Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ 2000 of canon G3X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ 2000 of canon G3X

    Heb mijn reflex en lenzen weggedaan, en ga mij een bridge aanschaffen.
    Mijn eerste idee was een Sony RX10, maar zijn telebereik van 200 vindt ik een beetje weinig, daar ik ook een G15 (van de vrouw en mij) heb die tot 140 gaat.
    De Sony RX10 III vindt ik een beetje duur.
    Vandaag in winkel geweest om naar de panasonic FZ2000 en FZ1000 te gaan kijken,en wat informatie te vragen, daar heb ik ook de canon G3x vastgehad en ook deze bekoorde mij wel.
    Zijn er soms lezers die ervaring hebben met de Canon G3X ?
    Over de Panasonic's vindt men op BD genoeg, maar over deze Canon kan ik niets vinden.
    Volgens de verkoper waren de klanten die een G3X gekocht hadden, hier zeer tevreden over, mij beviel in het bijzonder zijn afmetingen,
    wat een handig toestel om in de hand te hebben, maar alleen om zijn afm. ga ik deze natuurlijk niet kopen.
    De verkoper was natuurlijk ook erg te spreken over de Panasonic's, met een lichte voorkeur voor de FZ2000.
    Graag had ik wat gebruikerservaringen gehad over de Canon G3X.
    Grt
    Jan

  • #2
    Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

    De FZ1000 is technisch wel iets ouder dan de FZ2000 - maar als het op scherpere foto's aankomt dan is de FZ1000 wel een stuk beter. De FZ1000 komt tot 400mm en de FZ2000 tot aan 480 mm maar juist daarin is een verlies van afbeelding in de lenzen. Technisch gezien heeft de FZ2000 meer features.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

      Ik zou je aanraden om op zoek te gaan naar voorbeeld foto' s, ook in de hogere ISO waardes. Je kan nog zo' n fijn toestel hebben, als de beeld kwaliteit op het groot scherm niet goed is. Dan is het niet iets wat je graag zou willen. Heb je trouwens een Canon SLR gehad of een andere merk? In het eerste geval zou dit ook al een reden kunnen zijn om voor de Canon te gaan.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

        Kijk 3 foto's van de FZ1000 vrij uit de hand - heeft een goede beeldstabilisatie. Bewerkt in LR zo wie alle foto's hier.

        Dit enkel als een hulpmiddel om een gedacht te krijgen.

        Cordoba



        Panasonic DMC-FZ1000
        ƒ/8.0
        13.4 mm
        sec 1/20
        iso 800

        Vegas


        Panasonic DMC-FZ1000
        ƒ/2.8
        9.1 mm
        sec 1/80
        iso 400




        Panasonic DMC-FZ1000
        ƒ/3.8
        33.1 mm
        sec 1/25
        iso 400




        Panasonic DMC-FZ1000
        ƒ/4.0
        126.4 mm
        sec 1/200
        iso 400
        Last edited by Grashalm; 16 maart 2017, 22:34.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

          Rogier,
          Mijn SLR was id een canon (60D), en ja dan heb je (ik toch) een kleine voorkeur voor Canon. Juist daarom had ik graag van enkele
          bezitters van de G3X hun ervaringen gehoord. De FZ1000/2000 blijven ook nog in de running hoor.

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

            Hoi Jan,

            ik heb géén ervaring met de Canon... maar ook niet met de Panasonic's...
            Maar als ik testbeelden vergelijk op Dpreview en Imaging Resource, dan is de Pana FZ1000 een duidelijke winnaar.
            Of je moet niet hoger willen gaan dan ISO 800 of zoiets... (ik heb ze vergeleken op ISO 1600 en ISO 3200).
            Maar je moet je ook happy voelen met het merk, de camera moet je liggen.

            Succes met je keuze.

            PS als je op de site van Flickr (www.flickr.com) naar Canon G3X zoekt, mag je zo'n 6000 voorbeelden bekijken... Zoek je op Panasonic FZ1000 zelfs een slordige 49000...
            Dat moet toch ruim voldoende zijn...
            Last edited by adrie; 17 maart 2017, 06:52.

