Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 96

Standaard Over stappen van Sony... of mischien niet?

Beste collega foto verslaafden.

Zoals in het topic "Sony A55-A77" omschreven kamp ik met het zelfde probleem, ik heb een Sony A33 en kan niet in de studio zonder die opzetflits te gebruiken.

Ik heb al verschillende optie's ter oren gekregen maar weet niet wat te doen, van hier dit topic waar ik jullie mening in wil horen.

Even nog wat achtergrond informatie:
    Ik ben een jongen van 18 jaar en heb een jaar geleden mijn aller eerste toestel, een A33 met kit lens gekocht omdat de verkoper mij dit toestel aanrade. Heb nu 3 extra lenzen en een opzetflitser.
    Hierbij dan nog wat extratjes om langer toe te komen.

Een half jaar geleden werd ik plots aangetrokken door die mysterieuze foto studio.
    Al Snel kwam ik tot de constatatie dat Sony zich wel een hele grote beperking heeft opgelecht dus ben ik opzoek gegaan naar oplossingen maar kreeg geen antwoord van sony zelf en wisten vrienden en kennisen niet wat zeggen op mijn irritante vraag.

Nu zou ik graag jullie mening willen weten wat ik best doe:
    Moet ik overstappen naar een ander merk en zoja, welk merk?
    Moet ik deze camera dan nog gewoon bijhouden of heel de handel verkopen?
    Moet ik mischien gewoon een andere body kopen en bij sony blijven?
    ...

Over het algemeen ben ik wel blij met dit toestel, scherpe foto's, groot kleuren pallet, makkelijk te hanteren en tamelijk wat mogelijkheden.

Na al dat gezever klinkt er dan enkel nog maar 1 woord uit mijn keel.

HEEEELP!!!

Grtz,
    Kjeld

Standaard Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

De problemen die je beschrijft in studio heeft de A77 niet...maar dat nu wetende moet je helemaal zelf beslissen é

ps: de A65 is ook hiervoor gecorrigeerd, maar mist de pc synch connector

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    De problemen die je beschrijft in studio heeft de A77 niet...maar dat nu wetende moet je helemaal zelf beslissen é
    Mjaa, benk ook achter gekomen, maar kweet nu jammer genoeg ook de prijs van de A77, en da kan mijnen bruine ni trekken als ge begrijpt watk bedoel :s

Tenzij er iemand geld schieter wil zijn?

De PC synch connector is geen probleem, eenmaal die liveview zoeker kan uitgeschakkeld worden isr geen probleem meer, heb namelijk een flitschoen addapter aan geschaft en dan zou dat probleem zich niet meer mogen voordoen, denk ik toch

Overschakelen naar een A65 of A77 en het probleem is opgelost. Je krijgt een nog hogere resolutie van 24MP wat ideaal is voor studiowerk.
    En je hebt een grotere body, A33/55 zijn nogal klein voor een dslr.

Of je hebt nog de A580 met een traditionele zoeker. Is een prima camera en presteert wat beter op hoge ISO waarden. Hier vind je er nog één.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony RX100IV
    Mijn bird foto's en urbex foto's, mijn youtube kanaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Overschakelen naar een A65 of A77 en het probleem is opgelost. Je krijgt een nog hogere resolutie van 24MP wat ideaal is voor studiowerk.
    En je hebt een grotere body, A33/55 zijn nogal klein voor een dslr.

Of je hebt nog de A580 met een traditionele zoeker. Is een prima camera en presteert wat beter op hoge ISO waarden. Hier vind je er nog één.
    en zou u dan de A33 verkopen of zou je hem bijhouden moest je in mijn plaats zijn?

TS,
    Je hebt al een paar lenzen. Overstappen naar een ander merk is wat dat betreft duur.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
    en zou u dan de A33 verkopen of zou je hem bijhouden moest je in mijn plaats zijn?
    Binnenkort koop ik mij een nieuwe body en dan hou ik mijn A550. Dan kan daar een andere lens op, zo hoef ik niet telkens te wisselen van lens.
    Dus ik zou hem houden.

Hangt af van je budget zou ik zeggen. Als je er een mooie prijs van kan krijgen, en je komt anders niet rond voor je nieuwe body: verkopen, zoniet kan je achteraf nog altijd verkopen als je beter kan inschatten en ervaren hoevaak je effectief naar die andere body grijpt.
    Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Binnenkort koop ik mij een nieuwe body en dan hou ik mijn A550. Dan kan daar een andere lens op, zo hoef ik niet telkens te wisselen van lens.
    Dus ik zou hem houden.
    En welke body ga je dan kopen als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Daar zit wat in, maar wat budget betreft heb ik niet erg veel dus dan word het nog eventjes sparen vrees ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
    Hangt af van je budget zou ik zeggen. Als je er een mooie prijs van kan krijgen, en je komt anders niet rond voor je nieuwe body: verkopen, zoniet kan je achteraf nog altijd verkopen als je beter kan inschatten en ervaren hoevaak je effectief naar die andere body grijpt.
    mjaa tot nu toe hebk nog geen geïntereseerde geweten voor deze body maar zoals Alex606 zei lijkt het me ook wel interessant om 2 boddy's te hebben

het nadeel van nu te wachten met verkopen is echter wel dat die dingen schandalig snel dalen in prijs en dus na X-aantal jaren het niets meer waard is.

