Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met mijn printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen met mijn printer

    Hallo,
    Ik heb een epson stylus color 680 printer en ik printe daar redelijke mooi foto's mee af. Niet zoals jullie maar als beginner was het toch redelijk kwa afdruk. Nu is het voor het volgende ik probeer vandaag terug te printen en ik heb niet anders dan strepen in mijn afdruk wat ik voordien niet had en als ik mijn spuitkanaaltjes test zit er een probleem bij mijn blauw daar heb ik onderbrekingen in en krijg die niet goeden de printkop heb ik al verschillende malen gereinigd. Kan er mij iemand helpen en zeggen wat ik kan doen om dit probleem op te lossen.
    Alvast bedankt voor de hulp hiervoor en eventuele tips

    Groetjes smurfke

  • #2
    Zou het kunnen dat het blauw leeg is?
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      neen want die heb ik zojuist heropgevuld.

      Smurfke

      Comment


      • #4
        Ik heb ooit eens gehoord dat navullen bij een Epson niet zo goed gaat,
        het is wel een goedkope oplossing maar achteraf blijkt goedkoop toch duurkoop
        Be patient, good things come to those who wait!
        http://www.lamahi.com

        Comment


        • #5
          met het navullen heb ik nog geen probleem gehad ik heb het al verschillende malen gedaan.

          Smurfke

          Comment


          • #6
            en met het navullen wat kan er dan eventueel mis gaan of wat kan het probleem dan zijn aan de printer

            Smurfke

            Comment


            • #7
              Wat ik gehoord heb heeft te maken met een luchtbel in de cartridge, dat in 1x alle inkt wegloopt........of dat hij juist niet meer print hierdoor
              Be patient, good things come to those who wait!
              http://www.lamahi.com

              Comment


              • #8
                kan er mij dan iemand zeggen hoe ik die luchtbel eruit kan krijgen als me dat zou lukken is misschien het probleem opgelost.

                Groetjes smurfke

                Comment


                • #9
                  Dag smurfke

                  We gaan daar van uit dat u printkop niet verbrand is door te printen zonder inkt.
                  Hier dan een paar tips om te voorkomen dat een printkop kan uitdrogen. De grootste oorzaak is lucht; als uw printkop geparkeerd wordt, dan wordt die hermetisch gesloten. Bij nieuwe printers is dat geen probleem, daar wordt dan nog alles goed afgesloten.
                  Stof, haartjes b.v.b van een trui enz… u kunt het u maar allemaal maar bedenken, als dit op het afdichtingringetje ligt, komt er ook lucht aan en droogt de kop uit. Als het ringetje goed zuiver is, dan ligt de oorzaak niet daar aan.

                  Een andere mogelijkheid is, is dat u de cartridge slecht gevult heeft, in die zin dat u boven de spons gevuld hebt die in de cartridge zit. Het gevolg is dat de cartridge blijft druppelen. Bij de nieuwe cartridges van Epson zit er nu een afsluitmechanisme onder de filter bij de uitgang. Dit is echter moeilijker te controleren. Het beste vult u de cartridge tot boven en zuigt er +- 2cc inkt terug uit. Dit zou goed moeten zijn.
                  Is het dat ook niet, dan zit er lucht in, meestal tussen de filter en het afsluit mechanisme in de cartridge. U kan dan wat inkt in een spuitje opzuigen van de juiste kleur. Zorg ervoor dat er geen lucht in het spuitje zit. Houdt de cartridge met de inkt uitlaatmondjes naar onder en duw de spuit er onder in. U zal nu een weerstand voelen, dit is het veertje dat het afsluitklepje naar boven drukt. Spuit nu wat inkt langs onder in, de kans is groot dat het luchtbelletje mee naar boven gaat.

                  Zit het toch in de printkop, dan verwijdert u de bovenkap. Neemt een spuitje met een silicone slangetje er op u vult het met de oplossing die hieronder beschreven staat. Verwijder nu de cartridges uit uw printer. U ziet nu de drie conische aanzuigmondjes. Op het topje daarvan zitten dan de kleine gaatjes waar de inkt langs binnen gezogen wordt. U schuift nu de silicone slang erover. U drukt nu wat oplossing erdoor, 1cc à 2cc is genoeg. U wacht nu even en na een half uurtje dan herhaalt u dit nog eens.
                  U plaats de cartridges terug in de printer en u voert 1 à 2 twee clean beurten uit. Doe een zelftest uit. Gaat het nog niet 100% dan voer nog maar een clean beurt uit. Doe nu geen zelftest meer en sluit de printer af van de stroom en laat hem een nacht staan. Het heeft ook geen zin om u cartridges leeg te cleanen.

                  De meeste problemen worden veroorzaakt om dat er telang gewacht wordt met refillen, de spons (bij hp en canon een vilt) wordt leeggezogen van inkt en er komt dan lucht in te zitten.
                  Gebruik geen puur alcohol, de printkop gaat zeker naar de filistijnen. Ik weet het wel dat er sommige zijn die er meer geluk mee hebben, maar toch.

                  Amoniak hebt u ook niet nodig, hoewel er zijn die beweren dat dit het wonder middel is. Als u een printer hebt met pigment inkt, zoals de Epson c82, een Canon of HP waar enkel het zwart van pigmented is, moet u zeker geen amoniak gebruiken om de printkop zuiver te maken. De amoniak lost wel een hoop bestanddelen op, maar de pigmentpartikels worder erdoor samen getrokken. Er zal dus nog meer kloging door ontstaan !


