Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

peru

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • peru

    Voor een langdurige reis naar Peru op zoek naar de ideale compactcamera. Vele reviews reeds doorgenomen, bos en de bomen....
    Bedoeling is vnl landschappen vast te leggen in goede tot zeer goede kwaliteit. Geen zin om met zware systeemtoestellen en lenzen rond te lopen...
    Iemand nodige ervaring en nog meer de nodige tips?!

    Bedankt

  • #2
    Re: peru

    Beste,

    Ik heb recent een (tweedehands) Canon G5XMkI aangeschaft (nu is er de II).
    Een compacte camera met een bereik van 24-100mm. Die 24mm is alvast mooi voor landschappen.
    Je kan ook in Raw werken zodat je zelf meer controle hebt over de nabewerkingen.
    Het batterijverbruik ligt om en bij de 250 foto's, en de third party batterijen zijn goedkoop en gaan - in mijn geval - ook lang mee. Ik werk wel meestal enkel met de prima bruikbare zoeker ipv het Lcd-schermpje.
    Kortom, voor mij een prima keuze.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: peru

      Moderator Note: Deze discussie hoort m.i. niet in Gezocht terecht, waar men normaliter niet kan reageren. Gezocht dient om een specifieke camera/lens/fotografie accessoire dat je zoekt, te vragen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: peru

        Sony RX100 serie: compact en zeer goede kwaliteit. Past bij wijze in een broekzak.
        De menu's zijn in het begin wat verwarrend, maar na een tijdje geen issue meer.
        Ik neem deze altijd mee als back-up van mijn DSLR.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: peru

          iphone 13 pro max
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: peru

            heel hard bedankt!

            Comment


            • #7
              Re: peru

              Wil je ook een sterke zoom, of echt meer naar landschappen toe (dus breedhoek)

              Ik heb zelf de RX100M3 en nu recent de RX100M7...

              Mooie compacte toestellen met zeer hoge kwaliteit:
              - RX100M3 heeft een 24-72mm lens met F1.8-2.8, dus zeer lichtsterk
              - RX100M7 heeft een 24-200 lens met F2.8-4.5, dus minder lichtsterk, maar wel veelzijdiger in te zetten als all-round camera.

              Kortom, voor mij is de RX100 reeks een ideale keuze.

              Zoals hierboven aangegeven heeft Canon hier ook mooie toestellen (G5X, G7X) en ook Panasonic (TZ200 / TZ100)
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

              Comment


              • #8
                Re: peru

                er is gekocht, een canon werd in valies gestoken...
                <bedankt allemaal!

                Comment


                • #9
                  Re: peru

                  Mag dicht, er is gekozen voor een canon.....Bedankt allemaal voor replays op oproep en fijne zomer!


                  Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
                  Voor een langdurige reis naar Peru op zoek naar de ideale compactcamera. Vele reviews reeds doorgenomen, bos en de bomen....
                  Bedoeling is vnl landschappen vast te leggen in goede tot zeer goede kwaliteit. Geen zin om met zware systeemtoestellen en lenzen rond te lopen...
                  Iemand nodige ervaring en nog meer de nodige tips?!

                  Bedankt

                  Comment


                  • #10
                    Re: peru

                    Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
                    er is gekocht, een canon werd in valies gestoken...
                    <bedankt allemaal!
                    Ik hoop dat je het toestel wat heb leren kennen voor je dat in die valies hebt gestoken. als je telkens als je iets wil fotograferen eerst de handleiding erbij gaat moeten halen dan ga je niet veel plezier beleven aan je toestel. En veel erger, de hele tijd met je neus in de handleiding in plaats van te genieten van je reis.

                    Koop altijd je nieuwe toestel tijdig VOOR je vertrekt. Zeker als het een unieke reis is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: peru

                      En welke Canon is het geworden? [emoji6]

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: peru

                        g7 dacht ik...was niet voor mezelf maar voor een kennis...Heb idd de raad gegeven er al mee te oefenen....:-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: peru

                          In 1990 werd mijn Nikon F3 tijdens een tussenstop van de trein tussen Puno en Cuzco gestolen. Alleen de body, de lens had ik apart zitten. Het waren echte artiesten die dit hebben klaar gekregen. Pas op mijn hotelkamer in Cuzco merkte ik dat de Nikon F3 body vervangen was door een, geloof het of niet, blok hout!
                          https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                          Comment


                          • #14
                            Re: peru

                            Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
                            g7 dacht ik...was niet voor mezelf maar voor een kennis...Heb idd de raad gegeven er al mee te oefenen....:-)
                            Ik maar denken dat u alleen even wilde vertellen dat u naar Peru gaat.

                            Comment

                            Working...
                            X