Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: peru

Standaard peru

Voor een langdurige reis naar Peru op zoek naar de ideale compactcamera. Vele reviews reeds doorgenomen, bos en de bomen....
    Bedoeling is vnl landschappen vast te leggen in goede tot zeer goede kwaliteit. Geen zin om met zware systeemtoestellen en lenzen rond te lopen...
    Iemand nodige ervaring en nog meer de nodige tips?!

Bedankt

Standaard Re: peru

Beste,

Ik heb recent een (tweedehands) Canon G5XMkI aangeschaft (nu is er de II).
    Een compacte camera met een bereik van 24-100mm. Die 24mm is alvast mooi voor landschappen.
    Je kan ook in Raw werken zodat je zelf meer controle hebt over de nabewerkingen.
    Het batterijverbruik ligt om en bij de 250 foto's, en de third party batterijen zijn goedkoop en gaan - in mijn geval - ook lang mee. Ik werk wel meestal enkel met de prima bruikbare zoeker ipv het Lcd-schermpje.
    Kortom, voor mij een prima keuze.

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Moderator Note: Deze discussie hoort m.i. niet in Gezocht terecht, waar men normaliter niet kan reageren. Gezocht dient om een specifieke camera/lens/fotografie accessoire dat je zoekt, te vragen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Ventura 13.0.1) - iPhone XR (iOS 16.1.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.1.1)

Sony RX100 serie: compact en zeer goede kwaliteit. Past bij wijze in een broekzak.
    De menu's zijn in het begin wat verwarrend, maar na een tijdje geen issue meer.
    Ik neem deze altijd mee als back-up van mijn DSLR.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

iphone 13 pro max

heel hard bedankt!

Wil je ook een sterke zoom, of echt meer naar landschappen toe (dus breedhoek)

Ik heb zelf de RX100M3 en nu recent de RX100M7...

Mooie compacte toestellen met zeer hoge kwaliteit:
    - RX100M3 heeft een 24-72mm lens met F1.8-2.8, dus zeer lichtsterk
    - RX100M7 heeft een 24-200 lens met F2.8-4.5, dus minder lichtsterk, maar wel veelzijdiger in te zetten als all-round camera.

Kortom, voor mij is de RX100 reeks een ideale keuze.

Zoals hierboven aangegeven heeft Canon hier ook mooie toestellen (G5X, G7X) en ook Panasonic (TZ200 / TZ100)
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

er is gekocht, een canon werd in valies gestoken...
    <bedankt allemaal!

Mag dicht, er is gekozen voor een canon.....Bedankt allemaal voor replays op oproep en fijne zomer!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
    Voor een langdurige reis naar Peru op zoek naar de ideale compactcamera. Vele reviews reeds doorgenomen, bos en de bomen....
    Bedoeling is vnl landschappen vast te leggen in goede tot zeer goede kwaliteit. Geen zin om met zware systeemtoestellen en lenzen rond te lopen...
    Iemand nodige ervaring en nog meer de nodige tips?!

Bedankt

er is gekocht, een canon werd in valies gestoken...
    <bedankt allemaal!
    Ik hoop dat je het toestel wat heb leren kennen voor je dat in die valies hebt gestoken. als je telkens als je iets wil fotograferen eerst de handleiding erbij gaat moeten halen dan ga je niet veel plezier beleven aan je toestel. En veel erger, de hele tijd met je neus in de handleiding in plaats van te genieten van je reis.

Koop altijd je nieuwe toestel tijdig VOOR je vertrekt. Zeker als het een unieke reis is.

En welke Canon is het geworden?

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

g7 dacht ik...was niet voor mezelf maar voor een kennis...Heb idd de raad gegeven er al mee te oefenen....:-)

In 1990 werd mijn Nikon F3 tijdens een tussenstop van de trein tussen Puno en Cuzco gestolen. Alleen de body, de lens had ik apart zitten. Het waren echte artiesten die dit hebben klaar gekregen. Pas op mijn hotelkamer in Cuzco merkte ik dat de Nikon F3 body vervangen was door een, geloof het of niet, blok hout!

g7 dacht ik...was niet voor mezelf maar voor een kennis...Heb idd de raad gegeven er al mee te oefenen....:-)
    Ik maar denken dat u alleen even wilde vertellen dat u naar Peru gaat.

Soortgelijke discussies

1. Peru
    Door Meuli in forum Beginnershoek
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 21 juni 2010, 19:40
  2. Peru
    Door PJC in forum Fotobeoordeling Fotojournalistiek & Evenementen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 8 augustus 2009, 18:29
  3. Peru
    Door vozje in forum Fotobeoordeling Natuur en Landschappen
    Reacties: 1