Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleempje met X-drive II

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleempje met X-drive II

    Hallo,

    Heb vandaag X-drive II ontvangen van PIN (zonder douanerechten ).

    Er is wel één probleempje :

    Alles werkt perfect met de oude 32 Mb CF-card van sandisk, dewelke origineel bij de camera was geleverd.

    Maar wanneer ik de inhoud van de 128 Mb CF van Ridata (10-tal maanden oud) naar de X-drive probeer te kopiëren, wordt een 'reading error' foutmelding gegeven.
    Wanneer de CFkaart in de X-drive zit en wordt aangesloten op de PC kan ik niettemin alle data lezen op deze kaart...

    Voor het overige werkt die 128Mb CF card nog steeds perfect.

    Ik heb de beide kaartjes al enkele malen geformatteerd (zowel in de camera als via PC) en de schijfjes gecontroleerd op fouten, maar de 128Mb CF van RIDATA blijft dezelfde fout geven (terwijl de oude 32 Mb geen enkel probleem heeft)

    Iemand enig idee of ik nog iets anders kan proberen - misschien doe ik iets fout ??

    Geert


  • #2
    probeer es met een 128MB CF van iemand anders
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      ik heb er hier maar één...

      Iemand van Mechelen met 128 MB CF-kaartje (Ridata of ander) die bereid is het effe te laten testen ?



      Comment


      • #4
        Geert kun je me es zeggen wat Vasa op de DHL-bon geschreven heeft ?
        waarde pakket, omschrijving, waarde transport
        alé alles wat je maar kan geven
        Heeft DHL gebeld ?

        Bij mij hebben ze gebeld, maar 'k heb nog steeds geen factuur gekregen
        (hopelijk blijft da zo)
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5

          Op bonnetje stond enkel 'photography software' met value : AUD $50

          DHL belde alleen om me te vragen of de goederen bestemd waren voor persoonlijk gebruik of voor een bedrijf.

          Op de vraag of ik geen douanerechten diende te betalen stelden ze dat dat al geregeld was door de afzender (wat niet echt klopt).

          mss moet je gewoon wat geluk hebben - wat bij mij niet echt het geval is nu er blijkbaar een probleempje is met het kopiëren van de CF-card...



          Comment


          • #6
            Ik heb mijne x-drive 2 vrijdag "ontvangen" en kan hem al terug opsturen naar Australie

            Hij werkt totaal niet

            Comment


            • #7
              Geluk dat ik dat hier lees. Dacht er mij net eentje aan te schaffen. Ik zal dus nog maar wat wachten.

              Mijn Imagetank heeft immers de geest gegeven. Heb hem laten vallen en de schijf draait niet meer Metaan pak foto's kwijt die ik nog niet had overgezet....
              http://www.sportfotos.be

              Comment


              • #8
                Teddy-bear welke versie had je ? ikke 30GB en geen probleem
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Toen ik mijn X-drive (1) heb ontvangen werkte deze ook niet met SM kaartjes, CF echter wel. Heb toen naar Vasa gemaild om dit probleem te melden en toen heeft ie een firmware upgrade gestuurd met duidelijke instructies.
                  Ook was er in plaats van 20GB een schijf van 10GB geleverd. Toen stelde hij me 2 dingen voor : ofwel stuurde ik het geheel terug en zouden zij een nieuwe leveren MET 20GB, ofwel kreeg ik een deel terug betaald. Vermits ik aan 10GB ruim voldoende opslagruimte heb voor digitale foto's (ik gebruik hem NIET als extra opslagdisk voor mijn PC), heb ik toen een deel van de som terug gekregen.

                  Dus je moet je echt niet ongerust maken. Ook al zit deze shop aan de andere kant van de wereld.

                  Comment


                  • #10
                    ja ze zijn daar zeer correct in
                    gewoon een advies vragen aan Vasa

                    info@powerinnumbers.com.au
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      heb advies ontvangen vandaag :


                      " Some certain Xdrive left here without Hard Drive being formatted.
                      Please format Hard Drive and everything will be back to normal.

                      If you have 30 GIG or less than you can do it via USB, if you have
                      higher Hard Drive, than you need to open the unit and take the hard
                      drive out to format using FDisk system. If you have some problems
                      with this please e-mail back and we will assist you.

                      Best Regards
                      Vasa Carapic"

                      Maar dat had ik al gedaan - en na nog's formateren geeft dit dus geen enkel resultaat.

                      Ga straks 's proberen met een andere CF kaart van een kennis.

                      Ik heb dat ding speciaal aangeschaft om zaterdag mee te nemen op reis - das dus wel

                      Geert

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dirtyharry71
                        Teddy-bear welke versie had je ? ikke 30GB en geen probleem
                        Ik had versie 40Gig besteld...

                        Toen ik de drive voor het eerst opzette was het "disk error", en het werd allemaal nog erger.

                        Enfin IK ben dus "in de prijzen gevallen ", dat kan gebeuren, seffens komen ze van DHL de drive terug ophalen, maar ja ik zit wel een tijdje zonder, hé...

                        Comment


                        • #13
                          Zeg's teddy-bear,

                          Is dat terugsturen dan automatisch op kosten van PIN ?

                          of moet je zelf de verzending betalen ?

                          Comment


                          • #14
                            Op kosten van PIN natuurlijk, je MOET dat bij de aanvraag bij DHL WEL vermelden !!

                            Ook belangrijk is dat van bij DHL hun PIN accountnr° 964796959 opgeeft !!

                            Zo kost het U dus niets (betaald door bestemmeling).

                            Maar ja, het is terug afwachten hé

                            Comment


                            • #15
                              Die blijkbaar uitstekende service van PIN heeft mij overtuigd om te profiteren van hun wekelijkse promo: 256 MB transend voor slechts 86 € incl. verzending.

                              Nu nog aan een Visa-kaart geraken

                              Greetz

                              Sam Jae

                              Comment

                              Working...
                              X