ik denk wel dat de andere body dan wel wat vaker mijn vingers raakt dan de A33 want nog een nadeel aan de A33 is dat hij vrij traag is met scherp stellen als het nog maar een beetje donkerder is, dan denk ik van, kga het manueel doen maar dat is dan ook te vergeefs want de electronische zoeker is in donkere omstandigheden van zoon lage kwaliteit dat dat ook bijna onmogelijk is, wat niet of minder het geval is met een gewone SLR waar je het gewoon recht door de lens ziet en dat maakte voor mij de doorslag om een nieuwe body te overwegen

dan rest er mij nog maar 1 vraag, welke body van sony raden jullie me dan aan?
    Liefst onder de 600 euro, mag 2ehands zijn(anders zal ik nauwelijks nog iets vinden vreesk)

de electronische zoeker is in donkere omstandigheden van zoon lage kwaliteit dat dat ook bijna onmogelijk is, wat niet of minder het geval is met een gewone SLR waar je het gewoon recht door de lens ziet en dat maakte voor mij de doorslag om een nieuwe body te overwegen

dan rest er mij nog maar 1 vraag, welke body van sony raden jullie me dan aan?
    Liefst onder de 600 euro, mag 2ehands zijn(anders zal ik nauwelijks nog iets vinden vreesk)
    Ik fotografeer zelf regelmatig op concerten met een Sony Alpha 550. De 580 die Alex aanraadt is nog wat beter en te vinden voor zo'n €530.

Zoals in het topic "Sony A55-A77" omschreven kamp ik met het zelfde probleem, ik heb een Sony A33 en kan niet in de studio zonder die opzetflits te gebruiken.

Nu zou ik graag jullie mening willen weten wat ik best doe:
    Moet ik overstappen naar een ander merk en zoja, welk merk?
    Moet ik deze camera dan nog gewoon bijhouden of heel de handel verkopen?
    Moet ik mischien gewoon een andere body kopen en bij sony blijven?
    ...
    Ik krijg zowat alle camera's te zien op m'n strobist workshops... Intussen vraag ik op voorhand als er Sony of pentax gebruikers in de groep zitten... Dan proberen we tijdens de middag om hun systeem aan de praat te krijgen met de opzettriggers.
    Dat is niet altijd evident. Voor Sony heb ik intussen drie adapters liggen, om de één of andere reden werkt het soms wel met de éne en niet met de andere...
    Pentax, heeft andere problemen... soms moet je het toestel volledig resetten om het aan 't werk te krijgen (batterij uit camera)

Nikon en Canon... nooit problemen...

Als studio, portret, fashion je ding is... dan zijn Nikon en Canon toch wel makkelijker in gebruik hoor! Er bestaan veel meer accessoires voor... alle trigger leveranciers maken versies voor dezen ( is niet het geval voor andere merken)

'
    Laatst gewijzigd door d_oracle; 11 januari 2012 om 11:12
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

De oplossing voor het probleem A33 / studio lees je op het eind van dit artikel:

http://fijnefotografie.wordpress.com...ote-modifiers/

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    Ik krijg zowat alle camera's te zien op m'n strobist workshops... Intussen vraag ik op voorhand als er Sony of pentax gebruikers in de groep zitten... Dan proberen we tijdens de middag om hun systeem aan de praat te krijgen met de opzettriggers.
    Dat is niet altijd evident. Voor Sony heb ik intussen drie adapters liggen, om de één of andere reden werkt het soms wel met de éne en niet met de andere...
    Pentax, heeft andere problemen... soms moet je het toestel volledig resetten om het aan 't werk te krijgen (batterij uit camera)

Nikon en Canon... nooit problemen...

