Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax istDs review

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pentax istDs review

    is verschenen op Steves-Digicams

    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


    edit : blijkbaar maar een preview - nog even wachten op conclusies ....
    Last edited by bezoeker; 30 november 2004, 11:52.

  • #2
    Re: pentax istDs review

    de voorbeeld foto's vertonen blijkbaar meer ruis dan de istd ?

    mvg etienne

    Comment


    • #3
      Re: pentax istDs review

      nog wat samples met verschillende manuele lenzen;wel heel traag opladen:


      mvg etienne

      Comment


      • #4
        Re: pentax istDs review

        Chasseur d'Images geeft het toestel een zééér goede score, vooral voor wat betreft beeldkwaliteit (halen blijkbaar het beste beeld uit de Sony 6Mp sensor, ook voor wat betreft ruis)

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: pentax istDs review

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          Chasseur d'Images geeft het toestel een zééér goede score, vooral voor wat betreft beeldkwaliteit (halen blijkbaar het beste beeld uit de Sony 6Mp sensor, ook voor wat betreft ruis)

          sugar
          Volgens mij is dat nog steeds het belangrijkste wat je uit een camera moet krijgen, een goede foto. De ene camera zal sneller zijn, de andere weer lichter of met meer mogelijkheden maar het belangrijkste blijft voor mij toch wel de kwaliteit van de foto als ie klaar is.

          Ik wacht met spanning de conclusie op Dpreview af!!
          Pentax K10D

          Comment


          • #6
            Re: pentax istDs review

            Oorspronkelijk geplaatst door leoverhagen
            Volgens mij is dat nog steeds het belangrijkste wat je uit een camera moet krijgen, een goede foto. De ene camera zal sneller zijn, de andere weer lichter of met meer mogelijkheden maar het belangrijkste blijft voor mij toch wel de kwaliteit van de foto als ie klaar is.

            Ik wacht met spanning de conclusie op Dpreview af!!
            Leo...

            Dat is nu eens gesproken zie!
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: pentax istDs review

              Ik heb wel het idee dat de Pentax op dit forum niet zo intressant is als de DSLR's van Canon en Nikon. Er wordt wel erg weinig aandacht besteed aan dit,zeker in het analoge tijdperk, A merk. het doet me dus deugd dat een gerenomeerd blad als Chasseurs d'Images zo goed uit de bus komt. Jammer is het wel dat mijn kennis van de franse taal te belabberd is om de review te kunnen begrijpen..............dus zal toch Dpreview af moeten wachten.
              Pentax K10D

              Comment


              • #8
                Re: pentax istDs review

                Oorspronkelijk geplaatst door leoverhagen
                Ik heb wel het idee dat de Pentax op dit forum niet zo intressant is als de DSLR's van Canon en Nikon. Er wordt wel erg weinig aandacht besteed aan dit,zeker in het analoge tijdperk, A merk. het doet me dus deugd dat een gerenomeerd blad als Chasseurs d'Images zo goed uit de bus komt. Jammer is het wel dat mijn kennis van de franse taal te belabberd is om de review te kunnen begrijpen..............dus zal toch Dpreview af moeten wachten.
                In het zelfde nummer wordt van de Konica-minolta 7D brandhout gemaakt voor wat betreft beeldkwaliteit (gebruiksgemak en AS krijgen véél lof)... blijkbaar zou het gaan om een 'slechte reeks', KM zou een 2000 tal exemplaren van de markt hebben gehaald.
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: pentax istDs review

                  Er is inderdaad minder aandacht voor de pentax dan voor de andere merken,
                  ik vind het in iedergeval zeer interesant ...

                  Voor de mensen die geinteresseerd zijn, de handleiding kan men afhalen van de website (in het nederlands) pentax

                  groeten

                  Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: pentax istDs review

                    Heeft Pentax dat niet grotendeels aan zichzelf te danken? Het is een technologisch gezien heel innovatief merk , maar ze hebben een marketing die, laten we zeggen, op zijn minst mank loopt .
                    Ik vind de ist Ds mometeel één van de interessantste toestellen die op de markt is (samen met Minolta D7D.)
                    Als Pentax dat de mensen diets zou kunnen maken...