                  Nu ik toch bezig ben, nog even dit. Voor de mensen die een HP cartridge willen refillen, dat gaat vrij goed en zonder morsen. Hier geldt dan ook weer refillen vooralleer de cartridge helemaal leeg is. Voor de zwarte cartridges bestaat er een speciale, goedkope refill kit om de cartridge langs de printkop zelf te hervullen. Dit gaat echt zeer goed, zonder knoeien.
                  Om de kleurencartridge te hervullen, raadpleeg de handleiding die er bij zit. Daarin wordt meestal alles goed uitgelegd. Er is echter nog een tip. Neem een lege spuit met lucht erin (geen inkt!) en plaats de spuit op het vulgaatje. Houdt de cartridge ondersteboven, met de printkop naar boven. Blaas de lucht in de cartridge. U zal zien dat er wat schuim uit de printkop komt. Neem nu wat druk terug, totdat de inkt terug in de cartridge begint te trekken. Veeg de inkt op die er uit loopt langs de bovenzijde. Herhaal dit voor de 3 compartimenten. Het werkt echt degelijk goed voor de lucht uit de filterruimte te krijgen. Succes gegarandeerd, tenzij de inkt cartridge defekt is natuurlijk.

                  De HP c6625a Nr17 geeft nogal veel problemen in die zin dat het nozzelplaatje los komt, waardoor de cartridge niet meer bruikbaar is. Als u het cyaan vult, let er dan op dat u niet meer dan 7cc inkt gebruikt. Dit heeft met het vilt te maken die in die cartridge gebruikt wordt.

                  Wat de nieuwe reeks #57, #56 en Photo #58 aangaat, hierin zit een andere samenstelling van inkt. In het HP gamma zijn deze cartridges het makkelijkst te vullen. U moet enkel de cartridge ‘resetten’ zodat de inktniveau-meter weer werkt. Als hier interesse voor is, wil ik daar wel verder op ingaan.

                  Een Canon cartridge hervullen is dan “twee maal niks”, zoals ze in de volksmond zeggen. U moet er gewoon op letten dat die dicht en schoon is waarlangs u ze gevuld heeft. Plak de cartridge terug dicht met Tesafilm (transperante kleefband).

                  OPLOSSING:

                  Gedistilleerd Water 95%,
                  2%glycerine,
                  2-3% ethanol.

                  Dit noemen wij “rinzing solution”. U kunt dit in een kleine hoeveelheden bij de apotheker kopen en dan zelf samen stellen.


                  Mep
                  http://users.skynet.be/mep
                  No colors, no business!
                  “Our Inks Are Service”

                  Comment


                  • #10
                    hallo mep alvast bedankt voor al deze uitleg dat was wat ik nodig had. Maar heb nog een vraagje ivb met de oplossing voor die luchtbel moet je je spuit vanonder insteken met het juiste kleur en langsdaar inkt inspuiten maar wat ik wilde vragen moet ik daarvoor de naald ook gebruiken of zonder?

                    Alvast bedankt
                    Groetjes
                    Smurfke

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by smurfke
                      hallo mep alvast bedankt voor al deze uitleg dat was wat ik nodig had. Maar heb nog een vraagje ivb met de oplossing voor die luchtbel moet je je spuit vanonder insteken met het juiste kleur en langsdaar inkt inspuiten maar wat ik wilde vragen moet ik daarvoor de naald ook gebruiken of zonder?

                      Alvast bedankt
                      Groetjes
                      Smurfke
                      Hallo Smurfke

                      Niks te danken Met de juiste kleur langs onder inspuiten dit is dan zonder naald, met naald kom je niet ver want je hebt het klepje en dan de filter er boven. Er is genoeg plaats voor de koon van het spuitje met inkt, ge kunt er de filter niet mee stuk maken zo ver kom je niet.

                      Dus Langs onder geen naald

                      Groetjes, Mep
                      http://users.skynet.be/mep
                      No colors, no business!
                      “Our Inks Are Service”

                      Comment


                      • #12
                        ok Mep bedankt ik probeer eerst dat uit en dan de volgende stap als dat niet lukt ik hou je op de hoogte hoe het afloopt en met wat ik het juist kunnen verhelpen heb.

                        Bedankt en de groeten
                        Smurfke

                        Comment


                        • #13
                          hallo,

                          de eerste poging is mislukt ik heb het eerst geprobeerd voor die lucht bel en dat werkte ook niet.
                          Nu heb ik om die samenstelling geweest bij de apotheker en ben nu zo een clean beurt aan het doen, ik laat het dan wel weten of het dan goed is of niet maar dat kan maar morgen zijn ook want als het niet direct werkt na de test doe ik dan nog eens een clean beurt en laat hem dan 24 uur staan.

                          Je hoort nog wel van mij.

                          Groetjes
                          Smurfke

                          Comment


                          • #14
                            joepie het is bijna 100% gelukt het is toch al veel beter of daarvoor ik heb een clean beurt gedaan met die samenstelling en het is bijna volledig clean. Ik heb het nog eens uitgevoerd en laat hem nu een nachtje rusten en hopelijk is het morgen volledig opgelost.

                            Mep nog eens hartelijk bedankt voor de raad die je hebt gegeven.

                            Groetjes smurfke

                            Comment

                            Working...
                            X