Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met 20D!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met 20D!

    Hallo,

    Ik ben nieuw in zowel op de forum als in de fotografiewereld.
    Voordat ik de 20D onlangs kocht bleef het met af en toe een fotoke nemen met een Olympus 5050Z.

    Met de nieuwe 20D had ik intussen al een paar goeie fotos genomen tot vandaag! ondanks mijn voorzichtigheid in omgaan met de 20D merkte ik toch een stofke op als ik door de lens keek, dus heb ik met alle voorzichtigheid het stofje proberen wegnemen met zo een pennetje (ene kant borsteltje,andere kant zo een tapke) ... Stofke niet weg! dan maar een sensoreiniging gedaan na dit gedaan te hebben heb ik enkel nog fotos met 2/3 van de foto bovenaan zwart!
    Ik ben er echt van aangedaan dat ik de stommiteit begin om het toch maar op een of andere manier te verprutsen! En ja ik krijg constant "ERR 99" en in gebruiksaanwijzing wijst dit op verkeerde lens of camera die niet goed werkt dus zal ik de camera al kunnen binnen doen voor reparatie

    Zal ik mijn camera lang moeten missen?
    Dan nog een vraag, ik kocht mijn 20D bij pixmania (jammer want als je dan een probleem hebt moet ik heb vast naar ginder sturen zeker? Of kan ik de 20D rechtstreeks naar Canon sturen?

    En valt zit onder garantie of moest ik er met mijn pollen afgebleven hebben?

    Tjonge, het ligt me zwaar op de maag!
    Mijn man vroeg me juist vandaag fotos te komen nemen aan de haven waar hij een werk aan het doen, hij wou eens fotos van de zware bulls die ze met kranen op de schepen overzetten! Dit heb ik natuurlijk ook al verpest!!

    Iemand een idee wat de schade is aan de camera?

    Alvast bedankt voor eventuele reacties.

    Groetjes,
    Ingrid
    Groetjes, Beauke
    Mijn foto's

  • #2
    Re: Probleem met 20D!

    Dat ziet er idd niet zo goed uit...

    Als ik uw verhaal begrijp denk ik niet dat de CCD vuil was (kan ook niet op de manier zoals u ze bescheven heeft).

    Op welke manier keek u door de lens? als zij er nog op zat, via de voorkant.

    Kan je de bewuste foto's even posten?

    Belangrijk Welke sensor cleaning(methode) heeft u gedaan? en met welke materialen???

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met 20D!

      De fotos heb ik intussen al gedeleted
      De lens had geen enkel stofje dus dacht ik het bij de CCD zoals u het noemt te moeten zoeken.
      Ik heb geen produkten gebruikt, enkel een lenspen op een voorzichtige manier eens over de CCD? geweest.

      Verder een sensorreiniging gedaan en daar zie ik dat de sluiter veronderstel ik?
      Die zwarte reepjes niet helemaal vlak zitten, nochtans had ik daar niet aangeweest!

      Nu ja ik begrijp niet goed hoe ik aan die stofdeeltje kwam want de camera is amper een maand jong.
      Amper buitenshuis gebruikt tot nu toe en ik ben mij ervan bewust dat ik extra oplet bij het wisselen van een lens tegen eventuele stofjes!

      Zou dit lang wachten zijn voor reparatie denk je?

      Groeten,
      Ingrid
      Groetjes, Beauke
      Mijn foto's

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met 20D!

        Oorspronkelijk geplaatst door Beauke
        Of kan ik de 20D rechtstreeks naar Canon sturen?
        Ik weet niet waar je ergens woont, heb ook geen ervaring met de service, maar weet dat er in Roosendaal (net over de Belgische grens) een Canon-repair dienst is waar je je toestel kan naartoe sturen of misschien beter...zelf brengen en info winnen.



        Wat betreft de sensorreiniging, ik weet niet precies hoe je 't gedaan hebt, maar ik heb in ieder geval heel wat opgestoken van volgende website :

        The Dust Patrol in Vacaville is your modern, competent, and flexible supplier for professional industrial cleaning, private residences and homes, office buildings, and for industrial manufacturers.


        (Met dank aan het forum voor deze link)

        Misschien ook niet onbelangrijk, citaat uit bijgevoegde website :

        " If Canon, Nikon, Pentax or Sigma, can tell that you have touched the sensor, your warranty is void. "

        Groetjes, en sterkte !
        Last edited by fotolaria; 13 maart 2005, 12:29.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met 20D!

          Ik vrees dat de eerste fout al was om de sensor te proberen reinigen met een lenspen... Die is in elk geval niet gepast om de sensor (eigenlijk de AA-filter die ervoor ligt) te reinigen, daar mag je enkel met eclipse (of soortgelijke vloeistof) kuisen, en dan nog met hele kleine hoeveelheden...

          Het resultaat lijkt erop dat de sluiter kapot is... Als je zegt dat de foto voor 2/3 zwart is, dan kan het bijna niet anders dan dat zijn...

          Volgens mij zal het trouwens een stofje in de zoeker of het matglas zijn als je het door de zoeker ziet... Stof op de sensor kun je niet zien aangezien je door de zoeker nooit via de sensor kijkt... Je had dus eigenlijk niet aan de sensor hoeven komen. Ik kan ook een paar stofjes zien in de zoeker, maar daar hebben mijn foto's geen last van, dus laat ik die mooi zitten, hoogstens eens blazen met zo'n grote blaaspeer (zonder borsteltje!!).

