Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix GH3 vs Panasonic AC-AG90 (video-opnamen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix GH3 vs Panasonic AC-AG90 (video-opnamen)

    Beste forumleden, ik post dit bericht omdat ik een zekere hoop heb dat jullie me wel kunnen helpen om de beste keuze te maken.

    Situatie:
    - hier op het werk zullen we een nieuwe filmstudio inrichten waarin gebarentaalvideo's worden opgenomen.
    - Het is belangrijk dat de video's van zeer goede kwaliteit zijn: interlaced is dus uit den boze. Ons minimum is 50/60p full pixel frame waarin alles wordt opgenomen. Mag zowel in 1080p als 720p zijn.
    - ik zal vooral alleen werken dus er zal geen "cameraman" zijn. Hier stelt zich dus het probleem. Als ik aan het gebaren ben, kan ik niet zien op het schermpje of het beeld op mij scherp is, dit is een probleem dat overwonnen moet worden door het juiste toestel te kopen.

    Na een tijdje zoeken ben ik uitgekomen op de Panasonic AC-AG90:
    - http://www.fotokonijnenberg.be/produ...camcorder.html tegen €2179
    - Kan 1080/60p opnemen
    - Heeft in het algemeen goede reviews
    - Geen software beschikbaar om op afstand te controleren. Hoe stel ik mezelf scherp qua focus/zoom als ik achter de camera sta en mezelf dus niet in beeld kan zien?

    Na een babbel met een expert gisteren hierrond heeft hij een DSLR aangeraden: de Panasonic Lumix GH3
    - http://www.fotokonijnenberg.be/produ...gh3-zwart.html
    - Kan 1080/50p opnemen
    - Ook goede reviews: een van de beste DSLR's voor video-opnamen
    - Is zeker controleerbaar via smartphone (Android) om focus, zoom,... bij te stellen en zou daarom meer geschikter zijn om alleen te werken. Dit in combinatie met een TV waarop ik mezelf kan zien en vanop afstand de instellingen kan bijwerken.

    Wat is jullie advies?

  • #2
    Re: Panasonic Lumix GH3 vs Panasonic AC-AG90 (video-opnamen)

    Een GH3 is geen DSLR maar een systeem camera.

    Scherpstelling is onbelangrijk tijdens het filmen, in jouw situatie camera in jij in vaste positie, dus één scherpstellen(op een collega) en de focus op M. Dat zelfde geldt ook voor de belichtingsinstellingen, want het is in een studio, één keer instellen en klaar.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix GH3 vs Panasonic AC-AG90 (video-opnamen)

      DSLR is inderdaad minder geschikt voor video , bij systeemcamera's ligt dit anders ( panasonic, olympus en sony nex/slt toestellen). GH3 is een aanrader en ik zou niet veel verder zoeken voor jou doeleinden, voor zover ik weet ondersteunen enkel de panasonics en sony nex/slt toestellen 1080 50/60p alsook AVCHD .

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix GH3 vs Panasonic AC-AG90 (video-opnamen)

        In Europa gebruiken we PAL 50p. In de USA gebruiken ze NTSC 60p.
        Als je de Panasonic AC-AG90 koopt zorg er dan voor dat het de Panasonic AC-AG90EJ is. Dat is het Europese model.

        In Full-HD is de resolutie 1920x1080 pixels. Iedere camera (DSLR bvb) die meer pixels heeft is overbodig voor een betere kwaliteit. Het teveel aan pixels wordt toch gereduceerd met soms zichtbaar kwaliteits verlies als gevolg.
        Wat niet wil zeggen dat als je een DSLR hebt met goede lenzen je geen goede kwaliteit kan halen. Maar een investering in een 3CMOS camera is waardevoller voor video dan in een dure DSLR.
        Daarom is imho de Panasonic AC-AG90EJ de betere keuze voor video t.o.v. een DSLR.

        De nieuwe Canon LEGRIA HF G25 heeft WiFi aan boord. 'k Weet niet of je het toestel kan besturen via de smartphone? Dit toestel heeft een relatief grote sensor zodat je met de scherptediepte kan spelen.
        Dit kan nuttig zijn voor greenscreen.

        En dan die "p". Alleen als je een professionele videobewerkings software hebt ga je van die 50p ten volle genieten. En dan nog.
        Het hangt er ook van af welk de eindbestemming is van de video : You-tube, Vimeo, een Full-HD TV toestel met mediaspeler, DVD of Blue Ray. Mijn video's zijn geoptimaliseerd met 50i en voor een mediaspeler op een Full-HD tv. Voor een Youtube film is dat overkill.
        Last edited by Skitch; 25 maart 2013, 22:45.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment

        Working...
        X