Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

powershot a80 een goeie koop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • powershot a80 een goeie koop?

    Hello,
    ik sta op het punt om een powershot a80 te kopen...
    Mijn vraag is of dit een goeie camera is (in zijn prijsklasse natuurlijk ). Of zijn er voor die prijs betere zaken op de markt?
    Vooral de beeldkwaliteit en de zoom zijn belangrijk...
    En is er een groot verschil qua beeldkwaliteit tss de a70?

    Alvast bedankt!!

  • #2
    Originally posted by dweet
    Hello,
    ik sta op het punt om een powershot a80 te kopen...
    Mijn vraag is of dit een goeie camera is (in zijn prijsklasse natuurlijk ). Of zijn er voor die prijs betere zaken op de markt?
    Vooral de beeldkwaliteit en de zoom zijn belangrijk...
    En is er een groot verschil qua beeldkwaliteit tss de a70?

    Alvast bedankt!!

    Indien u een handig toestel zoekt waarbij zijn voorgangers de A40, A60 en A70 zich perfect hebben bewezen heeft u voor een kleine 400,- Euro een prachtige camera.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Die voorgangers zijn voor mij van minder belang, moest er voor het ogenblik een kwalitatief betere camera zijn vr dezelfde prijs, dan speelt de historie van dat beestje geen rol ze...
      Ma volgens u is dus den a80 een goeie koop?

      Mvg

      Comment


      • #4
        Originally posted by dweet
        Hello,
        ik sta op het punt om een powershot a80 te kopen...
        Mijn vraag is of dit een goeie camera is (in zijn prijsklasse natuurlijk ). Of zijn er voor die prijs betere zaken op de markt?
        Vooral de beeldkwaliteit en de zoom zijn belangrijk...
        En is er een groot verschil qua beeldkwaliteit tss de a70?

        Alvast bedankt!!

        Het is een hele goede allrounder, maar de 3x zoom is natuurlijk vrijwel standaard, wel kan er een teleconverter opgezet worden.......
        De beeldkwaliteit is gewoon beter dan de A70 door de grotere sensor, daardoor is het ruisgedrag bij wat verhoogde ISO ook wat beter.......

        Comment


        • #5
          Ik gebruik een A70 en kmoet zeggen dat dat ook een fijn toestel is. De A80 zal waarschijnlijk nog iets beter zijn.

          Comment


          • #6
            Alvast bedankt voor de hulp...

            Mvg

            Comment


            • #7
              Voor mijn zoon overweeg ik ook een A80 te kopen. De beelden die ik afgeladen heb, lijken OK. Alleen de resolutie van het LCD-scherm lijkt een echt minpunt - zie topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=37962. Tot nu toe nog nergens in levende lijve het schermpje kunnen bestuderen.
              Mvg
              Patrick
              Fuji S602Z

              Comment


              • #8
                Op basis van een aantal reviews vond ik dit toestel een aanrader.
                Een vriend en mijn zus kochten het inmiddels. Ik kon het ook eens uitproberen en kan alleen maar zeggen dat het UITSTEKEND presteert: snel en accuraat en met heel goede resultaten. De zoom is inderdaad wat beperkt. Elk toestel heeft zijn voor- en nadelen, maar de A80 zou ik zelf wel willen.

                MVG Hugoke

                Comment


                • #9
                  De foto's zien er inderdaad wel goed uit... http://www.powershot.com/powershot2/a80/sample.html

                  Ik heb gewoon een beetje schrik van het kleine lcdtje. De S45 bijvoorbeeld, is die beter of ongeveer gelijkwaardig?

                  Ik lees ook soms dat alles wel goed is aan de A80, mr soms wordt getwijfeld aan de levensduur?... (is die zoom doenbaar of een beetje te weinig?)

                  Mvg

                  Comment

                  Working...
                  X