Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem canon 5D mark iv en canon 24-70 f2.8 l USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem canon 5D mark iv en canon 24-70 f2.8 l USM

    Hoi,
    ik heb problemen met scherpte op de 5D mark iv in combinatie met de canon 24-70 f2.8 L USM ( eertst generatie).
    Deze lens werkt wel perfect op mijn 5D mark III. Nog iemand die deze problemen kent ? En welke oplossing.
    Tamron 24-70 G2 > focusproblemen
    Sigma 24-70 > niet scherp genoeg
    Canon 24-70 versie II > pokkeduur

    Dank u voor de hulp.

  • #2
    Re: probleem canon 5D mark iv en canon 24-70 f2.8 l USM

    Als die lens problemen heeft met front of backfocus, dan kan je dat corrigeren in de 5D Mk IV.
    Als ze wel scherpe beelden geeft op de 5D Mk III, dan zou die lens optisch nog in orde moeten zijn.
    Het gebeurt wel meer dat sommige lenzen om een of andere reden op een bepaalde camera niet perfect focussen (vooral bij de oudere lenzen is de kans dat dat gebeurt groter, dat is mijn eigen ervaring).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: probleem canon 5D mark iv en canon 24-70 f2.8 l USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als die lens problemen heeft met front of backfocus, dan kan je dat corrigeren in de 5D Mk IV.
      Als ze wel scherpe beelden geeft op de 5D Mk III, dan zou die lens optisch nog in orde moeten zijn.
      Het gebeurt wel meer dat sommige lenzen om een of andere reden op een bepaalde camera niet perfect focussen (vooral bij de oudere lenzen is de kans dat dat gebeurt groter, dat is mijn eigen ervaring).
      Bedankt voor de reactie.
      Heb inderdaad ok de indruk dat de oudere lenzen niet met nieuwere body-modellen omkunnen.
      vervelend probleem

      Comment

      Working...
      X