Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap Sony A300 naar A700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap Sony A300 naar A700

    Ik zou willen upgraden van mn A300 naar A700 van sony
    iemand hier ervaring mee ?

    ik vind dat de A300 al snel wat ruis begint te krijgen en ik zou de autobracket van de A700 wel leuk vinden !

    iemand goede pro's en contra's ?

  • #2
    Re: Overstap Sony A300 naar A700

    A700 pro:
    - grotere en helderdere zoeker
    - betere autofocus (indien je lenzen van f/2.8 of lichtsterker gebruikt)
    - betere prestaties bij hoge ISO's

    A700 contra:
    - geen live-view (dus ook geen kantelbaar scherm)

    Misschien de nieuwe Alpha 500/550 ook in overweging nemen?
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Overstap Sony A300 naar A700

      ik heb nu volgende lenzen die ik ga overhouden

      sigma 18-50 F2,8
      Sigma 10-20 F3,5-4,5 dacht ik ?
      Minolta 50mm F1,7

      livevieuw is het me niet echt om te doen
      wat me echt interesseert is de verdere bracketing dan nu met de A300 dan 0.7 in 2 stappen ... dit wil ik zeker ook in de nieuwe body

      hoe zit de A500-550 in verschil met de A700 en qua ruis ?

      lees blijkbaar ook dat de A500en 550 geen CF meer hebben ?

      in prijs ongeveer zelfde voor de body

      wat is die hun sterke punten dan mss ?
      Last edited by HansP; 15 september 2009, 19:35.

      Comment


      • #4
        Re: Overstap Sony A300 naar A700

        Voor de A500/A550 is het wachten op de reviews, maar de foto's die ik tot nu toe gezien heb zijn op hoge ISO-waarde's beter dan de A700.
        De zoeker is ook iets groter dan de A300 (vergelijkbaar met de A200), maar indien je live-view niet belangrijk vind lijkt een A700 me een betere keuze.

        Zelf ga ik upgraden van een A200 naar een A550. Deze heeft ook een HDR-functie wat voor mij de bracketing overbodig maakt.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Overstap Sony A300 naar A700

          Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
          Voor de A500/A550 is het wachten op de reviews, maar de foto's die ik tot nu toe gezien heb zijn op hoge ISO-waarde's beter dan de A700.

          De zoeker is ook iets groter dan de A300 (vergelijkbaar met de A200), maar indien je live-view niet belangrijk vind lijkt een A700 me een betere keuze.

          Zelf ga ik upgraden van een A200 naar een A550.
          is de zoeker van de A200 groter dan die van de 300 ?

          Comment


          • #6
            Re: Overstap Sony A300 naar A700

            Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
            is de zoeker van de A200 groter dan die van de 300 ?
            Ja, de live-view sensor neemt namelijk wat plaats in.
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: Overstap Sony A300 naar A700

              Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
              Ja, de live-view sensor neemt namelijk wat plaats in.
              hmm
              heb net ook gezien dat de A550 spijtig genoeg ook maar +/- 0.3 en 0.7 step brackating heeft

              spijtig want wel mooie shots in high iso precies !

              Comment


              • #8
                Re: Overstap Sony A300 naar A700

                Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                heb net ook gezien dat de A550 spijtig genoeg ook maar +/- 0.3 en 0.7 step brackating heeft
                Waarom is dat zo belangrijk? Je kan zelf toch waardes tot +/- 2.0 instellen? De A500/A550 hebben ook een HDR functie die twee foto's combineert (max. 3 stops verschil).

                Anyway, de A700 is zeker geen slechte keuze.
                about.me/stijnv

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap Sony A300 naar A700

                  Je kan ook gewoon bracketen zonder auto funktie.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap Sony A300 naar A700

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Je kan ook gewoon bracketen zonder auto funktie.
                    is sneller in auto voor buiten landschappen of buiten exterieurfoto's van gebouwen
                    anders bewegen de wolken teveel bij handmatig
                    je verliest mss niet veel maar genoeg !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap Sony A300 naar A700

                      De a700 is gewoon een ander niveau van body. Een eventueel voordeel wat bracketing betreft, is mooi meegenomen, maar andere voordelen vind ik belangrijker hoor.
                      Naast het lijstje van Stijn.V is er bv. ook een wereld van verschil is in gebruiksgemak/ergonomie. De a700 heeft de nodige knoppen en wieltjes om je heel snel aan te passen aan veranderende situaties, daar waar je bij de instapreeks veel meer in de menus moet duiken.
                      Ik weet niet of je de vroegere KM 7D ooit vastgehad hebt, maar dat was tot 2007 al een referentie op het vlak van ergonomie/gebruiksgemak, en ondanks het feit dat niemand dacht dat het mogelijk was, doet de a700 het op dat vlak nog een heel grote stap beter.
                      Last edited by K-2; 16 september 2009, 09:06.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstap Sony A300 naar A700

                        Zit zelf een beetje met dezelfde vraag. Ik heb een A200 en zou graag upgraden naar A700 of A500. Zit de A500 tussen de twee camera's in, of is die qua gebruikersgemak/bouw van de body etc vergelijkbaar met de A700? Is de ruis-iso zo beduidend beter op de A500?
                        "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                        website fotoblog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstap Sony A300 naar A700

                          Qua gebruiksgemak zijn a500 en a700 niet dramatisch verschillend. Het verschil tussen a200/300 en 5-reeks is heel groot. Het verschil tussen 5-reeks en a700 is in verhouding beperkt, vind ik.

                          Er zijn wel een paar dingen die ik bij de 5-reeks mis (zoals achterste wieltje en knoppen voor DOF-preview, histogram, "custom"-functie, witbalans; en geen 95%/0.9x viewfinder maar slechts 0.8x).
                          Verder heeft de a700 nog wel een paar eigenschappen waarvan sommige eigen zijn aan een hoger niveau van body: magnesium body, weather sealing (niet "waterdicht"), perfecte batterijgrip waardoor je vergeet in welke richting je de camera vast hebt, sluitertijd 1/8000 en CF/MMS-kaartjes ipv SD/MMS...

                          Maar anderzijds krijg je hoogst waarschijnlijk een nog betere ruisprestatie dan met de a700-v.4, en een leuke ingebouwde HDR-functie.
                          Het toestel is wel kleiner dan de a700, dus beide zeker eens vast nemen. Als je grote handen hebt, zal de a700 je beter liggen.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overstap Sony A300 naar A700

                            vandaag eens bij mijn fotoboer geweest en die had tot nu toe 8 alpha 700 verkocht en allemaal teruggekomen voor software problemen :s

                            zijn deze dan zo slecht ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overstap Sony A300 naar A700

                              Misschien wouden die gewoon de nieuwe firmware (v4) erop laten zetten ipv dat zelf te doen?
                              about.me/stijnv

                              Comment

                              Working...
                              X