                    Oorspronkelijk geplaatst door leoverhagen
                    Ik heb wel het idee dat de Pentax op dit forum niet zo intressant is als de DSLR's van Canon en Nikon. Er wordt wel erg weinig aandacht besteed aan dit,zeker in het analoge tijdperk, A merk. het doet me dus deugd dat een gerenomeerd blad als Chasseurs d'Images zo goed uit de bus komt. Jammer is het wel dat mijn kennis van de franse taal te belabberd is om de review te kunnen begrijpen..............dus zal toch Dpreview af moeten wachten.
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: pentax istDs review

                      Wat ik me nu eigenlijk afvraag is of Pentax nu eigenlijk al bezig zou zijn om lenzen te maken met IS ??
                      En waar vind ik reviews of beoordelingen van hun lenzen ?

                      Erwin
                      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                      Comment


                      • #12
                        Re: pentax istDs review

                        Oorspronkelijk geplaatst door erwin
                        Wat ik me nu eigenlijk afvraag is of Pentax nu eigenlijk al bezig zou zijn om lenzen te maken met IS ??
                        En waar vind ik reviews of beoordelingen van hun lenzen ?

                        Erwin
                        Er is sprake dat ze met de volgende PMA hun eerste IS lenzen zouden presenteren (te samen met hun pro DSLR), maar op dit ogenblik is dat meer speculatie dan wat anders.

                        Reviews en info over hun lenzen:




                        Pentax heeft de reputatie van fantastische objectieven te maken en sommige gaan zelfs zo ver ze de "Japanese Leica" te noemen (vind ik persoonlijk zwaar overdreven.)
                        Lees er in elk geval het volgende eens op na:

                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: pentax istDs review

                          Oorspronkelijk geplaatst door dirkey
                          Er is inderdaad minder aandacht voor de pentax dan voor de andere merken,
                          Dirk
                          Dirk,

                          Ik vind dat elk merk en elke camera aandacht verdient.
                          Al jaren achter elkaar zie ik dat Nikon en Canon een volle aandacht krijgen,
                          zeker van de ons gekende media op het internet.

                          Dat deze twee merken die volle aandacht krijgen, ligt misschien aan het gegeven dat "geïnteresseerden" enkel bij hen hogere verwachtingen kunnen 'koesteren' wat betreft de innovatie, technische mogelijkheden of nieuwe, verrassende ontwikkelingen.
                          De D70 en de 300D zijn een voorbeeld.

                          Ongetwijfeld is de marketing en het budget dat men hiervoor over heeft, ook een doorslaggevend argument.
                          Coca Cola bijv. gebruikte voor zijn marketing ruim 80% van zijn winst...
                          Mag ik nog even verder bomen
                          Stel eens de volgende vraag aan een willekeurige groep mensen: " Neem pen en papier en schrijf eens 5 namen frisdranken neer....".
                          Het resultaat is dat meestal Coca Cola op nummer één staat

                          Andere merken die camera's op de markt brengen, tonen zelden iets nieuws
                          iets dat we nog nooit gezien hebben, we kennen dat reeds.
                          Ook de vormgeving, de modellen, lijken veel op elkaar.
                          Sommige merken nemen zelfs een "designer" in dienst en laten hem/haar een camera "ontwerpen"... in de hoop dat dit de verkoop zal bervorderen
                          Ik zag liever dat geld besteed aan meer camera dan aan kleur en vorm.
                          Het kan ook zijn dat ze niet anders kunnen...

