Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polaroid Impulse AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polaroid Impulse AF

    Beste,

    Heb recent een polaroid gekocht, deze uitgerust met de nieuwe PX 600 series B&W plaatjes... Maar als ik nu een foto trek... Komt hij er gewoon wit uit. En doet niks meer.

    Geen fixatie ofzo gewoon mislukt. Iemand een idee hoe dit komt? Wil niet te veel blijven proberen aangezien een rolletje van 8 foto's me al gauw 19€ kost.

    Mvg
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: Polaroid Impulse AF

    Niemand ervaring hiermee?
    Deviantart account: Klikje!

    Comment


    • #3
      Re: Polaroid Impulse AF

      Heb zelf zo'n toestel maar gebruik het niet (heb er nog geen filmcassette voor gekocht). Ik wil anders wel meedenken. Om het probleem op te lossen.

      Misschien een eerste (domme) vraag, maar heb je de flash open staan (en dus ook de lens onbedekt). Beide zijn met elkaar verbonden, dus je hebt maw ook geen andere keuze dan altijd met flash te fotograferen.

      Vraag 2, als je door de lens kijkt, wat zie je dan? Bij mijn exemplaar zie ik een klein (metalen) draadje vlak voor (wat ik denk) de sluiter.
      De Flickr-pagina.
      Nikon D90 met een hele reeks lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Polaroid Impulse AF

        Ik heb zelf geen polaroid, maar ik heb gehoord van mensen met een polaroid. dat ze dat probleem ook hebben. maar je moet uw foto langer laten 'ontwikkelen'. en na een 15 min komt er iets op uw plaatje. ik heb dit enkel maar gehoord,ik weet niet als het wel degelijk werkt
        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Polaroid Impulse AF

          Ligt volgens mij aan overbelichting.
          Polaroid is niet meer zoals vroeger. Toen kwam hij eruit en flapperen maar.
          Nu moet je hem zo snel mogelijk ergens donker houden, er mag eigenlijk zo weinig mogelijk licht aan komen. Je kan je 'schieten' in het doosje. Of er direct je hand onder leggen en zo wegstoppen.
          Het duurt ook wat langer eer hij ontwikkeld is. Reken toch maar iets van een 5 minuten en langer.
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

          Comment

          Working...
          X