Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix DMC-FZ8

    Hallo

    Zoals de titel al luidt wat vinden julle van de Panasonic Lumix DMC-FZ8. Graag zou ik enkele foto's willen zien waarmee deze camera is gebruikt. En vertel wat er goed en slecht aan is.

    Later

  • #2
    Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

    Niemand

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

      Ik heb nog de FZ5 gehad, Panasonic maakt volgens mij (vooral door de superbe lens) uitstekende bridge camera's.
      Maar ik zou nu niet meer voor de FZ8 gaan, de FZ18 is nog een heel stuk beter en kost niet zoveel meer.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

        Wat de FZ8 betreft:

        Voordelen:
        - goede beeldkwaliteit;
        - veel instelmogelijkheden;
        - goede ruisonderdrukker;
        - goede beeldstabilisator;
        - 12 x zoom.

        Nadelen
        - geen groothoek;
        - aansluiting van snelle USB.
        - al ruis vanaf 400 ISO.

        Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

          Fz8 is een zeer goed toestel.
          grt
          Met Vele Groeten-Cuvoll-
          Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
          BD 1000BE

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

            Oke bedankt voor de reactie's.

            Maar ik ben nog maar 14 jaar. Zou mij dat lukken om met deze camera mooie scherpe foto's te maken want het moet niet te moeilijk worden. En Superscherp hoeft van mij ook weer niet, gewoon goede kwaliteit. En ruis is toch dat je meer sneeuw krijgt zal ik maar zeggen.Wat zou jullie zeggen Panasonic Lumix DMC-FZ8 Of langer doorwerken en voor Panasonic Lumix DMC-FZ18. Graag wil ik weten wat het verschil is van deze camera's.

            Heeft iemand toevallig een van deze camera's post dan even een foto voor als voorbeeld. Kijken hoe scherp deze is.

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

              Onder de hoofding Shooting Days vindt je alvast wat foto's van de FZ18. Zoek daar maar naar topics gestart door Nete.

              De FZ18 heeft minder last van ruis, heeft wat meer groothoek (interessant voor gebouwen) en nog wat meer tele dan de FZ8.
              Als de meerprijs geen obstakel is zou ik voor de 18 gaan, maar de 8 is zeker ook een fraai toestel.
              Je kan op beide camera's heel veel zelf instellen, maar je kan ook beginnen in de stand "automatisch" en dan geleidelijk meer en meer leren zelf instellingen te wijzigen om tot nog betere resultaten te komen.
              Veel succes met je keuze.
              Last edited by nete; 24 april 2008, 15:33.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

                Hallo daar,

                De panasonic FZ 18 is een zeer goed toestel maar heeft ook zijn beperkingen!!

                Zeker een zeer goed voordeel is de groothoek en tele in één.

                Verder zijn er ontelbare mogelijkheden en voorgeprogrameerde standen aan..

                Nadeel is echter al eerder genoemd..en dat is ruis vanaf 400 iso...

                Hier enkele foto's genomen in Luxor met mijn Panasonic Lumix DMC FZ 18










                Voila zoals ge ziet toch niet slecht voor een bridge!!
                Van de DCM FZ 18 zul je zeker geen spijt hebben als ge deze koopt.
                Succes!

                Grtz templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

                  Mooie foto's

                  Graag zou ik nu een foto van een DMC-FZ8 willen zien. Maar heb je eigenlijk apparte lenzen voor deze camera nodig. Of is dat niet echt nodig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8



                    Een foto genomen met lumix DMC-FZ8.
                    Havengeul Nieuwpoort.
                    ghrt

                    Momenteel heb ik de FZ18 in bezit .De FZ8 is een zeer goed toestel
                    waarbij de foto .
                    Last edited by cuvoll; 24 april 2008, 19:59. Reden: Andere lenzen hebt U niet nodig.
                    Met Vele Groeten-Cuvoll-
                    Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
                    BD 1000BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8


                      nog een .
                      Met Vele Groeten-Cuvoll-
                      Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
                      BD 1000BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

                        Ik denk toch dat ik voor de FZ8 ga, omdat die een beetje goedkoper is. Of er moet veel verschil tussen zitten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

                          Ik ben overgestapt naar dSLR voor het hierboven aangehaalde probleem: Snel ruis.

                          Maar hier 1 van de eerste fotokes dat ik ermee getrokken heb:
                          Canon 450D met kitlens
                          Panasonic FZ8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

                            Of kan ik beter voor een andere camera gaan. De camera moet wel tussen 300-400 euro zitten. En moet niet te moeilijk zijn om alles in te zetten. Ook wil ik niet allemaal apparte lenzen kopen. Dus weet iemand een goede camera tussen 300-400 euro weet zeg het even.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8

                              Ja hallo,

                              Wat doen wij hier al heel de tijd dan,zowel de pana f8 als de fz18 zijn zeer goede toestellen.

                              Wat de ruis betreft deze begint inderdaad van 400 iso maar dat is bij elke bridge,en ik kan het weten heb er meerdere versleten.
                              Als je geen of veel minder ruis wil dan moet je een DSLR kopen. Die hebben er veel minder last van omdat deze een veel grotere sensor hebben dan een bridge of compact.

                              Tegenwoordig wil iedereen zoveel mogelijk pixels op zijn compact...in mijn ogen dikke geldkklopperij van al de merken die dat promoten.

                              Een pana F8 heb je zeker tussen 300 a 400 euro,de FZ18 kost iets meer denk ik,maar er zullen wel al zaken zijn die hem verkopen voor net geen 400 euro.
                              Ik zou zeker voor de FZ18 gaan,je zegt zelf dat je geen lenzen wil vervangen dus dan zit je meteen goed...tele om u tegen te zeggen en groothoek(onmisbaar voor mooie landschappen en groepsfoto's) plus veel standen waar ge niet bij moet nadenken...
                              En je budget is 300 a 400 euro...daar zal je er zeker één voor vinden.

                              Grtz templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X