Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem 5D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem 5D?

    Heb sinds een week mij terug een 5D mark2 gekocht. Superblij tot ik vandaag merkte dat er een redelijk groot stofhaartje in mn zoeker te zien was. na nader bekijken zag ik het zwart haartje zitten achter het matglas.
    Kan dit bij een nieuw toestel??
    Wat ik ook merkte, en ik meen mij niet te herinneren dat mijn vorige mark2 dat deed, is dat wanneer je hem aan en uitzet en hij de sensorreiniging doet er een raar, fijn soort van haperend electrisch geluidje te horen is.

    Ben effe bummed out hierdoor dus moesten jullie raad weten

    alvast merciii
    Last edited by Melissa Van Belle; 11 maart 2012, 13:43.
    http://www.melissavanbelle.be

  • #2
    Re: probleem 5D?

    Zou niet mogen, terug binnen doen is de beste optie denk ik. Zeker zelf niets aan doen, schijnt gevoelig te zijn.

    Ps: er zit een foutje op uw website onder "models", database verbinding lijkt mij.
    Last edited by eos550; 11 maart 2012, 13:50.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: probleem 5D?

      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
      Ps: er zit een foutje op uw website onder "models", database verbinding lijkt mij.
      Ja die data base is verwijderd omdat er een nieuwe website aankomt.
      Deze week terug naar de winkel dan, jammer en weer typisch
      http://www.melissavanbelle.be

      Comment


      • #4
        Re: probleem 5D?

        Ook bij nieuwe camera's kan het voorkomen dat er stof op de sensor of spiegel zit. Winkel is niet verplicht om deze gratis schoon te maken. De kans is aanwezig dat hier kosten voor in rekening worden gebracht.

        Is het haartje te zien als je een foto maakt van een wit oppervlakte op f/22 ?

        wat betreft het geluidje ? dat is lastig aangeven wat het zou kunnen zijn vanaf hier.

        Comment


        • #5
          Re: probleem 5D?

          Je ontkomt er niet aan. Je camera kan er ook niet kapot van gaan. Ik zou er niet te zwaar aan wegen.
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: probleem 5D?

            Bij mijn eerste 5D zat er ook zulk een haartje te zien in de zoeker.
            In de winkel toen matglas verwijderd maar niet te zien of vinden
            Het zit er nog steeds.....en soms stoort het mij
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: probleem 5D?

              Dat haartje zit niet op de spiegel maar onder het matglas en is enorm goed zichtbaar in mn zoeker. Stoort enorm. Dat haartje is nu nog het minste, ookal is het groot en vind ik het eigelijk niet zo leuk..
              Het geluid klinkt als een soort klein wieltje die ergens hapert. Zeer fijn snerpend haperend geluidje, zo kan ik het best omschrijven. Is bij aan en uitzetten (sensorreiniging)
              Mijn vorige mark2 deed dit echter niet dus normaal kan het niet zijn denkik?

              Als ik mijn toetsel de reiningsfunctie laat uitvoeren hoor je het heel de tijd.
              Zet je de sensorreiningsfunctie uit dan is er geen geluid meer. Probleem is dus degelijk bij iets van de sensorreiniging. Kan dit dan ook bij een nieuw toestel?
              Last edited by Melissa Van Belle; 12 maart 2012, 19:06.
              http://www.melissavanbelle.be

              Comment


              • #8
                Re: probleem 5D?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                Bij mijn eerste 5D zat er ook zulk een haartje te zien in de zoeker.
                In de winkel toen matglas verwijderd maar niet te zien of vinden
                Het zit er nog steeds.....en soms stoort het mij
                Bij een 5D zit het dan een ' verdiep ' hoger

                Comment


                • #9
                  Re: probleem 5D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                  Bij een 5D zit het dan een ' verdiep ' hoger
                  Dat snap ik efkes niet, want op mijn hoofd staat er al 20 jaar geen meer
                  MVG. Hugo

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem 5D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                    Zou niet mogen, terug binnen doen is de beste optie denk ik. Zeker zelf niets aan doen, schijnt gevoelig te zijn..
                    Waarom zou dat niet mogen? Als er iets tussen kan komen, kan dat ook op de eerste dag na aankoop gebeuren of nooit.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: probleem 5D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                      Dat snap ik efkes niet, want op mijn hoofd staat er al 20 jaar geen meer
                      Tussen pentaprisma en matglas bevindt zich ....

                      Comment


                      • #12
                        Re: probleem 5D?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
                        Wat ik ook merkte, en ik meen mij niet te herinneren dat mijn vorige mark2 dat deed, is dat wanneer je hem aan en uitzet en hij de sensorreiniging doet er een raar, fijn soort van haperend electrisch geluidje te horen is.
                        Dat geluidje dat is normaal. Waarschijnlijk heb je er gewoon niet op gelet bij je vorige 5d2.
                        Tjah dat haartje... hoe zal jij bewijzen dat het haartje er al zat en niet achteraf er tussen is geraakt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: probleem 5D?

                          Ze hebben me een nieuwe gegeven
                          http://www.melissavanbelle.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: probleem 5D?

                            Dat is een topservice (welke winkel ?)... maar dat betekent wel dat er iemand een 2dehands toestel zal krijgen.
                            En maakt die nieuwe ook dat geluidje ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: probleem 5D?

                              Idd goeie service, maar dat mag wel als je 3000 euro uitgegeven hebt pas een week geleden. Was in de fnac, die andere zullen ze dan retouren denk ik.
                              Die nieuwe maakt dat geluid ook dus ik zal er idd vroeger nooit op gelet hebben, stom
                              Had het nog gevraagd aan andere 5D gebruikers en die hoorden ook niks maar het zou een te groot toeval zijn als 2 nieuwe toestellen zouden stuk zijn. Mijn gehoor zit alvast nog goed!
                              Ben toch al bij dat ik geen vervelende haar meer in mn zoeker zie verschijnen.
                              http://www.melissavanbelle.be

                              Comment

                              Working...
                              X