Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen Sony Sybershot DsC-F828

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen Sony Sybershot DsC-F828

    Hallo ,

    Mijn zoon heeft eens op een blauwe maandag een Sony Sybershot DSC F-828 gekocht in Luxemburg . Wanneer hij nu foto's trekt en hij bekijkt die op zijn display zijn die mooi helder en scherp . Wanneer ze op de harde schijf van de computer worden gezet zijn diezelfde foto's onderbelicht ( zie vb.)
    Sluitertijd /500
    Iso 400
    F 2.8
    Wat kan hier de oorzaak van zijn ?


  • #2
    Re: Problemen Sony Sybershot DsC-F828

    hint: display minder helder zetten?

    hij is idd heel donker(kan je wel verlichten maar toch...)

    zit altijd een verschil tussen lcd en pc scherm hoor... maar dit valt te fel op => helderheid lcd scherpje veranderen

    Comment


    • #3
      Re: Problemen Sony Sybershot DsC-F828

      Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
      hint: display minder helder zetten?

      hij is idd heel donker(kan je wel verlichten maar toch...)

      zit altijd een verschil tussen lcd en pc scherm hoor... maar dit valt te fel op => helderheid lcd scherpje veranderen

      Sorry, maar het schermpje lichter zetten verandert hier helemaal niets aan!!!
      De camera neemt maar de foto's zoals hij op basis van de parameters kan doen...
      Het zal wel kloppen dat het scherm maximaal helder staat, maar dat verandert niets aan de foto...

      In eerste instantie zou het goed om weten zijn in welke modus de foto genomen werd (Manueel, Sluitervoorkeur, Diafragmavoorkeur, etc.), en met welke instellingen. Ook de omstandigheden zijn belangrijk...

      Volgende oorzaken komen mij in gedachten:
      * foute instelling (vb. in M geen goede combo sluitertijd/diafragma gekozen, EV compensatie op minimum, etc.)
      * hardwareprobleem (vb. lichtmeter stuk)
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Problemen Sony Sybershot DsC-F828

        Ik zie dat deze foto genomen is met een sluitertijd voorkeuze....

        probeer eens wat foto's te maken op de automatische stand.. misschien zie je dan dat het toch een instellingsfout was.

        Aan de foto te zien is het een nogal grijze dag geweest dat deze gemaakt werdt. Een snelle sluitertijd op een grijze dag resulteerd inderdaad op een donkere foto.....

        suk6 !
        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

        Comment


        • #5
          Re: Problemen Sony Sybershot DsC-F828

          Om de foto te beoordelen naar belichting, kijk je veel beter naar het histogram...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Problemen Sony Sybershot DsC-F828

            Exposure Bias Value = +2EV


            Zet je EV waarde eens op 0EV en probeer dan nog eens . Dit zijn 2 volle stops.
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #7
              Re: Problemen Sony Sybershot DsC-F828

              Maar als de fout werkelijk bij de EV waarde zit moet hij na dat hij zijn foto getrokken dit kunnen zien op zijn display en daar lijken de foto's perfect .
              Dat is het eigenaardige van de zaak .

              Comment


              • #8
                Re: Problemen Sony Sybershot DsC-F828

                Als ik de exif info check dan krijg ik volgende gegevens..
                1/500 sec - openinf 2,5 - 64 ISO (niet 400 !).
                Indien zo dan is het normaal dat foto donker is.
                In welke opnamemodus is foto genomen ?
                Toevallig geen belichtingscorrectie gedaan ?
                Ook is het zo dat tijdens de scherpstelling je steeds (bij onderbelichting) even een goed beeld zal hebben op de monitor dit om gemakkelijk te checken wat je eigenlijk fotografeer (ook bij flitsopnames in donkere ruimte licht het scherm even helder op) om nadien terug te gaan naar normale stand.
                Dus als je veronderstelde dat de foto er ging uit zien zoals tijdens het scherpstellen dan heb je het verkeerd op.
                daVinci
                www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen Sony Sybershot DsC-F828

                  Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                  Sorry, maar het schermpje lichter zetten verandert hier helemaal niets aan!!!
                  De camera neemt maar de foto's zoals hij op basis van de parameters kan doen...
                  Het zal wel kloppen dat het scherm maximaal helder staat, maar dat verandert niets aan de foto...

                  ik weet toch al ge 't op maximum zet en een foto trekt die maar juistekes goed is op u schermke qua belichting da hij op de pc een pak donkerder zal zijn omda door de felle verlichting op u scherke de foto lichter lijkt => da's wa ik bedoelde
                  uw schermke kunde draaien en keren hoe da ge wilt, hij zal de foto niet beinvloeden da weet toch iedereen

                  Comment

                  Working...
                  X