Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reinigen camera body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reinigen camera body

    beste,

    Een aantal rubberen grip elementen van mijn D200 laten het afweten. Bij ondervinding weet ik dat het vervangen geen probleem is en ik heb nieuwe rubbers besteld bij nikonservice.nl.
    Oude opnieuw kleven is geen optie omdat ze iets zijn uitgezet en ze willen toch niet op hun plaats blijven zitten.
    Omdat ik maximale kleefkracht wil bekomen wil ik het vrij gekomen materiaal eerst grondig reinigen (ontvetten) alvorens de nieuwe strips aan te brengen.
    Is bv. isopropyl alcohol (verdund/onverdund) een goeie optie ?

    Bedankt hé !

  • #2
    Re: Reinigen camera body

    Ik heb het indertijd met alcohol gedaan en toen is het minimaal 3 maanden blijven zitten en toen verdween de camera uit beeeld.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Reinigen camera body

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik heb het indertijd met alcohol gedaan en toen is het minimaal 3 maanden blijven zitten en toen verdween de camera uit beeeld.
      Bedankt voor de info.

      Ik hoop hem nog iets langer bij te houden dus het mag een veelvoud van 3 maand worden. Straf hé, ze maken zo'n goeie camera's maar een deftig stukske rubber daar laten ze zich aan kennen ....

      Comment


      • #4
        Re: Reinigen camera body

        Rubber is rubber he,ze kunnen dat plakken, en als het loskomt is het zo. Zij kunnen niet op een magische wijze zorgen dat iets langer kan blijven plakken.

        Ontvetten gaat perfect met remmenreiniger, of white spirit ofzo. Verkrijgbaar in de gamma, brico,hubo enz.

        Comment


        • #5
          Re: Reinigen camera body

          Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
          Rubber is rubber he,ze kunnen dat plakken, en als het loskomt is het zo. Zij kunnen niet op een magische wijze zorgen dat iets langer kan blijven plakken.
          Ze kunnen dat oplossen door betere lijm te gebruiken en dat hebben ze ook gedaan, op de volgende camera heb ik er geen last van gehad.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Reinigen camera body

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ze kunnen dat oplossen door betere lijm te gebruiken en dat hebben ze ook gedaan, op de volgende camera heb ik er geen last van gehad.
            Ik hoop dat ze voor mijn laatste stukjes rubber ook al betere tweezijdige kleefband hebben gebruikt

            Camera ziet er weer als nieuw uit !

            Comment


            • #7
              Re: Reinigen camera body

              Ik heb de vervanging 2 jaar geleden gedaan en de D300 was ook van die tijd.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X