Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rechippen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rechippen?

    Ik heb een Sigma 70-200 mm F2,8 APO EX (HSM) gekocht voor mijn D70

    Maar ik kan 'm enkel gebruiken op het grootste getal (dus kleinste diafragmaopening). Op alle andere diafragma geeft de camera een error en kan ik dus niet fotograferen.

    Moet ik nu rechippen? En zoja, waar in Antwerpen of nabije omgeving kan ik de lens binnenbrengen om dat te laten doen (heb de lens in NL gekocht)?

    Met dank voor de antwoorden!

    Alain
    Nikon D70+AF-S DX Zoom Nikkor 18-70+Sigma70-200-F2,8 APO EX (HSM)

  • #2
    Re: rechippen?

    Je mag de diafragma ring op de lens niet verdraaien. Deze moet gelockt staan op de kleinste opening. Het diafragma wijzig je op de camera met het voorste wieltje in de A of M stand.
    BD0055BE of te wel Krisv5
    http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

    Comment


    • #3
      Re: rechippen?

      breng hem aub in NL binnen, die van belgie moeten ook naar NL verstuurd worden.
      aanpassing heeft vaste prijs, kan je zelfs opvragen bij sigma benelux in NL
      il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
      Sport & Event Photography

      Comment


      • #4
        Re: rechippen?

        er moet NIKS binnegebracht worden voor te "re-chippen" antwoord van Krisv5 is het juiste...

        bytheway heb dezelfde lens op m'n D70 en geen probleem...


        Oorspronkelijk geplaatst door marnik
        breng hem aub in NL binnen, die van belgie moeten ook naar NL verstuurd worden.
        aanpassing heeft vaste prijs, kan je zelfs opvragen bij sigma benelux in NL

        Comment


        • #5
          Re: rechippen?

          Klopt, niks te rechippen. Je krijgt fEE op het display van de D70, welke (als je de handleiding naleest) erop wijst dat het diafragma niet dicht staat. Ik heb net een Sigma 70-300 aangeschaft (met diagfragmaring) en had net hetzelfde "probleem".

          Groeten,

          Sim.
          natwork.be

          Comment


          • #6
            Re: rechippen?

            Het antwoord wat Kris heeft gegeven klopt helemaal.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment

            Working...
            X