            Comment


            • #7
              Ik heb de Panasonic 1000 gehad, verkocht, en de Panasonic 2000 gekocht. Ik vond de kwaliteit van de lens van de 1000 iets beter dan die van de 2000 versie, maar deze laatste heeft toch ook ander eigenschappen die de 1000 versie niet heeft, bvb een touchscreen wat verdomd handig is soms.....De canon valt sowieso uit de boot wegens geen viewfinder, de 1000 en de 2000 zijn echt wel heel goed....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

                Men kan bij de Canon wel een viewfinder (EVF-DC1) als optie verkrijgen.
                Wel spijtig dat er blijkbaar niemand op het forum (toch niet onder degene die dit topic lezen) is, die een G3x heeft,
                en die er dan zijn bevindingen wil mee delen . Over de kwaliteit van de Panasonic's heb ik niet de minste twijfel hoor, maar omdat ik altijd Canon
                heb gehad, en de G3x zulk een goed in de hand liggend toestel is (zeker om mee te nemen op reis) de moeilijke keuze.

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

                  Looking for a Canon G3X vs Panasonic FZ2500 comparison? The G3X is less expensive and supports NFC. Find out where the FZ2500 wins!
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

                    Nog steeds geen beslissing kunnen nemen,
                    omdat ik moeilijk kan beslissen tussen de canon g3x en de panasonic fz1000, ben ik nu bij de leica V-lux 114 terechtgekomen.
                    wanneer ik deze ergens heb kunnen bekijken, en hij wordt het niet, zal het hoogstwaarschijnlijk toch de canon worden, daar ik ook
                    nog een G15 van canon heb, en deze dezelfde batterij hebben....en toch altijd canon heb gehad, zal deze de bovenhand halen denk ik.
                    Maar eerst de Leica nog bekijken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

                      Volgens mij is die Leica een dure .... ofzo. Ik meen me iets te herinneren dat je een bepaald merk had, met een gelijk model van een Leica uit deze serie. Ze waren identiek, op het logo en prijs na.
                      Volgens mij ging het om een Panasonic Lumix serie.

                      Update:

                      Looking for a Panasonic FZ1000 vs Leica V-LUX (Typ 114) comparison? The FZ1000 is less expensive. Find out where the V-LUX (Typ 114) wins!

                      Leica introduceert op de Photokina twee nieuwe high-end-compactcamera's. De kans is groot dat de V-Lux (Typ 114) en de D-Lux (Typ 109) je bekend voorkomen, want de camera's zijn gebaseerd op de Panasonic FZ1000 en LX100.


                      Regelmatig brengt Leica compactcamera's uit die gebaseerd zijn op toestellen van Panasonic. Vaak komt de Leica-versie nadat de Panasonic-variant al een tijdje op de markt is, met de nieuwe Leica D-Lux is dat niet het geval: het toestel is net als de Panasonic LX100 aangekondigd op de Photokina.
                      In het verleden waren Leica-versies van Panasonic-compactcamera's vaak flink duurder, maar met de nieuwe V-Lux en vooral de D-Lux is het verschil relatief klein, zeker met de extra's in het achterhoofd. Ter vergelijking: de Panasonic FZ1000 kost 849 euro en de LX100 heeft een adviesprijs van 899,95 euro.
                      Last edited by Rogier; 29 maart 2017, 17:34.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

                        de leica typ 114 is idd de gelijke van de Panasonic dmc fz 1000

                        mvg,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

                          Net een rondreis Zuid Afrika achter de rug.
                          Met dit doel een 2ehandse FZ1000 gekocht, naast mijn Fuji X100T.
                          Ik was niet erg gerust in de 1" sensor van de FZ1000 en dat bleek ten onrechte.
                          Ik ervaarde de FZ1000 op zowat elk gebied een geweldige camera en de beelden, vooral bij genoeg licht, stellen niet teleur.
                          Integendeel, ze zijn zeer goed. Ook diep ingezoomd.
                          Ik fotografeerde wel in RAW en haalde ze door LR.
                          Het grote bereik (24-400) bleek, op safari, zeer handig.
                          Alleen de gemotoriseerde zoom werkte niet prettig.
                          Verder alleen maar lof over de FZ1000.
                          Straatfotograaf in Antwerpen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

                            Grashalm
                            Is het misschien mogelijk om crops op 100% te tonen van bv de eerste foto en de laatste.

                            Dat je oa een stuk van de zwarte lucht toont. Ben benieuwd hoeveel ruis deze foto' s nu daadwerkelijk hebben. En hiervoor is een volledige zwarte lucht wel een goede indicatie voor.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic FZ 2000 of canon G3X

                              Het is na lang twijfelen en wat testen bij Foto Nelissen in Mechelen,de Panasonic Fz1000 geworden

                              Comment

                              Working...
                              X