Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen Sony sensoren en video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen Sony sensoren en video

    Blijkbaar hebben de nieuwe Sony sensoren problemen met de warmteafvoer bij langdurige video-opnames.
    Deze sensoren zitten in de A55, A33, maar ook in de nieuwe Nikon D7000 en Pentax K-5.
    Volgens Engadget is het probleem nog duidelijker aanwezig bij de Nikon D5000.
    Zijn er hier op dit forum leden die dit met hun D5000 reeds hebben kunnen vaststellen?
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

  • #2
    Re: Problemen Sony sensoren en video

    'k dacht dat dit algemeen geweten is en dit is ook de reden dat je niet langer dan 5 minuten aan 1 stuk kan filmen met de D 5000 maar wie doet dit ? Een scene van 5min kom je in de praktijk nooit tegen.

    grtz
    daVinci
    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

    Comment


    • #3
      Re: Problemen Sony sensoren en video

      Oorspronkelijk geplaatst door daVinci Bekijk bericht
      'k dacht dat dit algemeen geweten is en dit is ook de reden dat je niet langer dan 5 minuten aan 1 stuk kan filmen met de D 5000 maar wie doet dit ? Een scene van 5min kom je in de praktijk nooit tegen.

      grtz
      Akkoord, in een film kom je zelden of nooit scenes van 5' tegen, maar wat bij een opname van een speech, voordracht, huwelijk, doop, een optreden van een zangkoor...?

      Wat bij live view opnames met tethering, macro met LV waarbij je geduldig wacht tot een kevertje op de juiste plaats zit of bij tijdsopnames (astrofotografie) met lange belichtingstijden?
      Groetjes van tozumi

      Bezoek hier mijn webstek

      Comment


      • #4
        Re: Problemen Sony sensoren en video

        Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
        Akkoord, in een film kom je zelden of nooit scenes van 5' tegen, maar wat bij een opname van een speech, voordracht, huwelijk, doop, een optreden van een zangkoor...?

        Wat bij live view opnames met tethering, macro met LV waarbij je geduldig wacht tot een kevertje op de juiste plaats zit of bij tijdsopnames (astrofotografie) met lange belichtingstijden?
        Je hebt toch een fotocamera en geen filmcamera he
        Of neem je ook foto's met je gsm?
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: Problemen Sony sensoren en video

          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
          Je hebt toch een fotocamera en geen filmcamera he
          Of neem je ook foto's met je gsm?
          ik volg je volledig! Als je wil filmen, koop een filmcamera. Heb ik voor mijn echtgenote ook gedaan.
          Ze wou altijd filmen met haar Sony cybershot DSC-P120 fototoestel, en dat trok op niet veel. Voor de vakantie haar een Sony HDR-CX155 HD cadeau gedaan. Prachtig filmcameraatje!
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re: Problemen Sony sensoren en video

            Als je toch goed wil filmen, dan koop je geen DSLR, maar iets zoals een NEX VG-10...met de adapter van Sony krijg je autofocus met A-mount lenzen met SSM en SAM, en je hebt de beschikking over een massa andere lenzen door de adapters van Novoflex enz...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Problemen Sony sensoren en video

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Als je toch goed wil filmen, dan koop je geen DSLR, maar iets zoals een NEX VG-10...met de adapter van Sony krijg je autofocus met A-mount lenzen met SSM en SAM, en je hebt de beschikking over een massa andere lenzen door de adapters van Novoflex enz...
              Lijkt me een leuk toestel te zijn.
              Maar daar zit ook zo'n Sony Exmor HD APS sensor in, valt die dan ook na enkele minuten uit wegens oververhitting?
              Groetjes van tozumi

              Bezoek hier mijn webstek

              Comment


              • #8
                Re: Problemen Sony sensoren en video

                Ja, lach maar ...

                Dat zou pas dom zijn...Met het verleden van Sony en al hun ervaring met videocamera's zie ik dat niet gebeuren (gelukkig!).

                't Probleem is bij DSLRs (of wat je de A55/A33 zou willen noemen...) met SteadyShot Inside dat die sensor zelf ook nog wordt bewogen door dat systeem. Ik zou denken dat je met camera's met geen in-body stabilisatie minder problemen hebt. De NEX (-3, -5, VG-10) hebben lenzen met stabilisatie...(OSS - Optical SteadyShot).
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen Sony sensoren en video

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Ja, lach maar ...

                  Dat zou pas dom zijn...Met het verleden van Sony en al hun ervaring met videocamera's zie ik dat niet gebeuren (gelukkig!).

                  't Probleem is bij DSLRs (of wat je de A55/A33 zou willen noemen...) met SteadyShot Inside dat die sensor zelf ook nog wordt bewogen door dat systeem. Ik zou denken dat je met camera's met geen in-body stabilisatie minder problemen hebt. De NEX (-3, -5, VG-10) hebben lenzen met stabilisatie...(OSS - Optical SteadyShot).
                  De Nikon D5000 heeft ook geen SteadyShot, en die is ook in hetzelfde bedje ziek...
                  Groetjes van tozumi

                  Bezoek hier mijn webstek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen Sony sensoren en video

                    Ah, wel...dan moet Nikon er toch iets aan doen...

                    5 minuten zonder SSI (D5000), ten opzichte van 9 minuten met SSI (A55) ? Da's bijna 't dubbele...

                    "The A55 is even quicker to overheat at 9 minutes, though it's worth noting that with IS switched off you can obtain the maximum of nearly half an hour of footage -- provided the weather doesn't heat up."

                    (Zie ook: http://www.blogcdn.com/www.engadget....29jhvygghe.jpg)

                    Als je goed wil filmen, koop je een camcorder...een DSLR is leuk om korte dingen mee te filmen, maar niet om er even een uurtje mee te filmen.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen Sony sensoren en video

                      Wij wachten op commentaar van de erkende Sony propagandist....

                      Comment

                      Working...
                      X