Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen langs internet vs prijzen bij afhalen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijzen langs internet vs prijzen bij afhalen


    Ik was onlangs aan het surfen op ac-foto.de en zag daar een Canon Powershot G5 staan voor €769. Ik dacht er even aan om naar Aken te rijden en daar cash te betalen. Ik stuurde dus een mailtje of dit mogelijk was. Ik kreeg een mail terug waarin men mij vertelde dat dit inderdaad mogelijk was, maar dat ik best eerst eens belde naar de winkel omdat de prijzen lichtjes zouden kunnen verschillen. Ik in mijn beste Duits dus aan de telefoon om de prijs te vragen. Nu blijkt dat de prijs in de winkel zo'n €100 hoger ligt! Wat ik wel vreemd vond is dat ze me eerst vroegen of ik al ergens anders prijzen gekregen had, waarop ik een negatief antwoord gaf. Misschien is dat dan de reden waarom ik een hogere prijsvermelding kreeg. Feit is dat ik de camera dus even goed in eigen land kan kopen, ofwel moet ik het toestel laten opsturen.

    Nu lees ik hier dat mensen regelmatig naar top-foto rijden in Düren. Verschillen de prijzen daar ook van de prijzen die op de webpagina's staan?

    Jolt

  • #2
    Neen, de prijzen die op de webpagina staan, moet je in de winkel (cash of kaart) betalen.
    Laat je de bestelling opsturen, komen er nog verzendingskosten bij.

    Je kan één en ander opzoeken voor jou bestelling, vul alles in (bestelling maken) en je weet meteen hoeveel je nog moet voor verzendingskosten.

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Hallo Jolt,

      http://www.topfoto-online.de/
      Op dit moment € 749,- voor de G5
      In dit forum een hoop positiefe reactie's gehoord.
      Even bellen ze spreken daar Nederlands [1 pers. in iedergeval]

      Groeten en succes Omega
      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #4
        Originally posted by Omega
        Even bellen ze spreken daar Nederlands [1 pers. in iedergeval]
        Ingo spreekt NL, maar zijn vrouw niet, denk ik.
        Goeie winkel met scherpe prijzen en persoonlijke service.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          AC-Foto en Audiophil (of hoe heet de "fysieke" winkel?) zijn inderdaad gescheiden firma's, ook al verkopen ze in se hetzelfde materiaal. Jammer, want ze hebben hele mooie prijzen voor een aantal interessante lenzen, maar ik ga toch echt geen duizenden euro's uitgeven als ik het stukje glas niet eerst even op mijn camera kan zetten.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Informeer eens bij netintro@tijd.com. Afhaling in Antwerpen mogelijk, en tegen concurreerbare prijzen.
            Ferdie de Jonge
            NIKON Coolpix 5700 02-2003
            CANON S10 sinds 1999

            Comment


            • #7
              Originally posted by pgordebeke
              AC-Foto en Audiophil (of hoe heet de "fysieke" winkel?) zijn inderdaad gescheiden firma's, ook al verkopen ze in se hetzelfde materiaal. Jammer, want ze hebben hele mooie prijzen voor een aantal interessante lenzen, maar ik ga toch echt geen duizenden euro's uitgeven als ik het stukje glas niet eerst even op mijn camera kan zetten.
              M.i. is het puur op papier dat het 2 verschillende winkels zijn. Voor zover ik weet is de zaakvoerder (ook een Ingo) een en dezelfde persoon, en het adres is ook krek hetzelfde.
              Wellicht moeten ze omdat ze anders verplicht zijn om online en in de winkel dezelfde prijzen te rekenen. De reden dat ze in de winkel meer aanrekenen is simpelweg omdat dat meer personeelskosten met zich meebrengt. Een koper staat daar al snel een kwartier of halfuur van de verkoper zijn tijd te gebruiken voor uitleg allerhande. Da's ook de reden waarom de meeste online winkels goedkoper zijn : ze hebben geen kosten voor het uitbaten van een verkoopspunt noch voor het bezoldigen van een fulltime verkoper.
              Ivm AC Foto is mijn broer er wel telkens (al 3 keer) in geslaagd om daar de zaterdag toe te komen, te zeggen wat hij wil hebben en wat de prijs online is, en 5 minuten later ermee buiten te wandelen. Op zaterdag schijnt er daar overigens een vlaming achter de balie te staan. Maar essentieel is dus m.i. dat je gewoon je bestelling doorgeeft en je zonder veel boe of ba betaalt en terug weggaat. Dan is het voor hen wellicht hetzelfde als een online bestelling qua hoeveelheid werk.

