Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

resetten belichtingscompensatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • resetten belichtingscompensatie

    Dag!

    Ik heb een nikon d750. Sinds enkele maanden staat mijn belichtingscompensatie automatisch op +2/3 stop bij het aanzetten.
    Dat gebeurt telkens opnieuw zodra ik mijn toestel uitzet en weer aanzet...
    IK heb al geprobeerd om de instellingen te resetten en om de U1 en U2 op het linkse keuzewiel aan te passen... Niets helpt...
    Als ik dus vergeet bij het aanzetten dit an te passen heb ik dikwijls overbelichte foto's en merk ik het te laat op...

    Merci!

  • #2
    Re: resetten belichtingscompensatie

    Heb je misschien de bracketing functie opstaan?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: resetten belichtingscompensatie

      Volgens mij is de oplossing te vinden in het persoonlijke menu b3. Voor de belichtingscorrectie zijn er 3 standen:uit, aan en aan (met herstel). Het is de laatste die je nodig hebt. Sommige mensen stellen altijd de belichtingscompensatie in op een waarde niet gelijk aan nul, omdat ze de beelden altijd te donker of te licht vinden. Door hier de aan-optie te gebruiken hoeven ze niet telkens in te stellen.
      Ik hoop dat het zo werkt.

      Comment


      • #4
        Re: resetten belichtingscompensatie

        Handleiding erbij nemen en zien hoe je de compensatie aanpast / instelt.
        Indien manueel aangepast blijft die waarde idd staan (net zoals je ISO waarde bvb) nadat je het toestel af - en terug opzet. Dit heb je waarschijnlijk per ongeluk aangepast.
        Heb dat ook al eens voorgehad

        Comment


        • #5
          Re: resetten belichtingscompensatie

          Staat in de handleiding op blz 334.

          Comment


          • #6
            Re: resetten belichtingscompensatie

            Ja, dit is het! Ik had het vroeger al geprobeerd, maar verkeerd geïnterpreteerd... Nu klopt het. Dikke merci!

            Comment


            • #7
              Re: resetten belichtingscompensatie

              Yes, I know: R.T.F.M !! maar ik dacht dat dit een bug was en ik het bijgevolg niet zou vinden in de manual...
              Toch Bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: resetten belichtingscompensatie

                blij dat je geholpen bent.

                Comment

                Working...
                X