Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met USBstick 256 MB Pocki Drive

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen met USBstick 256 MB Pocki Drive

    Ik zit hier (te zitten )op mijn werk en een collega van me heeft problemen met zijn USBstick 256MB Pocki Drive waar hij thuis (win98)regelmatig foto's op zet om ze dan hier op school op de PC (winXP) te zetten.Zowel win98 als XP geeft problemen daar tijdens het kopieren van de foto's een blokkering optreedt met de melding dat de opslagdevice niet gevonden wordt.Soms krijgt hij deze foutmelding dadelijk en kan hij helemaal niks kopieren.
    Iemand ervaring met dit opslagmedium en is er een oplossing voor

    Danny's Photosite

  • #2
    Hebben hier verschillende in gebruik van verschillende merken en die geven geen
    problemen met Win2K en XP maar onder windows 98 moet men wel de bijgeleverde driver installeren anders herkent het systeem de extra drive niet....
    Dus ... probeer eens met de driver te installeren..
    daVinci
    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

    Comment


    • #3
      Die driver heeft hij dadelijk op win98 geinstalleerd maar doet blijkbaar niks af!
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Hey Roadrunner,

        Bij windows 98 is het inderdaad zo dat de memory stick zijn driver nodig heeft. Zelfs bij Second Edtion zou ik nog de driver installeren. Onder winxp zou er geen probleem moeten zijn. Wat wel een probleem op kan leveren is dat de rootUSBhub van de winxp niet goed geinstalleerd of disabled staat. probeer dan de apparatuur zoals scanner, kaartlezer enz van de usb-poorten te verwijderen en dan alleen de memory stick in de computer te stoppen. Dan gaat deze de memory stick installeren en de eventuele driver installeren als XP het type memory stick niet kent.

        Een veel voorkomend probleem is dat de memory stick een knopje heeft waarmee je de memorystick kan locken of unlocken, altijd op unlock zetten als je iets met de memory stick wilt doen......wordt nogal eens vergeten .

        Succes,

        greetz,

        Neo
        IF you do something, DO IT GOOD!!!

        Comment


        • #5
          Bedankt Neo,maar dit lost ook niks op daar het knopje op open staat
          en in xp trekt hij inderdaad andere usb aansluitingen uit en dus steeds met bovenbeschreven problemen dus daar ligt het niet aan.
          Danny's Photosite

          Comment

          Working...
          X