Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met sony a200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met sony a200

    Hallo ,
    Ik ben nieuw op dit forum en een echte amateur fotograaf.
    Ik heb een sony a200.
    Als ik daar foto's mee neem dan neemt hij niet het juiste beeld dat ik in mijn kijkvenster zie.
    Ik moet altijd lager richten als ik er alles op wil hebben.

    Dus het bovenste stuk dat ik niet zie in het kijkvenster staat wel op de foto.
    En het onderste stuk dat ik in het kijkvenster zie, staat er niet op.

    Heb al in de handleiding aan het zoeken geweest maar vind nergens of ik dit kan regelen met de instelingen.

    Weet iemand raad met dit probleem ?

  • #2
    Re: Probleem met sony a200

    Je optische zoeker zal wat slecht afgesteld staan. Je zoeker heeft al maar 95 % dekking, maar als hij niet goed staat is het natuurlijk nog erger.

    Ik heb dit ook gehad bij m'n A350. Ik weet niet of je camera een recente aankoop is, maar als er nog garantie op zit hoef je 'm alleen maar bij je winkelier binnen te brengen.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met sony a200

      Spijtig genoeg is hij van april 2009 dus geen garantie meer op.
      Als ik het goed begrijp kan ik hier zelf niks aan doen.
      Enkel het toestel binnen brengen voor reparatie ?

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met sony a200

        Inderdaad, tenzij je bereid bent om er zelf aan te beginnen - wat ik iedereen zou afraden...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met sony a200

          Misschien iemand een idee wat dit me zal kosten.
          Of is het beter ineens een nieuwe te kopen?

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met sony a200

            Voor dat een reparateur een schroevendraaier op pakt ben je al €75,- armer.

            Als de A200 verder nog goed voldoet en de afwijking niet extreem is lijkt het raadzaam om in het vervolg minder krap te kaderen en later eventueel op de pc iets bijsnijden.

            Is het u te storend lijkt vooraf een prijsopgave vragen de beste optie.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met sony a200

              je sensor kan ook verschoven zijn..is al vaker gebeurd bij de oudere types alpha's zoals a200, a300, a350 en a700..
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met sony a200

                Dat zou ook kunnen, ja...Maar de symptomen om het zo te zeggen, leiden naar de diagnose die men ooit bij mijn A350 vond. Hij was toen binnen de twee weken terug van de hersteldienst .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment

                Working...
                X