Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleempje met mn Nikon D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleempje met mn Nikon D70s

    Hallo ,
    sedert een week of zo heb ik problemen met de ontspanknop van mn toestel.
    Het lijkt erop dat er niet altijd een goed contact wordt gemaakt. Daarvoor was dat gewoon zonder problemen half indrukken, scherpstellen en doorduwen. Nu moet ik een aantal keer proberen tegen dat het scherpstellen begint. Allé ja, een slecht contact dus. Meestal is dat geen probleem, maar ja, soms moet ne mens enorm vlug zijn om een foto te nemen en dan is dit probleem geen optie.

    Zijn er mensen die al hetzelfde probleem hebben gehad ? En ik veronderstel dat de enigste oplossing is om mn toestel binnen te steken in de winkel om te herstellen, niet ?
    cheers,
    Wouter
    BD1092BE - Carpe Noctem
    Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

  • #2
    Re: Probleempje met mn Nikon D70s

    Zelfde probleem voorhad. Gebeld met Nikon.
    Het heeft te maken met de scherpstelling, als hij niets vind om op scherp te stellen vertikt hij het om uit te voeren. Nu ik dit weet weet ik ook waarop te letten en is dit probleem m.i. van de baan.
    Zoek iets in de omstrek waarop je wel kunt scherp stellen en kijk uw scherpstelveld na.
    Het echte fijne waarom hij (het uitzonderlijk) niet doet kan ik zelf nog niet bepalen maar DAAR moet u de fout zoeken.
    De camera zelf moet niet binnen.
    Het is inderdaad soms vervelend als hij het niet doet wanneer hij het moet doen
    Testje: stel even scherp op witte muur (of andere legaal oppervlak) en ga direct nadien over op een scherpe lijn in de omtrek om op scherp te stellen.
    Weigert hij in het eerste geval en in het weede niet?
    Dan heb je de oorzaak zoals eerder omschreven.
    Of alle camera's daar last van hebben, weet ik niet, maar het lijkt mij aannemelijk maar vervelend
    Nikon D70S met kitlens 18-70.

    Comment


    • #3
      Re: Probleempje met mn Nikon D70s

      Oorspronkelijk geplaatst door canon011 Bekijk bericht
      Zelfde probleem voorhad. Gebeld met Nikon.
      Het heeft te maken met de scherpstelling, als hij niets vind om op scherp te stellen vertikt hij het om uit te voeren. Nu ik dit weet weet ik ook waarop te letten en is dit probleem m.i. van de baan.
      Zoek iets in de omstrek waarop je wel kunt scherp stellen en kijk uw scherpstelveld na.
      Het echte fijne waarom hij (het uitzonderlijk) niet doet kan ik zelf nog niet bepalen maar DAAR moet u de fout zoeken.
      De camera zelf moet niet binnen.
      Het is inderdaad soms vervelend als hij het niet doet wanneer hij het moet doen
      Testje: stel even scherp op witte muur (of andere legaal oppervlak) en ga direct nadien over op een scherpe lijn in de omtrek om op scherp te stellen.
      Weigert hij in het eerste geval en in het weede niet?
      Dan heb je de oorzaak zoals eerder omschreven.
      Of alle camera's daar last van hebben, weet ik niet, maar het lijkt mij aannemelijk maar vervelend
      Da kan niet hé, als het pas sedert een week is...
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Probleempje met mn Nikon D70s

        Voila :-)
        neen, tis echt iets met de knop en niets met de scherpstelling te maken.
        Heb mailke gestuurd naar Procirep in zaventem omdat ie nog in garantie is, maar geen antwoord
        BD1092BE - Carpe Noctem
        Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

        Comment


        • #5
          Re: Probleempje met mn Nikon D70s

          Heb je al met een andere lens getest ? Contacten zuiver in de D70 ?

          groeten.

          Comment


          • #6
            Re: Probleempje met mn Nikon D70s

            Heb al met verschillende lenzen getest. Probleem blijft, dus tzit in de body. Wat bedoel je met contacten zuiver in D70? ik denk het wel. alles ziet er op het eerste zicht normaal uit ze. En zelf durf ik dat toestel niet opensmijten
            groeten
            BD1092BE - Carpe Noctem
            Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

            Comment


            • #7
              Re: Probleempje met mn Nikon D70s

              Je kan ook eens op manuele focus proberen, dan weet je het zeker dat het niet met scherpstelling te maken heeft.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Probleempje met mn Nikon D70s

                Ik heb een soortgelijk probleem :

                Als de knop tussen 'aan' en 'uit' staat werkt ie goed. Maar als de knop op de normale stand 'aan' staat is ie totaal onvoorspelbaar.
                Is ook de reden geweest van aanschaf D300.

                -> indien niet te duur laat ik dit toch nog herstellen
                Last edited by Jokke; 23 maart 2008, 16:10.
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                Comment

                Working...
                X