Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflex beu...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflex beu...

    Ik heb momenteel een Nikon D60 met Nikkor 18-200 objectief, een Nikon SB-400 externe flitser, een extra battery grip (en dus twee EN/EL9 batterijen), lader voor 4 AA batterijen (voor flitser) en draagtas van Naneu Pro.

    Had deze gekocht met de bedoeling me wat meer te gaan verdiepen in fotografie, maar om eerlijk te zijn, interesseert het me niet veel meer.
    Ik zie er ook tegenop om overal waar ik foto's wil nemen, steeds dat zware toestel te moeten meenemen. Eigenlijk ben ik mijn reflex een beetje beu...

    Daarom denk ik eraan alles te verkopen en naar een superzoom te gaan. Ik weet dat het misschien een stap terug is, maar ik ben echt geen pixelpeeper en ik ben al tevreden als m'n foto scherp is. Over compositie en zo maak ik me geen zorgen. Ben geen fotograaf en zal het nooit worden.

    Mijn vraag : is 550 euro een realistische prijs voor mijn toestel met accessoires ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Reflex beu...

    Je hebt al een super-zoom (18-200)...

    Comment


    • #3
      Re: Reflex beu...

      TS bedoelt wellicht een compact of een bridge met superzoom.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Reflex beu...

        Mischien zoiets, KLIK

        Comment


        • #5
          Re: Reflex beu...

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Mischien zoiets, KLIK
          Ik dacht eerder aan de Panasonic Lumix FZ38. Hoor je heel weinig negatiefs over. Nikon is goed voor reflextoestellen, maar voor compacts en bridges is het wat minder...

          Er werd mij aangeraden voor ofwel de Sony DSC-HX1 ofwel de Lumix FZ38 te gaan. Maar de Sony laat qua beeldkwaliteit soms wel wat te wensen over en van de Lumix FZ38 zegt men op heel veel sites dat het wel eens de beste superzoom vandaag op de markt zou kunnen zijn.

          Maar terug naar m'n D60 : prijs realistisch ?
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Reflex beu...

            Als je weet hoeveel die Nikkor 18-200 los kost, lijkt me dit een scherpe prijs. Zal wel rap verkocht zijn.
            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

            Comment


            • #7
              Re: Reflex beu...

              Betreft het een 18-200VR?

              Comment


              • #8
                Re: Reflex beu...

                Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht
                Betreft het een 18-200VR?
                Is er dan nog een andere?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Reflex beu...

                  verkoop je de batterijgrip ook apart?
                  en welke is het precies?
                  zeer scherpe prijs idd
                  “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflex beu...

                    'k Ga m'n prijs toch herzien. Nog eens nadenken maar 'k denk toch niet dat hij voor minder dan 600 euro de deur uitgaat (tripod niet inbegrepen, zie handtekening).

                    Is volgens mij een mooi pakket voor een beginnend amateurfotograaf.
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflex beu...

                      Terug aan het twijfelen geslagen
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflex beu...

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Terug aan het twijfelen geslagen


                        Neen hoor, aan het afwegen
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reflex beu...

                          De nieuwe FUJIFILM FinePix HS10 komt nu uit 30x optische zoom ziet er prachtig uit

                          Comment

                          Working...
                          X