Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

    Hoi,

    Ik hoor hier langs alle kanten mensen die 5D's kopen om eindelijk naar een FF over te stappen.

    Kan er iemand een overtuigende link of 2 fotos posten, ene een crop en andere met een fullframe gemaakt om aan te tonen dat het wel de moeite is om up te graden.
    Wel is een FF nog steeds duur bij de €1500 minimum, moest de prijs naar €1000 zakken zouden er veel meer overstappen

    Ben benieuwd wie de crop-owners kan overtuigen met fotovergelijkingen

    Thanks,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 26 juni 2008, 18:55.

  • #2
    Re: Overstap crop -> FF echt de moeite? Overtuigende vergelijkfotos?

    Grappig
    Welke monitor heb je?

    Comment


    • #3
      Re: Overstap crop -> FF echt de moeite? Overtuigende vergelijkfotos?

      Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
      Hoi,

      Ik hoor hier langs alle kanten mensen die 5D's kopen om eindelijk naar een FF over te stappen.

      Kan er iemand een overtuigende link of 2 fotos posten, ene een crop en andere met een fullframe gemaakt om aan te tonen dat het wel de moeite is om up te graden.
      Wel is een FF nog steeds duur bij de €1500 minimum, moest de prijs naar €1000 zakken zouden er veel meer overstappen

      Thanks,
      Innovator
      Persoonlijk vind ik dit een uitstekende vraag (en ga ik dus niet akkoord met de eerste reactie), vooral omdat de keuze van lensen belangrijker wordt dan misschien al is. Ik was eigenlijk zelf nooit van plan naar een full-frame te upgraden en schaf me dus nu geleidelijk aan betaalbare EF-S lensen (voor Canon) aan, maar misschien zijn er wel mensen die goede redenen hebben om toch naar full-frame te gaan.
      Ik wil vooral amateur blijven, en zal nooit meer professioneel aan de slag gaan, toch niet als fotograaf.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

        Leuke vraag, dat zou ik ook wel eens willen zien.
        Iem. die beide type toestellen heeft en eens een vb wil posten ?

        groetjes,

        Comment


        • #5
          Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

          Er staan legio sample photo's van vrijwel alle camera's in de http://www.dpreview.com/gallery/
          Download het grote bestand en je kunt zelfs een 400% crop aanschouwen.. mocht je zoiets zinloos overwegen.
          Zorg wel dat je monitor gecalibreerd is.

          Comment


          • #6
            Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

            Ik vind dit ook een uitstekende vraag. Ik ben benieuwd...

            Comment


            • #7
              Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

              Precies of je de verschillen hier op 900px zult gaan zien , op het net kun je vergelijken zoveel je maar wil, of er misschien eentje huren ( zit je al op de grens van je 40D zijn kunnen dan )
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Precies of je de verschillen hier op 900px zult gaan zien , op het net kun je vergelijken zoveel je maar wil, of er misschien eentje huren ( zit je al op de grens van je 40D zijn kunnen dan )
                Je kunt ook de foto's ergens zetten en een link plaatsen.

                Ik ben op aanraden van Viewfinder hierboven naar dpreview gaan zien.
                Geen 2 dezelfde foto's gevonden, dus ik kan moeilijk vergelijken dan hé.
                Misschien dat er in de review van de 5D wel foto's staan van een of andere testkaart naast die van andere camera's, maar daar heb ik geen boodschap aan.
                Ik zou graag een real-life foto zien waarvan je duidelijk de superieure prestaties van de 5D ziet naast een dezelfde foto van een crop camera.

                Comment


                • #10
                  Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

                  Volgens mijn ogen is de 40D scherper.

                  Comment


                  • #11
                    Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

                    2 verschillende lenzen...

                    Edit: niet dat ik niet weet waarom hè, ik wil maar zeggen: het lijkt mij allemaal maar vrij relatief..

                    Comment


                    • #12
                      Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

                      Voila
                      even de hoge ISO plaatjes bijelkaar gesprokkeld.

                      Comment


                      • #13
                        Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

                        Bende pixelpeepers hier . . .

                        Ik vind dat je anders moet vergelijken om zeker te zijn dat er een redelijk verschil zou kunnen zijn.

                        Plaats 20 op fotopapier afgedrukte foto's door mekaar in een open ruimte, een straffe kerel die kan zeggen welke met fullframe gemaakt is en welke niet . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #14
                          Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

                          Ik dacht dat het intussen toch wel duidelijk was dat beide (40d en 5d) elk hun voordelen hebben voor een bepaald soort fotografie/onderwerp?...
                          In die zin zie ik het nut niet van een vergelijking, en het lijkt mij ook niet te gaan om een 'upgrade'. Eerder om welk toestel het best geschikt is voor wat je ermee wilt doen.

                          Comment


                          • #15
                            Re: Overtuigende vergelijkfotos crop vs fullframe ?

                            is toch simpel: neem een foto met een 5D, crop er het middelste stuk uit en je hebt het beeld van een 40D
                            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                            Comment

                            Working...
                            X