Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Power pack DPS-9000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Power pack DPS-9000

    Hallo, op deze site
    http://www.imaging-resource.com/ACCS/DPS9000/DPS9000.HTM staat er een pakket met een externe batterij voor en digitale camera. Heeft er iemand ervaring met dit pakket en weet er toevallig iemand of dit pakketje hier reeds ergens te koop is. Ik zou dit ding eventueel willen gebruiken met mijn fuji S602Z.
    Spread the word and have fun

  • #2
    Onderstaande tekst heb ik hier op 5 mei gepost :


    Posted - 05 May 2003 : 23:56:27
    ----------------------------------------------------

    Hallo allemaal,

    Ace : Deze review had ik ook gelezen voordat ik mijn batterij bestelde, maar daar tegenover had ik ook veel lof gehoord op het minolta forum bij DPreview. Denk eigenlijk dat de auteur van dit artikel gewoon een uitzondering beschrijft ipv bevoorbeeld eens een tweede batterij te proberen.

    Heb recent ook gelezen dat Mitzo (de fabrikant van Digipower) zou stoppen met de DPS-9000 maar de zaakvoerder van Mitzo heeft dit publiekelijk op het Minolta forum ontkend.

    In ieder geval, tot op heden is die batterij het leukste toebehoren wat ik tot op heden voor mijn 7Hi heb bijgekocht. (Alhoewel ik soms nog wel eens zonder 'stroom' val, maar dan gebruik ik de batterij van mijn Image Tank - als die geladen is tenminste)

    Je kan ook de meegeleverde Sanyo batterijen in je toestel laten zitten, want als het kabeltje van de DPS ingeplugd is, worden de 4 AA-batterijen niet gebruikt, valt je DPS leeg : kabeltje uittrekken en toestel start opnieuw op.

    Op het vlak van prijzen is er redelijk wat verschil in de US, sommige shops hebben de DPS nu in uitverkoop staan, waarom ??????
    Voor ons, belgen, is Bugeye misschien niet de goedkoopste, maar : ze verzenden naar België, ze accepteren kredietkaarten en het belangrijkste : ze noteren op het bijgevoegde verzendformulier : 'Backorder' 'No Value' en in mijn geval is het al 2 keer zo de 'grens' gepasseerd zonder extra kosten, zonder btw !!!! (dat laatste had ik misschien beter niet verteld, LOL)

    Tenslotte, het is een universele batterij die je mits gebruik van een ander kabeltje (alle mogelijkheden zijn meegeleverd, ook voor Fuji) ook voor andere toestellen kan gebruiken.

    Plezier ermee.


    In jou geval heb je voor de Fuji een extra transformator nodig (die meegeleverd wordt) omdat uw toestel op 5.2V werkt en de batterij iets van een 7.2V levert. Vrienden van me gebruiken het op hun Fuji en het werkt.
    Groeten,
    Scoffie

    Comment


    • #3
      Hey Scoffie

      Enig idee hoeveel foto's ze zo maken met hun Fuji (en welk model)

      Comment


      • #4
        Dag TonY,

        Met mijn dimage 7Hi heb ik enkele weken geleden er 550 gemaakt op 1 avond (wel met een externe flash -5600- die dus haar eigen voeding heeft (is een flash nu mannelijk of vrouwelijk?))
        Mijn kameraden met de Fuji S602Zoom (is dat de juiste naam?) hebben regelmatig wilde party's in Diest waar ze er ook enkele honderden per avonden 'schieten'........

        Heb intussen even geinformeerd en ze schatten dat ze er ook ong. 500 foto's mee kunnen maken alvorens te herladen.
        Groeten,
        Scoffie

        Comment


        • #5
          Thanx for the info scoffie, denk dat ik die dan ook maar ga bestellen

          Comment


          • #6
            Tony,

            Hou er voor de Fuji wel rekening mee dat je die kleine transformator aan je toestel hebt hangen.
            Mijn vrienden zijn die tijdens een wild feestje al eens kwijtgeraakt (heb ze intussen die van mijn set uitgeleend), nu hebben ze dat ding met kleefband bij tussen batterij en toestel gefixeerd.
            De DPS-9000 is heel handig als je de capaciteit in't oog houdt, maar persoonlijk vind ik de combinatie met de S602Z (dat op zich al geen groot toestel is) niet zo geslaagd, het geheel komt nogal rommelig over.
            Maar ik vrees dat er niet veel alternatieven zijn om steeds voldoende 'jus' bij te hebben zonder om het uur van batterijen te moeten wisselen.

            Comment


            • #7
              @ Tony smeT:
              Hallo Tony,
              misschien kunnen we samen bestellen, ik heb nl. ook interesse in dat batterijpack, alsook in de adapter (tegenhanger van Nextphoto) die ze verkopen voor de CP5700.

              Ik heb de batterij gezien van Scoffie, lijkt mij prima spul.: zie: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=20775
              Groetjes,
              Frank

              Comment


              • #8
                Prima idee silim, daar ben ik zeker voor te vinden, dat halveert direkt de verzendingskosten
                Misschien doet Ace ook mee, die zat blijkbaar enkel met het probleem van de missing VisaCard

                Moesten er nog mensen iets willen van die site, let us know!

                Ik stuur je ondertussen al een mailke ...

                Comment


                • #9
                  Tony,
                  ik heb je een mailtje gestuurd met wat gegevens.
                  Groetjes,
                  Frank

                  Comment


                  • #10
                    Eigenlijk zijn 't er 2
                    Groetjes,
                    Frank

                    Comment


                    • #11
                      Hoi Tony en Silim,

                      Ik heb ook wel interesse in zo'n batterypack. Een samenaankoop zie ik dus wel zitten. Hoe pakken jullie dit praktisch aan qua betaling, verzending ?

                      @Silim, heb jij meer informatie gevonden over die Power adapter voor
                      de Coolpix 5700 ? Is dit alleen voor filters ? Of passen daar ook de Nikon converters op ?

                      Groetjes,
                      Nikon D70

                      Comment


                      • #12
                        @ sjim
                        kijk eens op http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=21847
                        Op de adapter van bugeyedigital kunnen volgens mij alleen maar fliters en voorzetlensjes met schroefdraad van diam 52 mm.
                        Op de adapter van Bernie zit binnenin ook een schroefdraad van diam ± 50 mm zodat hier de converters van Nikon opkunnen, op de voorzijde zit diam 62 mm.
                        Ik ben er nog niet uit of 't ne Bernie of ne Power gaat worden.
                        Ik heb al de orginele adapter van Nikon en de teleconvertor.

                        Betaling: het beste lijkt mij dat bv. Tony alles via zijn Visakaart betaald, en dat wij op 't zelfde moment de euroke's (aankoopbedrag + 1/2 of 1/3 of ... van de kosten) storten op zijn rekening. Als ieder voor zich besteld is 't geld ook van de rekening alvorens de levering uitgevoerd zal worden.
                        Groetjes,
                        Frank

                        Comment


                        • #13
                          Mijn Visakaart ziet dat wel zitten

                          Laat ons nog wachten tot na het weekend, misschien dat er nog kandidaten bijkomen voor een gezamenlijke bestelling, en dan in de loop van volgende week de bestelling daadwerkelijk uitvoeren...

                          Is dat o.k voor jullie

                          Comment


                          • #14
                            Voor mij is't OK.
                            Dan weet ik ook of de adapter besteld moet worden of niet.
                            Groetjes,
                            Frank

                            Comment


                            • #15
                              Misschien kan ik best een nieuwe topic starten om te zien of er nog mensen iets willen bestellen via www.bugeyedigital.com

                              Comment

                              Working...
                              X