Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem: Overbelichte tot helemaal witte foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem: Overbelichte tot helemaal witte foto's

    Hallo,
    Ik heb een olympus C1-zoom en sinds kort krijg ik zwaar overbelichte tot zelfs hele witte foto's. Ik heb ook gemerkt dat als ik foto's maak bij weinig licht, dat het probleem minder voorkomt.
    Volledig uitgezoomd komt het probleem nooit voor, van het moment dat ik begin in te zoomen (optisch), doet het probleem zich voor.

    Heeft iemand ervaring met dit probleem en wat kan ik eraan doen??

    Veel dank
    Groetjes

  • #2
    Volgens http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_c1.asp heeft de Olympus C1 helemaal geen zoom... check nog eens?

    eerst en vooral, een full camera reset eens proberen, als de camera die tenminste heeft... dat heeft al veel onverklaarbare problemen opgelost...

    Indien de camera een mechanische sluiter zou hebben zou die kapot kunnen zijn (en bvb. niet meer sneller kunnen dat pakweg 1/100) ... bij long zoom (moest je de C-2100 hebben) kiest de camera in auto of P mode immers kortst mogelijke sluitersnelheden om hand shake te voorkomen, en als de sluiter niet meer rapper dan 1/100 kan, dan zou je overbelichting kunnen krijgen...

    Dan zou je het probleem wel in manueel moeten kunnen simuleren, ook in wide angle... Ik zou eens wat in full-manuele mode experimenteren en zien bij welke ISO/sluitersnelheid/diafragma combinaties het voorvalt...
    zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

    Comment


    • #3
      Dit is de C1-zoom, met 3x optische zoom en 2x digitale zoom... Kwa sluitertijd is er geen handmatige functie, gaat allemaal automatisch. Ik ga eens kijken of die full camera reset bestaat.
      Thanks


      Originally posted by arthurv
      Volgens http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_c1.asp heeft de Olympus C1 helemaal geen zoom... check nog eens?

      eerst en vooral, een full camera reset eens proberen, als de camera die tenminste heeft... dat heeft al veel onverklaarbare problemen opgelost...

      Indien de camera een mechanische sluiter zou hebben zou die kapot kunnen zijn (en bvb. niet meer sneller kunnen dat pakweg 1/100) ... bij long zoom (moest je de C-2100 hebben) kiest de camera in auto of P mode immers kortst mogelijke sluitersnelheden om hand shake te voorkomen, en als de sluiter niet meer rapper dan 1/100 kan, dan zou je overbelichting kunnen krijgen...

      Dan zou je het probleem wel in manueel moeten kunnen simuleren, ook in wide angle... Ik zou eens wat in full-manuele mode experimenteren en zien bij welke ISO/sluitersnelheid/diafragma combinaties het voorvalt...

      Comment

      Working...
      X