Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschil 50D Belgische Winkels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverschil 50D Belgische Winkels

    Was gisteren op bezoek bij de plaatselijke fotoboer, en informeerde naar de 50D.
    De verkoper:
    Nu een 50D kopen, de mensen vragen om bedrogen te worden, hetzelfde met de 5DMKII.
    De prijzen van deze nieuwkomers zullen met pasen pas op het normale niveau zijn.
    En het is Canon, wij verdienen hoe langer hoe minder.

    Bijna niks verdienen en toch meer dan 200 euro verschil tussen de belgische winkels.

    Prijs Canon 50D body op 20/10/2008
    Foto Rubens =1065 euro
    Studio 73=1065 euro
    Foto Bastiaans=1115 euro
    Konijnenberg=1194,75 euro
    Bartok=1179 euro
    Foto Rembrandt=1195 euro
    Art&Craft=1199 euro
    Topfoto of Geheugenkaart= 1269 euro

    Maakt 204 euro verschil + bij de goedkoopste gratis 2GB CF en reinigingset.
    Last edited by Bert Docx; 20 oktober 2008, 17:20.

  • #2
    Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

    amai, en ik maar denken dat konijn sowieso de goedkoopste was
    volgens mij gaan de prijzen na nieuwjaar toch wat naar beneden gaan hoor... daar gaat hij wel gelijk ik hebben. Ik snap alleen zijn tactiek niet echt, als jij hem nu koopt krijgt hij er meer voor dan met pasen, en de marge ligt waarschijnlijk ook hoger, dus snap niet waarom hij je wil overhalen hem nu niet te kopen voor jou is het beter om te wachten, maar voor hem natuurlijk niet
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

      Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
      volgens mij gaan de prijzen na nieuwjaar toch wat naar beneden gaan hoor...
      Zou er geen cashback komen nog voor oud en nieuw?
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

        Ja cashbacks benieuwd wanneer er nieuwe komen
        Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

          de prijzen dat de winkels geven hangt af van verschillende zaken

          1) de winkel hun winstmarge
          2) de prijs aan welke de winkels kunnen inkopen en waar
          3) de hoeveelheid toestellen dat zij verkopen. Hoe meer toestellen des te betere condities een handelaar krijgt

          sommige handelaar vragen gewoon de richtprijs zoals topfoto en andere zoeken de beste prijs die zij kunnen geven

          bv mijn vraagprijs = 1175€ dit is enkel op bestelling en bij volledig voorschot wanneer ik het toestel bij een Duitste groothandel zou bestellen dan zou de prijs onmiddellijk 100 tot 150€ lager zijn maar hier begin ik niet aan

          Belgie is gewoon duur in alles door zijn hogere btw en zijn kleinere afzetmarkt

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

            Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
            Prijs Canon 50D body op 20/10/2008
            Foto Rubens =1065 euro
            Studio 73=1065 euro
            Foto Bastiaans=1115 euro
            Konijnenberg=1194,75 euro
            Bartok=1179 euro
            Foto Rembrandt=1195 euro
            Art&Craft=1199 euro
            Topfoto of Geheugenkaart= 1269 euro

            Maakt 204 euro verschil + bij de goedkoopste gratis 2GB CF en reinigingset.
            Ik heb hem op 24/09 ook nog 1195€ betaald bij Foto Rubens...
            Dat is dus snel gegaan.. Wel een vrij agressieve prijzenpolitiek bij Studio73/Rubens moet ik zeggen.
            Ik ga er niet van wakker liggen hoor - maar zo gaat de herverkoopwaarde ook wel zéér snel achteruit...

            Comment


            • #7
              Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

              21/10/2008

              Prijs Canon 50D body op 20/10/2008
              Foto Rubens =1065 euro
              Studio 73=1065 euro
              Foto Bastiaans=1115 euro 1059 euro
              Konijnenberg=1194,75 euro
              Bartok=1179 euro
              Foto Rembrandt=1195 euro
              Art&Craft=1199 euro
              Topfoto of Geheugenkaart= 1269 euro 1198 euro

              De prijzen zullen allicht dagelijks wijzigen en service is ook belangrijk.
              Maar vind de verschillen toch groot en de goedkoopste is niet altijd de grootste afnemer.
              De extra euro's zijn altijd welkom om te spenderen aan iets anders voor onze dure hobby.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

