Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretfoto's D70 + battery grip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretfoto's D70 + battery grip

    Ik ben van plan de D70s aan te schaffen binnenkort, maar ben te weten gekomen dat er geen battery grip van Nikon voor bestaat. Van "witte producten" zouden er wel battery grips gemaakt zijn voor de D70(s), maar die zijn naar het schijnt niet al te makkelijk te vinden.

    Nu was mijn vraag, in welke mate is zo'n grip belangrijk? Ik zal mijn camera allround gebruiken, dus zowel natuurfoto's als portretten etc. Is het echt zo lastig om een DSLR vertikaal te houden om alsnog een foto te trekken, of is dat enkel het geval wanneer je lange fotoshoots doet en constant vertikaal wilt fotograferen?
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Portretfoto's D70 + battery grip

    Als eerste zat ik meteen te denken toen ik dit las:

    Laat al die toebehoren weg, ietsje meer geld erbij en ga voor de D80.
    Zal je geen spijt van krijgen.

    Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      Re: Portretfoto's D70 + battery grip

      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
      en ga voor de D80.
      En daar bestaat natuurlijk wel de Nikon MB-D80 Multi-Power Battery Pack voor...
      mvg
      Bert

      Comment


      • #4
        Re: Portretfoto's D70 + battery grip

        Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
        En daar bestaat natuurlijk wel de Nikon MB-D80 Multi-Power Battery Pack voor...
        Klopt, maar dat kan altijd wachten als financieel moeilijk is, vandaar
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: Portretfoto's D70 + battery grip

          In Leuven verkopen ze zo ene voor 149 euro met de twe baterijen inbegrepen
          grt
          Vriendelijke groet
          Duroc

          Comment


          • #6
            Re: Portretfoto's D70 + battery grip

            Oorspronkelijk geplaatst door Duroc Bekijk bericht
            In Leuven verkopen ze zo ene voor 149 euro met de twe baterijen inbegrepen
            grt
            Je bedoelt de MB-D80 met 2x de EN-EL3e?
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: Portretfoto's D70 + battery grip

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Je bedoelt de MB-D80 met 2x de EN-EL3e?
              Neen een witte produkt mag het merk genoemd worden
              het begind met "H..A" en met twee baterijen
              Vriendelijke groet
              Duroc

              Comment


              • #8
                Re: Portretfoto's D70 + battery grip

                Het is wel voor de D70 en de gewone baterijen voor de d70
                Vriendelijke groet
                Duroc

                Comment


                • #9
                  Re: Portretfoto's D70 + battery grip

                  Haha, 7 antwoorden en geen enkele die over mijn vraag gaat

                  Mijn vraag was dus eigenlijk of het echt zo lastig is om foto's te maken met dergelijke DSLR wanneer je de camera vertikaal houdt.

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Als eerste zat ik meteen te denken toen ik dit las:

                  Laat al die toebehoren weg, ietsje meer geld erbij en ga voor de D80.
                  Zal je geen spijt van krijgen.

                  Gr kees
                  Jammer genoeg begin ik pas aan deze hobby en zou ik me er niet al te goed bij voelen moest ik onmiddellijk voor de D80 gaan. Het zou ongetwijfeld de perfecte camera zijn voor mij, meer zal ik nooit nodig hebben, maar je betaalt er dan ook wel ruim €350 meer voor dan de D70s.
                  Ik heb ook een tijd de D50 overwogen, die €530 kost, maar vond dat deze enkele belangrijke features mist. Als je dan de sprong maakt van D50 naar D80 betaal ik al het dubbele.

                  Met de D70s kan ik met geheugenkaartje en tas nog onder de €1000 blijven, terwijl ik bij de D80 al onmiddellijk aan €1500 zou zitten.
                  http://kasper.photography & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portretfoto's D70 + battery grip

                    ik fotografeer al 2,5 jaar met D70 en portrait is geen probleem
                    gewoon snel roteren door met de elleboog omhoog te gaan
                    heb wel geen ervaring met zo'n grip, kan dus ni vergelijken

                    die 'third party' verticale grips hebben wel niet dezelfde functionaliteit zoals een echte batterygrip: geen verticale shutterknop ofwel via vertragend systeem
                    dus geen optie voor mij
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portretfoto's D70 + battery grip

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                      ik fotografeer al 2,5 jaar met D70 en portrait is geen probleem
                      gewoon snel roteren door met de elleboog omhoog te gaan
                      heb wel geen ervaring met zo'n grip, kan dus ni vergelijken

                      die 'third party' verticale grips hebben wel niet dezelfde functionaliteit zoals een echte batterygrip: geen verticale shutterknop ofwel via vertragend systeem
                      dus geen optie voor mij
                      Bedankt, dat moestik weten.
                      http://kasper.photography & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portretfoto's D70 + battery grip

                        Ik gebruik de D70 ook veel "vertikaal" zonder problemen. Ik heb ook wel een F100 met powerpack waardoor die wel een stuk stevige toont en is ! Maar dus ook zwaarder hé

                        Comment


                        • #13
                          Re: Portretfoto's D70 + battery grip

                          Natuurlijk is het geen enkel probleem om met een D70 vertikaal te trekken, je moet gewoon even zelf een eindje meedraaien.

                          Dit gezegd, moet ik bekennen dat slechts ruwweg 10% van al mijn foto's vertikaal getrokken zijn, en het dus geen onoverkomelijk probleem is.

                          Maar moest ik percentueel meer vertikaal trekken (ik denk bvb aan studiowerk/portret fotografie) dan lijkt mij zo'n vertikale grip geen overbodige luxe meer.

                          Hangt dus veel af van je foto's! Weet je nu al dat je jezelf wil toeleggen op modelfotografie - dan zou ik toch eerder een camera met vertikale grip overwegen

                          En die "witte product" grepen voor een D70 bieden wel een extra batterij - maar geen vertikale ontspanknop of scrollwheel (ja er is er 1, maar dan moet je je camera verplicht "uit garantie" helpen )
                          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                          Comment


                          • #14
                            Re: Portretfoto's D70 + battery grip

                            de batterygrip met verticale ontspanner op een D70s is een beetje mcguyver spelen , daar deze camera er niet op voorzien is .
                            Ze verkopen 2 soorten witte producten : 1 die met een stekker aan de zijkant in de aansluiting voor de draadontspanner gaat , en 1 die via een glasvezeltje een IR signaal naar de IR ontvanger stuurt

                            Bij de IR oplossing zit je met een vertraging
                            bij de andere met een stekker die in de weg zit en bij een kennis van me dus al is afgebroken, doch geen vertraging

                            voor de D70 bestaan er enkel IR modellen .

                            Daar de aansluiting van de D70s aan de zijkant propriety is , vind je nergens een haakse connector om afbreken te voorkomen . Het beste dat je kan doen : een BG kopen met stekker , een draadremote met haakse connector kopen en de draden van de 2 omwisselen .
                            www.Klikkerdeklik.be
                            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                            Comment

                            Working...
                            X