                          Enige tijd terug "opperde" ik het idee dat men eens een "vloeibare lens" moest maken. Nog geen veertien dagen later toonde Philips deze lens aan de wereld
                          Man, wat waren die snel
                          Mijn reden was dat ik het toch zo beu ben dat die bestaande lenzen tegenwoordig zoveel geld moeten kosten.
                          Voor de grote merken is het nogal "wiedes" dat ze houden aan de lenzen die wij met z'n allen kennen en vooral, die wij kopen.
                          Die gaan nooit hun eigen melkkoe slachten

                          Het valt mij ook op dat de bekende merken nieuwe, technisch sterke camera's op de markt brengen aan betaalbare prijzen, terwijl de rest meestal bezig is met "inhaalbewegingen".
                          Ik denk dat deze industrie veel geld besteed aan "R&D" plus aan marketing.
                          Maar dat is snel terug verdiend als ik de aantallen zie die maandelijks van de band rollen.
                          Het grote geld of het grootste stuk van de koek gaat dan ook naar de grote merken, de overige moeten content zijn met de restjes.
                          En die moeten de moeite waard zijn, of ze begonnnen er nooit aan

                          Mijn eerste SLR was een....Pentax.
                          Ik heb daar echt veel plezier aan beleefd.
                          MarcFoto zal dit graag lezen
                          Na jaren dienst liet de "back" licht door en dat is niet zo gezond voor de foto's.
                          Op dat moment liep ik rond met "Nikon" in mijn hoofd.
                          Dat moest toch ergens vandaan komen...
                          Ik dacht toen van: "Nikon is hét merk, is dé kwaliteit, dat is de juiste keuze".
                          En de informatie in die tijd was nog niet zo optimaal en voorradig zoals dat nu is.

                          Marketing en reclame, bekendmaking van een camera (een product) voert de boventoon...
                          Het enige waar men op moet letten is dat het product (de camera) een goed product is...anders zou het wel eens snel afgelopen zijn

                          Ik zou wel eens willen weten hoeveel merken en cameratypes er zijn...
                          Er ze verkopen allemaal.
                          Het is in ieder geval een lucratieve bezigheid.

                          Vriendelijke groeten,
                          theokus.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: pentax istDs review

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                            Theokus schreef heel veel...
                            Theo,
                            met het meeste wat je schrijft ben ik akkoord, maar met één ding helemaal niet, namelijk dat de minder gekende merken niet innovatief zouden zijn.
                            Het is namelijk zo dat die merken juist méér innovatief moéten zijn om mee te kunnen met de leiders.
                            Om gewoon maar enkele voorbeelden te geven in de fotografie:
                            - Olympus (eigenlijk was het Minolta, maar allá) was de grote innovater in de jaren zeventig met de OM-2 die OTF lichtmeting en TTL flitssturing had. De andere producenten hebben dat laatste schoorvoetend ook in hun toestellen moeten introduceren, ook Canon, die het pas als laatste (omwille van royalties?) toepaste.
                            - Pentax heeft de vlug-terug spiegel uitgevonden (jaren '50), was de eerste om een reflex met automatische belichting uit te brengen (eind jaren 60), had al een AF-reflex lang voor al de rest (begin jaren '80) en heeft de hybride asferische lenzen geïntroduceerd (jaren '90),
                            - Nikon is als het eerste met de Ultrasone motor (eind '80) en met optische stabilizer (midden '90) afgekomen. Dit waren patenten die onmiddellijk door Canon opgekocht werden en het plaatste Nikon in een moeilijk parket, want ze dienden rechten te betalen aan Canon voor iets dat ze zelf uitgevonden hadden!
                            - Minolta heeft nu "in-body" stabilizer.
                            enz, enz, de lijst is heel lang.

                            Ik heb Canon of Sony (om slechts die twee te noemen) nog nooit met iets innovatiefs zien komen...
                            Daarmee heb ik niet gezegd als zouden die merken minder goede toestellen maken...


                            Mijn eerste SLR was een....Pentax.
                            Ik heb daar echt veel plezier aan beleefd.
                            MarcFoto zal dit graag lezen
                            Belange niet, waarom?
                            En heb totnogtoe niemand tegengekomen die een Pentax gehad heeft en daar niet tevreden over was...
                            Last edited by MarcFoto; 4 december 2004, 17:41.
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: pentax istDs review

                              27 jaar met Pentax gewerkt uitstekend bevallen, maar helaas alles gestolen een paar jaar terug, vind het nog steeds jammer, maar ben nu voorlopig tevreden met mijn Fuji-S7000.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X