Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen Nikon D80 - D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijzen Nikon D80 - D200

    Hallo forumleden,

    Ik weet niet goed hoe of wat, maar via mijn schoonbroer die bij een grote firma werkt, kreeg ik een lijst in mijn handen geduwd van (naar het schijnt) scherpe prijzen voor de volgende Nikon toestellen:

    Nikon D80 - 994,95 euro
    Nikon D80 - KIT: AF-S DX 18-70 voor 1284,95 euro
    Nikon D80 - KIT: AF-S DX 18-135 voor 1284,95 euro

    D200 voor 1599 euro
    KIT D200 + AF-S DX 18-70 voor 1875 euro
    -------------------------------------------

    Nu mijn vraag is, zijn er mensen die hier iets over kunnen zeggen, zijn deze prijzen indd scherp? Of ...?

  • #2
    Re: Prijzen Nikon D80 - D200

    Kijk bv. bij KE, D80 + 18-135 voor 1079,00

    (http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=18980).
    D70s | Sigma 18-200 | Nikon SB600 | Crumpler & Lowepro tassen | Div. filters en geheugenkaartjes

    Comment


    • #3
      Re: Prijzen Nikon D80 - D200

      Neen, dat zijn inderdaad geen echt scherpe prijzen. In een andere thread wordt aangehaald dat de D200 body bij het Turnhoutse konijn nog maar rond de 1350 euro kost.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Prijzen Nikon D80 - D200

        Klopt inderdaad, ... ik zal mijn schoonbroerke ns aan de oortjes gaan trekken denk ik, ...

        Er wordt daar blijkbaar nog winst op gemaakt ook

        Comment


        • #5
          Re: Prijzen Nikon D80 - D200

          ter inlichting : in hong-kong betaal je voor de D200 nog 965 euro de D80 nog 648 euro en de S5 pro 1338 euro, 70-200 2.8 VR aan 1157 euro....en daar zit ook nog winst op, kan je zien wat er aan taxen en btw bijkomt bij ons....

          Comment


          • #6
            Re: Prijzen Nikon D80 - D200

            Oorspronkelijk geplaatst door Da Slave Bekijk bericht
            ter inlichting : in hong-kong betaal je voor de D200 nog 965 euro de D80 nog 648 euro en de S5 pro 1338 euro, 70-200 2.8 VR aan 1157 euro....en daar zit ook nog winst op, kan je zien wat er aan taxen en btw bijkomt bij ons....
            Allen daarheen

            Jos
            Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

            Comment


            • #7
              Re: Prijzen Nikon D80 - D200

              bij www.peterverhaegenfotografie.be
              D80 aaan 938€
              zoeker met hart en ziel

              Comment


              • #8
                Re: Prijzen Nikon D80 - D200

                D80, 845 euro bij Corné

                http://www.cornevaniperen.nl/proddetail.php?prod=nikd80

                Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Prijzen Nikon D80 - D200

                  811EUR wie doet beter?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijzen Nikon D80 - D200

                    Allee, hè, wel appels met appels vergelijken, dus body met 18-135mm prijzen...
                    Groets, Gerhard
                    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijzen Nikon D80 - D200

                      fotokonijnenberg :

                      D200, http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=13066 , € 1318,00 (NL) , € 1340,15 (BE)

                      D80, http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=23097 , € 849,00 (NL) , € 863,27 (BE)

                      ik spreek hier over body's!
                      SHARPimages.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijzen Nikon D80 - D200

                        Op een veiling kan ik bieden voor een "gebruikte" D-80 body (uit een faillissement van een foto handelaar; hij zou dit toestel gebruikt hebben voor het maken van pasfoto's). Openingsbod is 100€
                        1) mag ik dat risico nemen zonder te weten wat er met dit toestel aan de hand is (en weet nog niet wie mee zal bieden en hoe hoog de prijs kan komen)?
                        2) Hoe hoog mag ik bieden?
                        2) Past een lens van mijn 3200 op een D-80 (voor in het geval ik de body zou willen gaan testen op de kijkdag)?

                        En daar staat er ook een Lens NIKKOR AF-S 18-135mm 1:3.5-5.6G ED te koop. Wellicht gebruikte de fotograaf deze lens voor zijn pasfoto's?
                        Last edited by ghr; 19 februari 2016, 14:19. Reden: toevoegsel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijzen Nikon D80 - D200

                          Oorspronkelijk geplaatst door ghr Bekijk bericht
                          Op een veiling kan ik bieden voor een "gebruikte" D-80 body (uit een faillissement van een foto handelaar; hij zou dit toestel gebruikt hebben voor het maken van pasfoto's). Openingsbod is 100€
                          1) mag ik dat risico nemen zonder te weten wat er met dit toestel aan de hand is (en weet nog niet wie mee zal bieden en hoe hoog de prijs kan komen)?
                          2) Hoe hoog mag ik bieden?
                          2) Past een lens van mijn 3200 op een D-80 (voor in het geval ik de body zou willen gaan testen op de kijkdag)?
                          Je lenzen van je D3200 gaan geen probleem geven, op vlak van body zet je dan wel een hele stap terug in de tijd, wat te merken zal zijn in de beeldkwaliteit. Op vlak van gebruikscomfort zal de D80 misschien wel beter zijn dan je D3200. Maar ik zou nu geen geld meer investeren in een D80 of een D90. Ik heb zelf een D90 die ik niet weg doe omdat ik er niets meer kan krijgen en dan beter kan blijven dienen als reserve en voor op vakanties en op momenten at ik iets meer tele wil dan op mijn D700. In the sold listings van ebay zie ik de D80 body alleen tussen de 65 en de 100 dollar staan. meer dan 100 dollar dan is het met 1 of meerdere lenzen bij.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijzen Nikon D80 - D200

                            In wat schiet jouw d3200 tekort dat je naar behoorlijk oude camera's gaat kijken?


                            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijzen Nikon D80 - D200

                              @ghr
                              ik denk dat je je vergist hebt. De originele threat is jaren oud, De D80 is totaal obsolete. Een vergelijk maakt die verschillen pijnlijk duidelijk. Ik heb een D80 en moet deze dringend vervangen. Hij staat mijlenver van de D3200 af. Natuurlijk voldoet hij nog wel perfect voor pasfoto's als je een flitsset hebt, maar verder dan dat zou ik hem professioneel nooit gebruiken. Moest ik hem verkopen zou ik er max 50 euro voor durven vragen, en dan vind ik dat nog te veel eigenlijk.
                              Last edited by gvg; 20 februari 2016, 08:37.

                              Comment

                              Working...
                              X