          Normaliter kun je de cam rechtstreeks naar ETBASS sturen (wel met kopie van garantie en factuur). Mijn sluiter is ondertussen ook al eens vervangen, en dat heeft 2 weken geduurd, ik had de camera wel persoonlijk afgeleverd...
          Veel succes...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met 20D!

            Als je door de lens kijkt (voorkant) en je ziet duidelijk stof deeltjes, dan is de kans héél groot dat dit sorf is dat op het 'oog vieuwer' glas ligt aan de achterkant van de cam, absoluut onschuldig dus.

            Met een lenspen over uwe CCD gaan is idd. haast een doodzonde, waarschijnlijk zit er op uw lens nu vet-vegen en dat is de reden dat u maar 1/3 meer ziet.
            Maar... dan is er mogelijk nog een kans, Clean of laat uw toestel op de enige en juiste manier cleanen met sweepen en met de Eclipse vloeistof, zie hier meer uitleg erover.

            Kan je nog een testfoto maken op een wit voorwerp en op f/22 en hier plaatsen?

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met 20D!

              En ivm die error 99 ik heb dit ook soms wanneer ik de Sigma lens gebruik (oudere type 28-200)

              Dus die lens is niet afgestemd op het aantal chips van jouw toestel. Rechippen is soms mogelijk afhankelijk van de lens.

              Welke lens gebruik je?





              Greetz, Ronny

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met 20D!

                Oorspronkelijk geplaatst door Beauke
                De fotos heb ik intussen al gedeleted
                De lens had geen enkel stofje dus dacht ik het bij de CCD zoals u het noemt te moeten zoeken.
                Ik heb geen produkten gebruikt, enkel een lenspen op een voorzichtige manier eens over de CCD? geweest.

                Verder een sensorreiniging gedaan en daar zie ik dat de sluiter veronderstel ik?
                Die zwarte reepjes niet helemaal vlak zitten, nochtans had ik daar niet aangeweest!

                Nu ja ik begrijp niet goed hoe ik aan die stofdeeltje kwam want de camera is amper een maand jong.
                Amper buitenshuis gebruikt tot nu toe en ik ben mij ervan bewust dat ik extra oplet bij het wisselen van een lens tegen eventuele stofjes!

                Zou dit lang wachten zijn voor reparatie denk je?

                Groeten,
                Ingrid
                ook misschien even Rijsel ( Lille) overwegen voor herstel sluiter
                Last edited by Guest9; 13 maart 2005, 19:39.

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met 20D!

                  Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                  Als je door de lens kijkt (voorkant) en je ziet duidelijk stof deeltjes, dan is de kans héél groot dat dit sorf is dat op het 'oog vieuwer' glas ligt aan de achterkant van de cam, absoluut onschuldig dus.

                  Met een lenspen over uwe CCD gaan is idd. haast een doodzonde, waarschijnlijk zit er op uw lens nu vet-vegen en dat is de reden dat u maar 1/3 meer ziet.
                  Maar... dan is er mogelijk nog een kans, Clean of laat uw toestel op de enige en juiste manier cleanen met sweepen en met de Eclipse vloeistof, zie hier meer uitleg erover.

                  Kan je nog een testfoto maken op een wit voorwerp en op f/22 en hier plaatsen?
                  Nee ik kan niks meer doen een klik en de Err 99 verschijnt!
                  De fotos met 2/3 zwart heb ik niet meer.
                  Ik ga hem morgen opsturen met UPS.
                  Hopelijk valt het onder garantie, een maand geleden gekocht maar mijn les geleerd ik kom nooit nog aan die CCD.

                  Bedankt voor de hulp.
                  Groetjes, Beauke
                  Mijn foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met 20D!

                    Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                    En ivm die error 99 ik heb dit ook soms wanneer ik de Sigma lens gebruik (oudere type 28-200)

                    Dus die lens is niet afgestemd op het aantal chips van jouw toestel. Rechippen is soms mogelijk afhankelijk van de lens.

                    Welke lens gebruik je?

                    Greetz, Ronny
                    De lenzen zijn nieuw van Canon, de kitlens, EFS 10-22mm - EF 75-300mm en de EF 100mm Macro. Dus hier zal het probleem niet liggen in mijn geval.

                    Groetjes, Ingrid
                    Groetjes, Beauke
                    Mijn foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met 20D!

                      Dat is wel raar dan, dan moet het dus (volgens hun handleiding) aan de camera zelf liggen...

                      Terugsturen dus!

                      Veel succes




                      Greetz, RonnyE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met 20D!

                        Sorry als dit te simpel klinkt maar heb je de batterij er al eens uitgehaald en effe later terug ingestopt?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met 20D!

                          Ja hoor ook dat heb ik al eens gedaan maar niks mag baten, ik zou hem willen terugsturen.

                          Nu is mijn vraag, ik heb de camera aangekocht bij Pixmania.be, moet ik hem dan terug naar ginder sturen of kan ik hem best rechtstreeks naar Canon zelf sturen.
                          Ik heb mijn camera op de canon site geregistreerd zelfde dag van ontvangst.
                          Ik veronderstel dat Pixmania hem ook moet terugsturen naar Canon en dan zou het misschien beter zijn om het zelf rechtstreeks te doen?

                          Ingrid
                          Groetjes, Beauke
                          Mijn foto's

                          Comment

                          Working...
                          X