Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overbelichting met mijn nieuwe 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overbelichting met mijn nieuwe 300D

    Ik heb net een Canon 300D gekocht en mijn eerste 300 tal foto's genomen. Ik heb 2 ervaringen die ik wil voorleggen:

    1. Alle foto's lijken me enigszins overbelicht na opladen op mijn PC.
    Heeft iemand dezelfde ervaring?
    Waaraan kan dit gelegen zijn? De monitor van mijn PC of de camera? Hoe kan ik dit te weten komen?
    Hoe kan ik dit verhelpen indien de camera de reden is? Een instelling op de camera of gewoon de camera naar een Canon service center brengen voor nazicht?
    De foto's die ik nu reeds genomen heb zal ik, neem ik aan, via software moeten bijwerken.

    2. Ik heb de camera gekocht met de kit lens. Deze combinatie geeft geen problemen maar als ik mijn 4 jaar oude 28-135 mm EF lens wil gebruiken werkt de camera meestal niet (in uitzonderlijke gevallen echter wel). Ik krijg geen error message maar de camera schakelt zichzelf gewoon uit
    Heeft iemand dezelfde ervaring?
    Wat kan daaraan gedaan worden of is dit een tweede reden om de camera naar het service center te brengen?

    Bedankt voor de commentaren
    Patrick G

  • #2
    Hoi, ik heb ook een 300D en heb die ervaring niet hoor. Ik had wel nog geen oude Canon Lenzen, ik heb van dit probleem echter nog niet gehoord... Soms wel soms niet....lijkt me bizar...je moet nu enkel nog weten of het de lens of het toestel is...misschien slecht contact?

    Misschien kun je eens een van uw foto's posten, zodat de meer ervaren gebruikers op het forum hun mening kunnen geven...
    #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
    Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

    Comment


    • #3
      1. Niet meteen een reden om je toestel terug te brengen. Als het aan je camera ligt, kan je het histogram van de foto's checken op de camera (bij playback op het toestel op de "info" knop drukken - op de 10D toch) of in je fotobewerkingsprogramma. Overbelichte foto's hebben zeer weinig gegevens aan de linkerzijde van de grafiek en lijken eerder tegen de rechterkant aan te leunen net alsof je een bakje water scheef houdt. Bijwerken zal je via de software moeten doen, door met levels of curves het contrast en de donkere tonen terug te brengen (voor zover mogelijk).

      2. Heb ik helaas nog gehoord. Zelfs met merkeigen lenzen. Moeilijk te bepalen of het aan het toestel of de lens ligt. Probeer eens met een EF lens van anderen, kwestie van uit te maken of het met meer lenzen gebeurt of enkel met jouw iets oudere exemplaar. Moet je het toestel daarvoor terugbrengen? Laat ik het zo zeggen: een ander toestel kan misschien met jouw 28-135 werken, maar problemen geven met andere lenzen. Sinds ik een dSLR heb, koop ik niets meer zonder eerst uitvoerig te testen.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Ik heb met mijn 10D wel in het begin een probleem gehad met een sigma lens, als ik het diafragma veranderde liep het toestel op een error. (was een te oude lens zijden ze bij Sigma)
        Nu heb ik een canon lens en geen problemen meer, ga met je lens naar een fotozaak en probeer deze op een andere camera (300D)of met je camera en probeer een andere lens.

        of test bij iemand (fotograaf) in jou buurt de lens of camera.
        Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

        Comment

        Working...
        X