Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleempje Eos 350d ?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleempje Eos 350d ?!

    Hoe voorkom je dat hij in de vol autom.stand flitst???
    Ben vele mogelijkheden nagegaan maar kan het tot nu toe nog niet vinden !
    Wie kan mij helpen?
    Nikon D70s / Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED,Nikkor AF 50/1.8 D,Nikon, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM Nik-D DG, SB-800 Speedlite , 2x Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x / Canon Powershot A 510

  • #2
    Re: Probleempje Eos 350d ?!

    dat is geen probleemje, daarom heet de stand nu eenmaal vol automatisch.... dan voorkomen ? werk op P.

    Comment


    • #3
      Re: Probleempje Eos 350d ?!

      Maar het is dus niet mogelijk om in deze stand de flitser uit te schakelen?
      Nikon D70s / Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED,Nikkor AF 50/1.8 D,Nikon, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM Nik-D DG, SB-800 Speedlite , 2x Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x / Canon Powershot A 510

      Comment


      • #4
        Re: Probleempje Eos 350d ?!

        Inderdaad niet

        Of tzou zijn u ISO op 1600 te zetten maar dan nog.

        Schiet gewoon op P, zo goed als hetzelfde

        Comment


        • #5
          Re: Probleempje Eos 350d ?!

          Dat is idd. de bestaansreden van de auto-stand: de camera heeft de volle controle... Neem gewoon P, die doet net hetzelfde (kiest ook de goed combinatie sluitertijd-diafragma), maar je hebt wel de volle controle over flits, ISO, etc....
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Probleempje Eos 350d ?!

            Ok bedankt !!!
            Beetje wegwijs aan het worden met deze cam !!!
            Hiervoor had ik een Canon Powershot Pro1,die kon dat wel nl !
            Nikon D70s / Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED,Nikkor AF 50/1.8 D,Nikon, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM Nik-D DG, SB-800 Speedlite , 2x Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x / Canon Powershot A 510

            Comment


            • #7
              Re: Probleempje Eos 350d ?!

              Ik had ervoor een Hp'tje van 200€ dus ik ben nog zon beetje alles aan het uitzoeken

              Ik kan u wel aanraden op in P te zetten en dan zelf je AP-punt te kiezen, echt wel handig oa ook voor vogels.

              Comment


              • #8
                Re: Probleempje Eos 350d ?!

                kunt ook gewoon de "geen flits gebruiken" stand op de draaiknop gebruiken...

                dan werkt alles automatisch maar gaat er geen flits af...

                of zie ik dat verkeerd?

                Comment


                • #9
                  Re: Probleempje Eos 350d ?!

                  dat klopt inderdaad

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleempje Eos 350d ?!

                    Nu het hier toch over 350D probleme gaat, ik heb er ook eentje:


                    Als ik door mijn viewfinder kijk dan zie ik linksonder een zwart puntje (waarschijnlijk een stofje).
                    Dit is zo bij elke lens dus ligt het aan mijn camera zelf. Het glas van de viewfinder is het zeker niet. Dus denk ik dat er maar 1 mogelijkheid is en dat is de sensor ...?
                    Maar dan vind ik het wel bizar dat als ik een foto neem dat zwartje puntje nergens is te zien...

                    Wat nu gedaan????

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleempje Eos 350d ?!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                      Als ik door mijn viewfinder kijk dan zie ik linksonder een zwart puntje (waarschijnlijk een stofje).
                      Door de zoeker kan je nooit zien wat er op de sensor zit. Dus het stofje zit niet op de sensor.

                      Jan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleempje Eos 350d ?!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                        Door de zoeker kan je nooit zien wat er op de sensor zit. Dus het stofje zit niet op de sensor.

                        Jan.
                        Oef, das eigelijk al een opluchting. Zit het dan ergens in mijn lens ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleempje Eos 350d ?!

                          als je het duidelijk ziet zit het waarschijnlijk op de spiegel hoor. maar als het je niet stoort, laat het maar zitten, wat je ziet door de zoeker zie je via de spiegel dus de sensor zal dit vlekje niet zien.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleempje Eos 350d ?!

                            Ik zal eens mijn spiegels afblazen, het doet idd niks aan de fotos. Maar ik heb er toch niet zo'n goed gevoel bij en doordoor heb ik het toch liever terug weg.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleempje Eos 350d ?!

                              Hoi Flat,

                              Pas op met blazen. Ik had mijn 300D een paar dagen en er zat een stofje op het prisma (doorzichtig plastic waar de spiegel tegenaan klapt tijdens het nemen van een foto). Ik wilde het weghalen, maar het werd alleen maar erger:
                              1. eerst zacht fotokwastje geprobeerd: werd erger door stofjes uit het kwastje.
                              2. penseeltje geprobeerd: werd erger.
                              3. Stofzuiger er opgezet (was een tip van dit forum) en het werd minder.

                              Wat ik van het weekend ga proberen is met een licht plakband, zie draadje:
                              Ik wil maar even mijn ervaringen mededelen bij mijn laatste sensorclean... Ik was aan het cleanen geslagen met de juiste producten (sensorswab, pecpad, eclipse). Er blijkt echter bij de test foto nog een haartje op de sensor te liggen. Ooh, dat blaas ik zo even weg. Jaja, maar dan best "vochtloos". Niet dus. Met


                              Ik laat weten wat eruit komt, of... wat er blijft zitten.

                              Succes!
                              Don
                              Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                              http://dosaas.myjalbum.net

                              Comment

                              Working...
                              X