                Oorspronkelijk geplaatst door Benoit Ingels Bekijk bericht
                de prijzen dat de winkels geven hangt af van verschillende zaken

                1) de winkel hun winstmarge
                2) de prijs aan welke de winkels kunnen inkopen en waar
                3) de hoeveelheid toestellen dat zij verkopen. Hoe meer toestellen des te betere condities een handelaar krijgt
                Komen die 3 punten niet op hetzelfde neer
                2 en 3 in ieder geval en als 2 en 3 gunstig is wordt 1 automatisch gunstig.
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Komen die 3 punten niet op hetzelfde neer
                  2 en 3 in ieder geval en als 2 en 3 gunstig is wordt 1 automatisch gunstig.
                  er zijn winkel die inkopen in duitsland daar zijn de toestellen veel goedkoper als bij Belgische groothandels

                  als je veel bestelt krijg je nog eens procenten. 3% weegt zwaar door bij zaken over de 1000€

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

                    Is niet alleen bij dat toestel hoor!
                    Ik heb me een Olympus E520 dubbellenskit besteld, daar zit zo'n 255 euro verschil tussen de goedkoopste en de duurste winkel!!!
                    Mediamarkt was de duurste, studio 73 de goedkoopste.
                    Dat snap ik dus ook echt niet, 255 euro verschil op een set van 629 euro beste prijs!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

                      ...en Studio 73 heeft zijn prijs terug verhoogd van 1065 naar 1179 EUR voor de Canon 50D! Alhoewel ik graag koop in die winkel (en momenteel een oogje op de 50D heb) vind ik dit toch maar een raar staaltje van klanten voor de gek houden.
                      Op den duur moeten we de prijzen dagelijks opvolgen zoals de beurskoers, want voor prijsverschillen van 100 EUR en meer loont het echt wel om in de wagen te springen en wat verder te rijden...

                      D.
                      Last edited by Buck; 23 oktober 2008, 16:47.
                      Canon 50D, Tokina 11-16mm F2.8, Tamron 17-50mm F2.8, Canon 85mm F1.8, Canon 70-200mm F4L IS, 430EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

                        Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk bericht
                        ...en Studio 73 heeft zijn prijs terug verhoogd van 1065 naar 1179 EUR voor de Canon 50D! Alhoewel ik graag koop in die winkel (en momenteel een oogje op de 50D heb) vind ik dit toch maar een raar staaltje van klanten voor de gek houden.
                        Op den duur moeten we de prijzen dagelijks opvolgen zoals de beurskoers, want voor prijsverschillen van 100 EUR en meer loont het echt wel om in de wagen te springen en wat verder te rijden...

                        D.
                        Na lang twijfelen heb ik de 50D net besteld aan1059 euro op de webshop van Bastiaans.
                        Wel goed dat de goedkoopste net in mijn dorp gevestigd is, moest er vroeger ver voor rijden.

                        Hoe dan ook schandalig dat de prijzen zo fel verschillen in België.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

                          Duitse site, beetje equivalent aan onze "kieskeurig" site...
                          www. evendi.de
                          daar staat de beste koop canon d50 body voor 1048 Euro.. dan is 1059 van Bert niet veel duurder.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

                            Oorspronkelijk geplaatst door damien Bekijk bericht
                            Ja cashbacks benieuwd wanneer er nieuwe komen
                            Ik heb vandaag gebeld naar Canon zelf en volgens de marketing afdeling van Canon komt er dit jaar geen nationale Cash Back actie zoals vorig jaar.
                            Wat wel mogelijk kan zijn is dat de "fotoboeren" individueel een actie opzetten...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsverschil 50D Belgische Winkels

                              Oorspronkelijk geplaatst door K.V.W. Bekijk bericht
                              Ik heb vandaag gebeld naar Canon zelf en volgens de marketing afdeling van Canon komt er dit jaar geen nationale Cash Back actie zoals vorig jaar.
                              Wat wel mogelijk kan zijn is dat de "fotoboeren" individueel een actie opzetten...
                              'k Zal wel gek zijn maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze dit ook zeggen als er wél een cashback actie aan zit te komen Ik bedoel, als ze nu al zouden verkondigen dat er over bijvoorbeeld 2 maanden een cashback aankomt, dan lopen hun verkoopcijfers nu toch enorm terug want dan gaat iedereen zitten wachten op de cashback....
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X