Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Canon Powershot A40

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Canon Powershot A40

    Hallo,

    Omdat ik in andere messages veelvuldig het probleem met de A40 zag opduiken, zocht ik wat rond en vond informatie op volgende url :
    http://powershot.inxtec.net/mb/viewtopic.php?t=1310&sid=63b3216e2a8f889c0f61a7467 d006b79

    Het interessante aan deze webpage is het feit dat er ook voorbeelden opstaan voor mensen met een kleine technische knobbel (zoals ik dus...) die het probleem visueel duidelijk maakt.

    Dit ter informatie

    Groeten,
    Ignace

    You cannot create experience. You must undergo it.

  • #2
    Ik stel vast : enkel mensen met problemen laten van zich horen.
    De ruime meerderheid van A40 bezitters heeft kennelijk geen moeilijkheden ondervonden. Ikzelf behoor tot die meerderheid. (ps : ik heb geen aandelen in Canon, wat eigenlijk onverstandig is gezien mijn recente aankopen ;-)

    Comment


    • #3
      Informatie kan nooit geen kwaad. Zelf vind ik de A40 waarde voor zijn geld. Toch is dit toestel blijkbaar moeilijk leverbaar op dit moment. Vanmiddag nog nagetrokken bij een Canon dealer in Vlaanderen. Niet leverbaar en geen termijn op te plaatsen.
      Ik wil dus zelf een nieuwe kopen, maar je vindt die enkel in Duitsland nog.
      Om niet tot overhaaste conclusies te komen, informatie gezocht, gevonden en gedeeld met dit forum.

      Groeten,
      Ignace

      You cannot create experience. You must undergo it.

      Comment


      • #4
        Even ter informatie: er is idd een probleem met de 13.xx mm zoomstand van de A40. (alle beelden zijn uit focus voor objecten verder dan 10m verwijderd).

        Canon is echter al bezig met een nieuwe firmware, en daarvan kan je reeds een beta versie downloaden op:



        Volgens de eerste testen zou deze firmware het probleem dus oplossen, maar Canon zal eind juni een officiele versie uitbrengen..

        Voor zij die de Canon A40 bezitten en denken geen problemen te hebben: neem eens een foto van een boom op de laatste zoomstand, op de voorlaatste en op de 3de laatste stand. Je zal zien dat de middelste foto wazig is...

        PS: installeren op eigen risico natuurlijk

        Edited by - Manta99 on 24 June 2002 21:49:36
        D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

        Comment


        • #5
          Ik zat hier ook al iets op usenet langskomen.
          Op een ander forum waar ik kom is het volgende Powershot A40 13.x focus probleem draadje gestart

          Minolta Dimage F100

          Edited by - the-source on 24 June 2002 22:41:40
          Minolta Dimage F100

          Comment


          • #6
            Goed nieuws voor de mensen die het nu al willen fixen.
            Het goede nieuws

            Minolta Dimage F100

            Edited by - the-source on 25 June 2002 13:27:12
            Minolta Dimage F100

            Comment

            Working...
            X