Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overgang naar DSLR..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overgang naar DSLR..

    Hallo iedereen, ik heb me hier net ingeschreven omdat het mij wel een goed forum lijkt te zijn *slijm slijm*.
    Bon, mijn 1ste vraag: Ik doe al enkele jaren aan fotografie (6 jaar ofzo en ik ben nu 18) en heb altijd gefotografeerd met film. Ik bezit een Nikon F90X en F3 met MF24/2,8 :: MF50/1,4 :: AF85/1,8 :: MF105/2,5 Nikkors en ook een Nikon Coolpix 995 maar deze coolpix is meer "spielerei" in mijn ogen. Nu ben ik van plan om de overgang naar DSLR te maken. De body die mij interesseert is de Nikon D100 (ik heb al heel wat research gedaan) maar ik ben bang voor de lenzen op de digitale bodies, de verandering in brandpuntsafstand en 3 van de 4 Nikkors die ik bezit zijn manuele lenzen zonder CPU (ik heb ook nog een Novoflex die moet sowieso weg), die zullen dus vervangen moeten worden. Het probleem is dat mijn budget niet oneindig is en dat ik dus waarschijnlijk zal moeten overschakelen op zoom-lenzen. Nu het probleem met zoomlenzen is de lichtsterkte (tenzij we met heel dure lenzen beginnen...) maar ik dacht die lichtsterkte is misschien op te lossen door gebruik te maken van hogere ISO-waarden, en daarom had ik graag wat info gehad over de beeldkwaliteit van beelden rond 400-800-1000 ISO op de D100 (misschien voorbeelden als het mogelijk zou zijn.. zodat ik de kwaliteit zelf kan beoordelen).

    2de vraag: Welke lenzen zouden jullie mij aanraden om de lenzen die ik nu heb te vervangen ? (ik zou graag in hetzelfde bereik blijven, gezien het grootste deel van mijn foto's op 24 en 50 mm worden gemaakt en soms 85 voor portretten.)

    Bijkomdende tips die niets te maken hebben met mijn vragen zijn ook altijd welkom

    dank bij voorbaat
    mijn website

  • #2