Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap Panasonic Lumix DMC TZ5 naar DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overstap Panasonic Lumix DMC TZ5 naar DSLR

    Dag,
    ben hier nieuw en heb al enkele uren op dit forum rondgeneusd. Dank voor de vele nuttige tips! Wil graag overstap maken naar DSLRcamera omdat ik met mijn compact geen degelijke sport (atletiek) foto's kan maken. Maak ook graag mooie foto's van mensen en architectuur. Denk aan een Canon 450D als instap, (of 500D of 1000D)
    Mijn vraagjes:
    - is die Canon 450D idd. een goede keuze of zijn er andere gelijkwaardige maar goedkopere?
    - de lenzen : voor welke kit ga ik als beginnende DSLRamateur best? Voor 1(18-250) allround lens of 2 (bv. 18-55 en 55-200)?
    - Ik merk dat Tamron hier vaak genoemd wordt. Zit daar altijd beeldstabilisator op die lenzen, want die zit niet op de Canonbody.

    Thanks,

  • #2
    Re: overstap Panasonic Lumix DMC TZ5 naar DSLR

    Heb hier en daar eens rondgeneusd en soms zijn er relatief kleine prijsverschillen tussen 500D 18-55 +55-250 IS en 450 18-55 + 55-250. Is het dan te overwegen om die 500D te nemen, of is die minder geschikt als eerste DSRL?
    Groetjes,

    Comment


    • #3
      Re: overstap Panasonic Lumix DMC TZ5 naar DSLR

      Hoi,

      Grappig,bij mij is het net andersom, heb een DSLR (40D) en zoek een compact superzoom, wel als extra camera voor m'n vrouw vb Sinterklaasfeestje, maar als BD'er wil je altijd kwaliteit

      Twijfelde eerst tss TZ5 & TZ6 en t'zal de TZ5 worden wegens HD filmen en slechts 2x optische zoom minder & 2 mpix. De TZ7 is best maar te duur.

      Persoonlijk had ik op voorhand niet veel zin om een instap (450D) te kopen (om dan uiteindelijk weer te verkopen met geldverlies), maar vooral wegens de te lichte plastiekerige body (zeker eens vastnemen in de winkel en vergelijken met 50D nu).
      Ik kocht meteen de stevige 40D (body nog €1000 2j geleden) met een Canon 50 1.4 betaalbaar lichterke scherpe portretlens (klassieker) en een Tamron 17-50 f2.8.
      De 40D is nu al flink wat afgezakt door de 50D en prijsniveau waarschijnlijk in de buurt van een 450D (zeker 2e hands).

      Daar kun je tenminste zwaardere objectieven aan vastmaken met wat tegengewicht, anders moet je telkens met zo'n batterygrip werken, niets voor mij zo'n groot ding
      Maar vooral voor de betere specificatie's en een hogere klasse (snelheid, iso, enz...).
      Ben toch van plan om er jaren mee te werken, tenzij de 5D MKII eens flink zakt...

      Ook zag ik het niet zitten om een minderwaardige kitlens te kopen (de meesten hier wel ter test maar zag dit niet zo). Heb nachten lang gelezen op BD en naast de 50 1.4 en de 17-50 2.8 nog een uiterst betaalbare scherpe Canon 55-250 IS erbij gekocht voor meer bereik.

      Redelijk low budget dus, maar beste prijs/kwaliteit (en vooral 17-50 & 50 lichtsterk).
      Eigenlijk 3 objectieven van rond de €250-€300 nieuw.
      Na wat sparen heb ik die scherpe Tamron 17-50 2.8 vervangen door een Canon 17-55 2.8 IS in occasie. Enkel en alleen omdat dit de toplens is voor een cropcamera. Enige minpunt van de Tamron was dat het zoomen een robotsound maakte, maar optisch superscherp!

      Met de tijd heb ik wat occasie objectieven bijgekocht (zie hieronder) om alle bereiken te hebben, maar nooit extreem duur. Veel lezen op BD, lichterke objectieven kopen en soms eens één met een rood cirkeltje na wat langer sparen

      Hier dus enkele tips... meestal staat m'n Canon 50 1.4 erop (zo'n €300) voor portretten. M'n site staat weer online, je moet maar eens een kijkje nemen op de link onderaan.

      Ik ga binnenkort bieden op een TZ-5, misschien verkoopt u de uwe wel, ander PM me

      Greetz,
      CanonYouCan

      Comment

      Working...
      X