Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen D40

    Hallo. Sedert kort een probleem met mijn Nikon D40. Bij het nemen van een foto klapt de spiegel omhoog, waarna ik een foutmelding krijg op mijn scherm. Ik moet de ontspanner nogmaals indrukken waarna de spiegel terugklapt. Op iedere foto is een zwarte strook te zien. Heb mijn toestel binnen gebracht bij de fotoboer die mijn toestel terug naar Nikon hebben gestuurd, waarna ik een prijsbestek kreeg van 220€. Zou iets mis zijn met de diafragmaregeling. Toestel is pas 2 maand uit garantie maar Nikon wil dus het bedrag factureren. Is deze prijs gerechtvaardigd ?



    Groeten

    CC


    [Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
    Last edited by LesC; 11 september 2010, 10:03.

  • #2
    Re: problemen D40

    Oorspronkelijk geplaatst door skoepietje Bekijk bericht
    Hallo. Sedert kort een probleem met mijn Nikon D40. Bij het nemen van een foto klapt de spiegel omhoog, waarna ik een foutmelding krijg op mijn scherm. Ik moet de ontspanner nogmaals indrukken waarna de spiegel terugklapt. Op iedere foto is een zwarte strook te zien. Heb mijn toestel binnen gebracht bij de fotoboer die mijn toestel terug naar Nikon hebben gestuurd, waarna ik een prijsbestek kreeg van 220€. Zou iets mis zijn met de diafragmaregeling. Toestel is pas 2 maand uit garantie maar Nikon wil dus het bedrag factureren. Is deze prijs gerechtvaardigd ?



    Groeten

    CC
    Heb je ook al een andere lens geprobeerd?

    Voor die prijs koop je best een andere DSLR.

    Voor iets meer heb je een nieuwe

    http://digitalefotowinkel.estore.int...rt!!!!36933!NL
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: problemen D40

      Hoe lang is daar dan garantie op geweest want de D40 bestaat toch al een hele tijd.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: problemen D40

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Hoe lang is daar dan garantie op geweest want de D40 bestaat toch al een hele tijd.
        2jaar garantie=1 van de laatste die verkocht is.

        Hmm als't diafragma is, zou ik een andere lens testen.
        Anders zou ik stilletjes kijken voor een upgrade van mijn toestel.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: problemen D40

          De sensor is verschoven.
          Je kunt dit zien aan de laatste rijen pixels onder de zwarte balk, er waren geen zogenaamde 'niet effectieve pixels' om de rand van de foto te reconstrueren.

          Comment


          • #6
            Re: problemen D40

            Je hebt 2 opties:
            1) Ga terug naar de winkel, en probeer met een goed onderbouwd verhaal coulance te krijgen voor een uit te voeren reparatie.
            2) Uithuilen en opnieuw beginnen. Vergeet de reparatie en spendeer het geld voor een nieuwe camera.

            Het blijft overigens toch wel jammer dat camera reparaties in veel gevallen zo duur moeten zijn, alsof je met een Ferrari terug naar de garage moet...
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: problemen D40

              Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
              Heb je ook al een andere lens geprobeerd?

              Voor die prijs koop je best een andere DSLR.

              Voor iets meer heb je een nieuwe

              http://digitalefotowinkel.estore.int...rt!!!!36933!NL
              Passen de lenzen van een D40 ook op een D3000? Voor die prijs koop ik inderdaad beter een nieuwe!

              Comment


              • #8
                Re: problemen D40

                Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                De sensor is verschoven.
                Je kunt dit zien aan de laatste rijen pixels onder de zwarte balk, er waren geen zogenaamde 'niet effectieve pixels' om de rand van de foto te reconstrueren.
                Hoe is dit mogelijk? Sensor kan toch niet zomaar verschuiven? Het is gebeurd tijdens het fotograferen, dus van het ene op het andere moment.

                Comment


                • #9
                  Re: problemen D40

                  Oorspronkelijk geplaatst door skoepietje Bekijk bericht
                  Hoe is dit mogelijk? Sensor kan toch niet zomaar verschuiven? Het is gebeurd tijdens het fotograferen, dus van het ene op het andere moment.
                  Verschoven sensor, zeer onwaarschijnlijk.