              Henk

              Comment


              • #8
                Ik sluit me volledig aan bij Henk, ben ook reeds naar de winkel geweest en als je de online prijzen kent dan lappen ze er wat bij afhankelijk van hoe lang je ze moeten helpen.
                Ik was trouwens versteld van de hoeveelheid volk op zaterdag en de hoeveelheid personeel... men komt echt van overal naar deze winkel.
                Ze hebben dan ook een enorme voorraad.
                Christian D.

                Comment


                • #9
                  Het is niet abnormaal, weeral overgewaaid uit de states. Ik heb in maart B&H bezocht in NYC. Daar liggen de prijzen ongeveer 15% duurder dan de online prijzen. Toen ik daar uitleg om vroeg was de reden simpel en eigenlijk aanvaardbaar: wie betaald hier de huur van de winkel, wie de verlichting, de lonen van de medewerkers? B&H verkoper: Ik sta hier al 20 min uitleg te geven over de werking van de camera die U wil kopen, en U kan misschien nog beslissen om hem niet te kopen. Wanneer U online besteld neem ik de doos uit het magazijn, kleef er een adresstikker op en geef ik het mee met UPS, "End of story".

                  Toch heb ik gekocht, geen verzendingskosten en geen douane. En de lege doos met handleidingen heb ik via het hotel naar me thuis gestuurd.

                  Oliver.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Oliver
                    Het is niet abnormaal, weeral overgewaaid uit de states. Ik heb in maart B&H bezocht in NYC. Daar liggen de prijzen ongeveer 15% duurder dan de online prijzen. Toen ik daar uitleg om vroeg was de reden simpel en eigenlijk aanvaardbaar: wie betaald hier de huur van de winkel, wie de verlichting, de lonen van de medewerkers? B&H verkoper: Ik sta hier al 20 min uitleg te geven over de werking van de camera die U wil kopen, en U kan misschien nog beslissen om hem niet te kopen. Wanneer U online besteld neem ik de doos uit het magazijn, kleef er een adresstikker op en geef ik het mee met UPS, "End of story".
                    Maar moet ik dan echt 15% meer betalen als ik gewoon even een lens uit de doos wil halen en op mijn camera wil zetten om te zien of ze niet defect is? Ik hoef ook geen verkoper die me komt vertellen wat ik moet kopen en wat niet. Ik heb mijn huiswerk op voorhand gemaakt en weet wat ik wil als ik de winkel binnenstap. Heck, ik wil zelfs via het web bestellen en op voorhand betalen, maar het kan toch niet zoveel meer kosten om een afhaalmogelijkheid te voorzien? Het hoeft voor mij geen winkel met uitstalraam en verkopers te zijn; ik wil gerust aan een geïmproviseerde balie in het voorraadmagazijn komen staan.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Het probleem in de states is dat je best vooraf weet welke winkels te bezoeken. Adorama en B&H zijn de twee meest gereputeerde winkels. Als je online naar een winkel zoekt kan je daar terplekke soms voor aardige verrassingen staan. Sommige winkels zijn niet meer dan een krot in een buurt waar je liever niet zonder politiebegeleiding loopt (en dan nog).

                      Oliver.

