Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Shutter Button Fuji S602

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Shutter Button Fuji S602

    Ik heb deze week mijn Fuji S602 ontvangen (besteld bij mediacheckpoint 755€ zonder lucky points).
    Bij het uittesten wordt reeds een foto genomen bij halfweg indrukken van de shutter button.
    Er is dus volgens mij een fabrikatiefout.
    Mediacheckpoint zegt direkt Fuji Belgium te contacteren om reparatie/omwisseling sneller te laten verlopen.
    Kan iemand mij de contactgegevens doorgeven van Fuji Belgium, op de website staat enkel een e-mail adres info@fujifilm.be , maar daar heb ik nog geen reactie gekregen.
    Heeft iemand al ervaring bij terugsturen van een toestel ?
    Worden de kosten door Fuji gedragen, waar moet ik op letten ?




  • #2
    Ik zou voor je met garantieprocedures begint eens goed checken of er inderdaad een foutje is.
    De S602 heeft nl een ZEEEEER gevoelig shutter knoppeke. Voor je het weet begint ie foto's te nemen.

    Greetz,
    Tom

    S602
    A201
    http://users.pandora.be/tommy_boy/tommy_boy/

    Comment


    • #3
      Ik merk toch duidelijk een verschil in weerstand wanneer ik de shutter knop halweg indruk en wanneer ik ze volledig indruk.
      Volgens de handleiding moet er ook een geluidssignaal (short double-beep) te horen zijn wanneer je de shutterknop halfweg indrukt. Dit heb ik nog nooit gehoord (en mijn geluid staat aan).

      Comment


      • #4
        Ik vind da knoppeke perfekt, je moet er misschien even aan wennen??
        En die geluidjes heb ik na een korte tijd al afgezet! Was in't begin wel leuk, maar zulke extra snufjes schakel ik uit om de batterijen nog wat extra te sparen. Ik vind het verbruik van de S602Z trouwens héél acceptabel.


        I love my FujiFilm FinePix S602 Zoom
        http://www.pbase.com/tonysmet

        Comment


        • #5
          't is inderdaad een heel gevoelige shutterknop, even wennen en nu ben ik er wel content van.

          kan je de knop lichtjes indrukken zodat je de autofocus even hoort "zoemen" en zonder dat er een foto getrokken is.
          richt je camera afwisselend op dichtbij en verre onderwerpen, kwestie van de autofocus te laten werken.

          ik heb enkele weken geleden een kleine olympus c-830L overgenomen van tom bombadil en daar moet je echt helemaal doorduwen voordat ie fotografeert. wat eerst tot een grappig-genante situatie leidde hé Tom.

          't verschilt nogal van camera tot camera..

          als je niet kan autofocussen (zie ook dat je AF opstaat hé) zonder dat ie fotografeert zou ik er toch eens mee naar de handelaar stappen.

          ToM.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Bwaaa, zo erg was het nu toch ook weer niet....je zal er in ieder geval geen eelt in overhouden...

            Canon 6D

            Comment


            • #7
              ik bedoel dat ik eerst mijn verse s602 aan je showde, maar enkele minuten geen foto getrokken kreeg met de olympus .

              omdat ik die gevoelige shutterbutton al zo gewend was.
              overigens; toestel works like a dream en mijn vriendin is er supercontent mee.


              ToM.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Fijn om te horen....

                Canon 6D

                Comment


                • #9
                  FUJI EINDELIJK GEREPAREERD.
                  Het was dus wel degelijk een fabrikatiefout.
                  Het heeft wel lang geduurd om het in orde te krijgen.
                  Ik ben heel tevreden van de service van Mediacheckpoint, deze winkel is echt een aanrader als het gaat om de aanschaf van een digitale fotocamera, ze geven 3 jaar garantie.
                  Van de service van Fuji Duitsland (die toch de hoofdzetel is van Fuji in Europa dacht ik) was ik iets minder tevreden.
                  De eerste maal is mijn S602Z door Mediacheckpoint kostenloos opgehaald en verstuurd naar Fuji Germany. Na 1 maand kreeg ik mijn toestel terug en er zat een document van Fuji bij waarin stond dat alles in orde is. Dit was het dus duidelijk niet want ik had nog steeds hetzelfde probleem. Na heel wat e-mails verstuurd te hebben naar alle adressen die ik op de Fuji website kon vinden kreeg ik de mededeling dat Fuji Duitsland mijn toestel kwam ophalen. Na 2 weken heb ik mijn toestel nu terug en in de begeleidende brief staat er dat ze praktisch het volledige binnenwerk (elektronica, lcd scherm, ...) hebben vervangen.
                  Gelukkig functioneert mijn toestel bijna 3 maand na aanschaf naar behoren. Voor de rest kan ik de Fuji S602 aanraden aan mensen die tevreden zijn met een 3Mpixel beeld.
                  De filmfunctie is uitmuntend 30 fps aan 640x480 heb ik nog op geen enkel ander digitaal fototoestel gezien.

                  Comment


                  • #10
                    elk toestel zal zijn fouten wel hebben (zie de verschillende terugroepingen vanwege diverse fabrikanten) maar de s602 is inderdaad een fijn toestel.

                    Gelukkig heb je hem nu terug en werkt ie naar behoren. Dan kan het trekseizoen een aanvang nemen, zou ik zeggen
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #11
                      Fijn voor je dat je toestel nu weer werkt, maar zo goed vind ik de service van Mediacheckpoint niet. Waarom heb je niet meteen een nieuwe gekregen ? Je toestel was toch vanaf het begin niet goed ?
                      Nu zijn ze het dan wel op komen halen, maar je hebt 6 weken zonder toestel gezeten, terwijl het gewoon vanaf het begin foute boel was.
                      Hannie

                      Comment


                      • #12
                        MediaCheckpoint heeft het toestel meteen doorgestuurd naar Fuji Duitsland. Zij kunnen er toch niets aan doen dat Fuji zoveel tijd nodig heeft. Als Fuji Duitsland het probleem meteen had gevonden, had ik mijn toestel veel eerder terug.
                        Als je als winkel voor bij alle defekten meteen een nieuw toestel geeft aan de klant, zal je niet lang bestaan. Ze kunnen het toestel niet meer als nieuw verkopen en Fuji zelf zal het toestel niet terugnemen.

                        Comment


                        • #13
                          Hallo,

                          Ik wil niet onbeleefd zijn of zo maar ik krijg zo het gevoel dat ik de uitbater van MediaCheckpoint zelf aan het woord hoor.
                          Allé, tis maar een gevoel... ofwel a way of advertising...

                          Groetjes
                          "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

                          Comment

                          Working...
                          X