                  Zou het niet eerder de spiegel zijn die niet volledig opklapt? Dat zou je moeten kunnen zien door een foto te nemen op een klein diafragma, en een met een groot diafragma, is het de spiegel, dan zou de zwarte balk breeder moeten zijn met een groot diafragma dan bij een klein diafragma.

                  Ik moet de ontspanner nogmaals indrukken waarna de spiegel terugklapt.
                  Normaal wijst dat bij Nikon op een kapotte batterij.

                  Zou iets mis zijn met de diafragmaregeling.
                  Geloof daar maar niets van, diafragmaproblemen geven een volledig over/ondebelichte foto, maar geen niet belichte lijn.

                  Ook je geheugenkaart eens nazien, deze dingen kunnen rare kuren hebben.
                  Last edited by Guest42; 9 september 2010, 18:10.

                  Comment


                  • #10
                    Re: problemen D40

                    Kan natuurlijk ook de sluiter zijn die niet volledig sluit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: problemen D40

                      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      De sensor is verschoven.
                      Je kunt dit zien aan de laatste rijen pixels onder de zwarte balk, er waren geen zogenaamde 'niet effectieve pixels' om de rand van de foto te reconstrueren.
                      Ik veronderstel dat dit sarcastisch is? Sensoren verschuiven niet...

                      Lijkt mij inderdaad meer een sluiter probleem. Of de spiegel die niet helemaal omhoogklapt. Door vuil misschien. Of een defect.

                      Snap hoegenaamd niet hoe een diafragma dit kan veroorzaken...

                      D40 is het alleszins niet waard om te laten herstellen, met 220 euro kost. Tenzij het echt iets kleins is.

                      D40 is al een oudje, met de sensor van de D100/D70/D50.
                      Je vind een nieuwe(re) en betere camera voor weinig geld...

                      Comment


                      • #12
                        Re: problemen D40

                        Oorspronkelijk geplaatst door skoepietje Bekijk bericht
                        Passen de lenzen van een D40 ook op een D3000? Voor die prijs koop ik inderdaad beter een nieuwe!
                        De lenzen van een D40 passen op een D3000
                        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: problemen D40

                          Bedankt voor alle raad en tips! Zal mijn toestel niet meer later herstellen. Mits een kleine meerprijs heb ik een nieuw toestel, alhoewel het vertrouwen in Nikon toch eventjes zoek is. Opdraaien voor de bestekkosten zal ik sowieso moeten doen, en de plaatselijke fotoboer had niet veel zin om die kosten op zijn rekening te nemen zelfs niet bij aankoop van een nieuw toestel.

                          Zullen wel zien wat er uit de bus komt.

                          groeten CC

                          Comment


                          • #14
                            Re: problemen D40

                            Vandaag uiteindelijk mijn kapot toestel terug gekregen. Op de offerte staat er toch "vervangen diafragma mechanisme, reinigen ccd + afregelen parameters."

                            Volgens sommigen hier kan dit niet het probleem van mijn toestel zijn, zou Nikon dus bewust verkeerde info geven om zo de prijs omhoog te jagen?

                            Heb mij ondertussen een D3000 aangeschaft dus lenzen en batterij waren te recupereren, maar het is toch nog doodzonde om mijn D40 in de vuilbak te kieperen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: problemen D40

                              Oorspronkelijk geplaatst door skoepietje Bekijk bericht
                              Vandaag uiteindelijk mijn kapot toestel terug gekregen. Op de offerte staat er toch "vervangen diafragma mechanisme, reinigen ccd + afregelen parameters."

                              Volgens sommigen hier kan dit niet het probleem van mijn toestel zijn, zou Nikon dus bewust verkeerde info geven om zo de prijs omhoog te jagen?

                              Heb mij ondertussen een D3000 aangeschaft dus lenzen en batterij waren te recupereren, maar het is toch nog doodzonde om mijn D40 in de vuilbak te kieperen.
                              Misschien zelf eens proberen herstellen? Je riskeert toch niets...
                              http://users.telenet.be/patric/

                              Comment

                              Working...
                              X