                      Comment


                      • #12
                        Het is niet abnormaal, weeral overgewaaid uit de states. Ik heb in maart B&H bezocht in NYC. Daar liggen de prijzen ongeveer 15% duurder dan de online prijzen. Toen ik daar uitleg om vroeg was de reden simpel en eigenlijk aanvaardbaar: wie betaald hier de huur van de winkel, wie de verlichting, de lonen van de medewerkers? B&H verkoper: Ik sta hier al 20 min uitleg te geven over de werking van de camera die U wil kopen, en U kan misschien nog beslissen om hem niet te kopen. Wanneer U online besteld neem ik de doos uit het magazijn, kleef er een adresstikker op en geef ik het mee met UPS, "End of story".

                        Dan zou ik simpel zeggen, meneer bedankt voor uw uitleg, dan ga ik nu naar huis, hetgene wat ik nodig heb on-line bestellen.

                        Straks gaan ze nog geld beginnen vragen voor de uitleg die ze geven om iets te verkopen, wat dan ook niet onlogisch is. Ja, ik ga in mijn streek het toestel of de lens in een lokale winkel even bekijken, even testen (die mens doet er zijn werk aan af). En dan neem ik mijn auto en rij naar duren, of bestel het ergens on-line (omdat het daar veel goedkoper is.... ). Degene die er zijn werk aaningestoken heeft om de uitleg te geven heeft aan mij dus ook niets verdiend. Maar degene die de goedkoopste prijs biedt die strijkt de "schamele" winst op....

                        't is allemaal iets.
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #13
                          [/quote]
                          Dan zou ik simpel zeggen, meneer bedankt voor uw uitleg, dan ga ik nu naar huis, hetgene wat ik nodig heb on-line bestellen.

                          [/quote]

                          Heb ik ook aan gedacht, maar, dan heb je verzendkosten aan je been (50 a 80$) en bij aankomst in belgië 21% btw en nog eens invoerrechten. Al bij al kost het nog veel minder om het terplaatse mee te nemen.

                          Oliver.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Oliver
                            Heb ik ook aan gedacht, maar, dan heb je verzendkosten aan je been (50 a 80$) en bij aankomst in belgië 21% btw en nog eens invoerrechten. Al bij al kost het nog veel minder om het terplaatse mee te nemen.
                            Ik wil even nog iets kwijt over aankopen in de US.
                            Let daarmee op, hoor. In de US is garantie niet zomaar standaard inbegrepen als je electronica koopt. Je moet er meestal nog een apart contract voor afsluiten en dat is niet in de geadverteerde prijs inbegrepen (zeker niet online). Bovendien blijft het een feit dat je een toestel niet onder garantie zal kunnen laten herstellen als je het niet naar de US terugstuurt.

                            Ik blijf erbij dat je bij betrouwbare webwinkels in Europa de beste zaak zal doen. Scherpe Europese prijzen en geldige garantie voor als het nodig is.
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jdm
                              Dan zou ik simpel zeggen, meneer bedankt voor uw uitleg, dan ga ik nu naar huis, hetgene wat ik nodig heb on-line bestellen.
                              Mja, da's ook een manier natuurlijk. Trouwens, daarvoor moet ge zelfs niet ver lopen he. Daarvoor kunt ge ook naar uw plaatselijke fotodealer lopen en dan op het eind zeggen 'ok, ik zal er toch nog even over moeten nadenken' en als je thuis bent bestel je online in het buitenland . Weinig lovenswaardig en heel vaak gebeurt het m.i. toch niet omdat wie online bestelt, meestal ook wel weet waar hij neutrale info/reviews enzo over zijn interesses kan vinden, en dus vaak al meer van een toestel afweet dan de verkoper in de winkel.
                              Die nadenken-foef gebruik ik soms wel eens als ik uit nieuwsgierigheid hier de prijs van iets wil weten (zelfs al heb ik het zelf elders al gekocht) .

                              Henk


                              Comment

                              Working...
                              X