Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

    Hallo iedereen,

    wil graag weten 'hoe' jullie meestal bij een online bestelling de betaling regelen? Ik lees dikwijls over vooruitbetalingen en dgl. zit de mogelijkheid van achteraf te betalen via bankoverschrijving er ook in?

    Zijn er verder ook BD'rs die hun aankopen bij sdcard of geheugenkaart hebben gedaan en hoe verloopt dit daar?


    Greetz, Ronny

  • #2
    Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

    NOOIT betalingen accepteren via Western Union, tenzij je geld teveel hebt. Ik denk dat VISA redelijk veilig is (dit gebruik ik). Verzeker je dat alle informatie betreffende organisatie achter de verkoper gekend zijn (koop vanaf een website, kijk of je daar contact informatie terugvindt)

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

      Als het in nederland of Belgié is kun je ook onder rembours bestellen. Je kunt dan betalen aan de postbode. Vooraf over maken op bankrekening is een andere mogelijkheid. Sommige levernaciers brengen het persoonlijk naar je toe.

      Achteraf via overschrijving ben ik nog niet tegengekomen.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

        Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
        Zijn er verder ook BD'rs die hun aankopen bij sdcard of geheugenkaart hebben gedaan en hoe verloopt dit daar?


        Greetz, Ronny
        Voor mij is het gemakkelijk daar,ik woon er maar 10 min af.
        Ik bestel eerst en als de bestelling er is, ga ik het zelf afhalen in Keerbergen.
        Ze hebben wel geen bankcontact voor het betalen,dus geld moet je wel bij hebben.
        Last edited by Cois; 11 januari 2005, 12:35.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

          let er wel op als je aan de postbode of een pakketdienst betaald, of er in het pakje dat ze brengen wel de juiste bestelling in zit, om teleurstelling achteraf te voorkomen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

            Eens telefoneren of mailen naar de winkel helpt ook. Ze beantwoorden persoonlijk je vragen en nemen je eventuele twijfel weg ... check dan wel of het om een betrouwbare winkel gaat. Hier op het forum vind je wel enkele winkels die vaak terugkomen.

            Succes,
            WDW

            Comment


            • #7
              Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

              Oorspronkelijk geplaatst door ajh
              Als het in nederland of Belgié is kun je ook onder rembours bestellen. Je kunt dan betalen aan de postbode. Vooraf over maken op bankrekening is een andere mogelijkheid. Sommige levernaciers brengen het persoonlijk naar je toe.

              Achteraf via overschrijving ben ik nog niet tegengekomen.
              Bij Corné!!!Ik dacht boven de 500€ gratis thuibezorging!!!
              Mvg,Macroshopper.
              Last edited by Macroshopper; 11 januari 2005, 20:07.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

                Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                Hallo iedereen,

                wil graag weten 'hoe' jullie meestal bij een online bestelling de betaling regelen? Ik lees dikwijls over vooruitbetalingen en dgl. zit de mogelijkheid van achteraf te betalen via bankoverschrijving er ook in?

                Zijn er verder ook BD'rs die hun aankopen bij sdcard of geheugenkaart hebben gedaan en hoe verloopt dit daar?Greetz, Ronny
                Bij vooraf betalen in het buitenland (EU) vraag je naar de IBAN en BIC code. Dan komen er geen extra kosten bij (bij Fortis toch niet) zonder die codes durven sommige banken 25€ en meer aanrekenen. Nadien betalen zijn er niet heel veel. Bij Otto wel, maar tot welk bedrag hij dit doet en of het bij iedereen is weet ik ook niet. Rembours is ook zeldzaam in het buitenland. De enige die ik ken zijn ACfoto en Digitalo - er zullen er ongetwijfeld nog zijn. Paypal gebruik ik ook, dit is gewoon onrechtstreeks gebruik van Visa en voor het buitenland een snelle betaalmethode. Alles komt neer op een beetje vertrouwd geraken met het online betalen, en met de nodige dosis gezond verstand kom je al ver. Zoals reeds vele malen hier aangehaald: superkoopjes van Roemenen die in Londen wonen en je bestelling vanuit Rusland verzenden zijn niet echt betrouwbaar

                Comment


                • #9
                  Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

                  Ik heb ooit een Canon i965 printer bij geheugenkaart gekocht. Otto wilde het al op voorhand verzenden zelfs! Gewoon met telebanking overgemaakt. No problemo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

                    Hallo iedereen,

                    @ Plofkop: dat is eigenlijk ook mijn bedoeling dus ik bestel online iets op geheugenkaart.be en geef mijn wettig e-mailadres bij scarlet op. Want dat is een voorwaarde dat het geen g-mail, hotmail ... e-mail mag zijn (lijkt mij ook logisch).
                    Dan wordt er een kassaafrekening gemaakt en verwacht ik binnen pak 2 dagen mijn bestelling thuis. Daarna schrijf ik via online banking het bedrag over op zijn rekening binnen de 10 werkdagen.

                    Ik heb het alleen moeilijk met de verschillende tegenstrijdigheden op de website (begrijp me niet verkeerd, ik lees gewoon wat er staat). Onder info (bovenaan) en adres (links in de menu) staan andere dingen ... Ik heb al een mail gestuurd en dat brengt wel verduidelijking. Maar toch vind ik het raar.

                    Hoe interpreteren jullie regel 5 bij info algemene verkoopsvoorwaarden?

                    Greetz, Ronny

                    Comment


                    • #11
                      Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                      Hallo iedereen,

                      @ Plofkop: dat is eigenlijk ook mijn bedoeling dus ik bestel online iets op geheugenkaart.be en geef mijn wettig e-mailadres bij scarlet op. Want dat is een voorwaarde dat het geen g-mail, hotmail ... e-mail mag zijn (lijkt mij ook logisch).
                      Dan wordt er een kassaafrekening gemaakt en verwacht ik binnen pak 2 dagen mijn bestelling thuis. Daarna schrijf ik via online banking het bedrag over op zijn rekening binnen de 10 werkdagen.

                      Ik heb het alleen moeilijk met de verschillende tegenstrijdigheden op de website (begrijp me niet verkeerd, ik lees gewoon wat er staat). Onder info (bovenaan) en adres (links in de menu) staan andere dingen ... Ik heb al een mail gestuurd en dat brengt wel verduidelijking. Maar toch vind ik het raar.

                      Hoe interpreteren jullie regel 5 bij info algemene verkoopsvoorwaarden?

                      Greetz, Ronny
                      Zo'n regeltjes dienen waarschijnlijk voor slecht betalende klanten.( niet persoonlijk bedoeld hé )
                      Het is niet altijd de verkoper die niet te vertrouwen is hé.
                      Maar gisteren heb 'k maar eerst betaald nadat ik thuis gekomen ben met mijn 20D via online banking.
                      Natuurlijk bij geheugenkaart heb ik nogal gekocht en er is nu een wederzijds vertrouwen,zij weten ook dat ik onmiddelijk betaal en dit niet uitstel.
                      Geheugenkaart nam hier zelf feitelijk nog een risico,stel U voor dat ik ineens overleden was door een ongeval of zo.
                      Last edited by Cois; 12 januari 2005, 13:42.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Procedure bij aankoop materiaal voor digitale camera

                        Een Konica-Minolta A200 besteld(bij Camerahuis.nl) voor 12h en betaald met Visa en geleverd na 24h met koerierdienst (goede service,je kan de zending online volgen)
                        Konica-Minolta A200/Canon ixus V

                        Comment

                        Working...
                        X