zou kunnen, de groep ontwikkeling bij Nikon en andere cameramerken zal dat wel in ons plaats doen, en dat doen ze de laatste jaren zeer voortreffelijk,
                          Ben akkoord hoor
                          2006-1987= 19...
                          Heb dus 2 lenzen uit die tijd en die doen het perfect op de D70.
                          (en de S2 Pro)
                          Ik wil graag eens met de D200 een weekje op het "terrein"
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #43
                            Re: Review D200 staat op DPReview

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix
                            Het ging er hier over dat velen zelden meer dan ISO400 gebruikt...
                            Als je geen F1.4 of F2 lens hebt is ISO toch de enige manier om de sluitertijd omhoog te krijgen?:
                            Jammer genoeg heb ik die hoge ISO's beetje te veel nodig, en met een iets grotere F zelfs, 1.4 en 1.8 geven dikwijls niet genoeg scherptediepte of zijn zelfs onbestaande in vb. telelenzen (vooral bij grauw weer).
                            Indoor sport (weinig licht, maar shuttertijd moet toch hoog genoeg zijn)
                            Of macro, war je een hoog F-getal moet halen, ook al schijnt de zon niet...
                            Flash is daarbij soms gewoon een noodoplossing.
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                            Comment


                            • #44
                              Re: Review D200 staat op DPReview

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plex
                              Als jullie dan toch nooit boven ISO400 gebruiken...
                              Hoe realiseer je dan scherpe foto's binnen zonder flits ( geen flits WEL sfeer ) ???
                              ISO 800 of ISO 1600 is dan wel een must zelfs met de 17-55 op 2.8 om nog deftige shuttertijden te kunnen gebruiken...
                              Of is hier een andere truk voor?
                              Ik heb dat niet nodig omdat ik uitzonderlijk weinig zoiets fotografeer. Mijn beestjes zitten altijd buiten en hoe beter het weer is hoe meer er zitten.

                              Maar er zijn al verschillende antwoorden gegeven. Ik zou het doen met statief en ISO400... ISO800( D200) max. Bij een sfeerbeeld mogen bewegende personen wat onscherp staan, dit verhoogt in vele gevallen het effect. Ik houd ook van lichtjes inflitsen zoals reeds vermeld. Daar kun je de sfeer echt mee in de handhouden. Dit zullen wel geen snapshots zijn die je in enkele seconden neemt.

                              Maar ik ben ook overtuigd dat een aantal gebruikers andere eisen zullen hebben, heel terrecht. Vandaar dat er dan andere toestellen zijn die hiervoor beter liggen. Wel in zo een geval kies dan gewoon voor dat beter gepast toestel voor je type werk. Betaal dan ook meer indien nodig. Ligt een 5D beter, koop hem, het zou verkeerd zijn om het niet te doen als je denkt beter werk te leveren. Camera's zijn gewoon tools. Moest ik naar de centen niet moeten kijken ik zou meer dan 1 merk gebruiken gewoon volgens het type werk.

                              Ik ben blij dat er verschillende merken zijn, strijden om wie is de beste, de grootste enz... heeft toch geen zin. Maak jullie selectie volgens je behoefte zo is de kans het grootst dat je tevreden bent. Koopt de beste lenzen en toebehoren liefst van je zelfde merk als de camera zodat je niet steeds met compatibiliteits problemen te kampen hebt. En laat ons uiteindelijk de resultaten zien.

                              Frans

                              Comment


                              • #45
                                Re: Review D200 staat op DPReview

                                bedankt allemaal voor de tips...

                                Ik wou enkel aantonen dat ruis op hoge ISO voor sommige mensen wel belangrijk kan zijn...
                                Als ik terug een DSLR heb ( had Canon 350D met 17-85IS ) zal ik eens meer oefenen met invul flits... vind persoonlijk zonder flits binnen met eventueel wat zonnestralen veel mooier en gezelliger....

                                Wat D200 betreft denk ik dat ISO 800 zeer goed is en denk persoonlijk dat ISO1600 best te vergeten is op de D200... ( vond dit bij de Canon al te hoog )

                                ..voor de rest ben ik totaal verkocht aan de D200...

                                Comment

                                Working...
                                X