Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer

    Beste Mensen

    Ik heb onlangs een printer HP 1220 C gekocht.
    Nu heb ik van alles geprobeerd om een mooie zwart-wit foto te printen maar blijkbaar lukt mij dit niet.
    De instellingen zijn goed, en toch heb ik een soort blauwe zweem in mijn foto's en ik krijg die er maar niet uit.
    Ik naar de verkoper ( Tuyttens in Brugge ), ging mij eens een mooie zwar-wit foto printen en ja , hij moest ook toegeven dat het niet lukte.
    dan maar ander fotopappier proberen zij hij en ik kocht mij EPSON pappier, , verdorie het lukt nog niet.
    Zijn er mensen die hetzelfde met HP hetzelfde probleem hebben, want zelfs bij de firma HP kan men mij niet helpen, ze stellen voor een andere printer te kopen enkel voor zwart-wit.
    Wie kan mij helpen ?

    groeten
    dromer

  • #2
    Zwart wit kan proberen de meeste printers te printen door gebruik te maken van zowel zw als kleurencartridge. Er zijn printers die gebruik maken van meerdere zwart cartridges die waarschijnlijk betere resultaten geven. Ook dacht ik ooit iets gelezen te hebben van een extra zwartcartridge die 3 verschillende tinten heeft en op de plaats van de kleutren past
    Je kan natuurlijk altijd eens een dye sublimatieprinter proberen, je weet wel zo één met speciaal papier en een vierkleuren film.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Dromer, ik heb ooit eens een zwart-wit afdruk gemaakt met een Epson 2100 voor een semi-professionele fotograaf. Hij vond het de beste zwart-wit foto die hij ooit uit een inkjet had zien komen. Op mat papier heb je het beste resultaat. De 2100 is een A3+ en kost wel rond de 850 euro...
      Probeer eens een print vast te krijgen daar in je buurt.
      Nikon, Apple & Epson

      Comment


      • #4
        Goede zwart-witjes uit een printer, het is een droom van mij die me al heel véél geld gekost heeft. Ik ben nu met de Epson 1290 tot een aanvaardbaar resultaat gekomen. Ik zeg bewust aanvaardbaar en dit is nog wel wat lager dan de beelden die ik vroeger uit mijn doka wist te halen. Maar ik heb geen zin meer in doka toestanden, dus ik probeer het zwart-wit tot een minimum te herleiden.
        Indien echt nodig voor de sfeer maak ik zwart-wit op het matte papier van Epson, alleen met de zwarte inkt aan en de gamma op 2.2
        1400 dpi printer op zijn traagst. Dan krijg je beelden zonder kleurzweem en voldoende van contrastomvang.

        Voor echt mooi zwart-wit kan je niet om de doka héén, ik ben zelfs zover gegaan dat ik terug analoog ging werken mijn films ontwikkelde en dat via scanning een digitaal beeld maakte om te printen. Dan kan je terug de echte korrel naar boven halen zoals we vroeger met de Tri X hadden.


        Nog véél succes.


        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Hoi Dromer,

          Ik kan je niet helpen, maar wellicht kun je eens een kijkje nemen op:
          http://www.photo-i.co.uk/index.html
          Er staat oa een review op van de HP 7960 (voor het geval bovenstaande link niet direct daar naar toe leidt), in de conclusie wordt de printer oa hooglijk geprezen voor Z/W-kwaliteit. Deze printer zit qua prijs rond de 300 euro (max. A4)
          Ik heb bovenstaande site aandachtig bekeken voor de review van de Epson 2100 (recentelijk aangeschaft). Je zou ook eens de lopende review kunnen bekijken van de Epson R800, een nieuwe printer prijs/levering ed nog niet bekend. Nu ja je moet natuurlijk zelf maar zien wat je doet met bovenstaande info. Wie weet komt er iemand met een voor jou geschikte oplossing voor je bestaande printer.

          Succes,

          Jan
          You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

          Comment


          • #6
            @Dromer

            Ik heb ook een HP 1220C/PS printer.
            Misschien moet je uw kleurenprofiel even aanpassen dat kan soms al een groot verschil maken. Bij mij is hij ook niet echt perfect...maar het verschil in miniem.

            MVG
            M
            LID N° BD0075BE
            http://big-m.fotopic.net
            http://www.ichannel.be
            http://www.gforce-racing.com

            The collector is never finished. You're always looking for anything you don't have that will improve the collection, It's a hobby without end ...

            Canon 300D + EF-S 18-55mm + Canon 75-300 USM IS + BG-E1 + Sigma EF 500DG ST + Hoya Pol Filter + Drive II 40GB

            Comment


            • #7
              beste mensen

              Bedankt voor de uitleg, ik zal zeker eens verder kijken

              groeten
              dromer

              Comment


              • #8
                Met de photoshuttle van Hi-Ti en apart zwart wit papier krijg je een prachtige zwart wit foto, wel alleen 10*15 formaat. De printer is spotgoedkoop voor een dye sub printer bij www.macline.be, nog geen 200 euro. Het speciale zwart wit pakketje (papier en ribbon) is voor 36 euro beschikbaar, dat is 50 eurocent per stuk, maar moeilijk te verkrijgen. Zwart wit afdrukken kan ook met een normaal fotosetje van 23 euro (50 stuks) maar dan is het resultaat iets minder. De 640 ps kan ook het speciale zwart wit setje verbruiken, de andere hi ti printers kunnen alleen met het normale setje zwart wit printen en gevenb dus een minder resultaat. De foto's van de dy sub printers zijn echter qualitatief superieur aan de inkt jet foto's die de neiging hebben snel te verjaren en verlopen.

                Comment


                • #9
                  Beste
                  De Site www.macline.be kan ik niet openen !!!.
                  Is de naam correct ?

                  groeten
                  dromer

                  Comment


                  • #10
                    Hallo,

                    Er stond een foutje in de link ... http://www.macline.be ... zou moeten werken ... ik heb al een 640PS maar had nog niet gehoord van een speciaal z/w setje ... kan dat ook niet terugvinden op de vermelde site

                    Groetjes.

                    Comment


                    • #11
                      Heb je al eens geprobeerd HP-papier in een HP-printer te gebruiken Geef merkelijke verschillen hoor!
                      This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
                      My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

                      Comment


                      • #12
                        Beste.

                        Ik gebruik HP pappier, dus , daar zit het hem juist, mijn instellingen zijn goed, maar ik denk dat hun pappier niet goed is, dus heb ik reeds naar de firma geschreven en zij antwoorden mij dat ze niet kunnen garanderen dat hun pappier goed is voor zwart-wit foto's.
                        dus, ja, wat moet ik nog doen om beter resulataat te bekomen, testen zeker, ik heb zelf mijn instellingen aangepast, en niets helpt.

                        een wanhopige zwart-wit fanaat.

                        dromer

                        Comment


                        • #13
                          Dat heb je ervan als je een Hp koopt.
                          Je maakt mij toch niet wijs dat iemand die met fotografie bezig is een Hp printer koopt ?
                          Al ooit van Epson en Canon gehoord.
                          Dat zijn merken die weten wat foto's afdrukken is....
                          NIKON D70
                          NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

                          Comment


                          • #14
                            Heb je al geprobeerd om bij de printerinstellingen "grijstinten" in te stellen?
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              bedankt vussie, jij bent het toppunt.
                              ben jij tevreden met uw fototoestel ?


                              Comment

                              Working...
                              X