Als studio, portret, fashion je ding is... dan zijn Nikon en Canon toch wel makkelijker in gebruik hoor! Er bestaan veel meer accessoires voor... alle trigger leveranciers maken versies voor dezen ( is niet het geval voor andere merken)

'
    mjaa, maar dan maak ik tog wel een serieus verlies als ik mijn huidige apparatuur zou verkopen, of stelt u iets anders voor? want zoals eerder vermeld kan ik niet met geld smijten laat ons zo zeggen.
    met daar boven op dan de vraag, welke body van welk merk moet ik dan nemen, ik weet het niet meer hoor :s

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
    De oplossing voor het probleem A33 / studio lees je op het eind van dit artikel:

http://fijnefotografie.wordpress.com...ote-modifiers/

G
    ooh, das ook een optie, nog niet geprobeert, maar ik ben geen strobist(nog niet toegekomen in dat 1jaartje datk nu bezig ben ) dus hoe moet ik dan die studio flitsers triggeren, met de popup flitster op WL geeft hij steeds iets vroeger een info flits dan dat de camera werkelijk schiet en dan zijn de studio flitsers eerder dan mijn camera, zet ik het op gewoon flitsen en verzwak ik het licht door flitscompensatie en/of zet ik er een ND filter over dan flitst hij ok voor als ik op AF bezig ben (wat wel handig is met kindertjes die niet stil zitten xD) met gevolg dat de studio flits al is afgegaan en niet optijd is opgeladen als ik de foto schiet dus dan sta ik daar mooi voor

(grrrrrr, de verkoper die me dit gelapt heeft hoord nog van mij )

Je bent blijkbaar niet echt tevreden over je camera. Dan kan je best een ander merk overwegen.

De oplossing is zoal reeds gezegd, een A65/A77 of A580 kopen. De enige camera's die problemen geven in de studio zijn de A33/A35/A55.

heb dikwijls, heel dikwijls met andere fotografen in studio gewerkt en iemand die zijn toestel kent heb ik nooit veel problemen weten hebben onafgezien het merk. Personen die hun toestel niet kennen, zijnde nikon, canon, pentax sony of wat dan ook, hebben regelmatig problemen.

sony gebruikt een andere hotshoe dan de klassieke merken, heeft voor en nadelen, maar indien nodig kun je daar een adapter op plaatsen, (10 a 20€) en kun je alle bestaande accessoires gebruiken.

alle sony toestellen kun je met gemak gebruiken in de studio met uitzondering van de a3x/a5x reeks
    de a33 is zoals ik vroeger dikwijls geschreven heb niet het meest aangewezen toestel voor studio fotografie omdat de EVF zich baseert (m-mode) op de instellingen voor je studioflitsers en je scherm donker wordt bij omgeving/pilootlicht

nu wat je moet weten is dat de belichtingstijd bij gebruik van studio flitsers, weinig belang heeft zolang dat die niet hoger is dan x-sync .

de sluitertijd wordt indien er zwak of geen omgevingslicht in de studio aanwezig is op het moment dat de flitsers afgaan, enkel en alleen bepaalt door de flitsers zelf. En dat licht meestal hoger dan 1/800s. Dus een sluitertijd van 1s of 1/200s geeft weinig of geen verschil. dus op die manier kun je dit probleem omzeilen met de a33 indien je niet veel strooilicht hebt in je studio.

je kunt je flash (intern/extern) gebruiken voor aansturen flitsers, in vrij donkere studio heb je maar weinig licht nodig om de flitsers te triggeren. je kunt flitser richten naar het plafond.

etc. etc.

als je er het geld voor hebt zijn volgens mij de sony a65/a77 de aanraders, als je overstapt naar DLSR ga je heel wat mogelijkheden die je nu hebt buiten de studio moeten opofferen.

wat type van studio fotografie beoefen je, model, stilleven, product ... ?

zowel d_oracle als geertvandenbroeck bieden je de oplossing

ze geven je links naar tussenstukken voor sony naar een 'standaard' hotshoe waar je de draadloze trigger voor de studioflitsen kan gebruiken ofwel neem je zelf een triggersysteem.
    Dan kan je de ontvangers gaan aansluiten via de sync-poort die elke studio-flitser meeheeft.
    Het trigger-systeem moet je dan zelf belissen.
    Wil je problemen vermijden, dan ga je bvb voor pixel king (wel een duurdere optie) maar zo kan je alles uitvoeren. Manueel, TTL, studio (aansluiten zoals ik hierboven zei), strobist, ...
    De pixel king bestaat in een volledige sony-uitvoering.
    Daarnaast kan je ook kiezen voor de Phottix Strato II Multi 5-in-1, deze bestaat ook in sony-uitvoering maar hier moet je alles wel manueel instellen (wat altijd is in studio).

Hierbij een overzicht / link van de 2 systemen die ik bedoel:

Phottix Strato II

Pixel King

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    heb dikwijls, heel dikwijls met andere fotografen in studio gewerkt en iemand die zijn toestel kent heb ik nooit veel problemen weten hebben onafgezien het merk. Personen die hun toestel niet kennen, zijnde nikon, canon, pentax sony of wat dan ook, hebben regelmatig problemen.

sony gebruikt een andere hotshoe dan de klassieke merken, heeft voor en nadelen, maar indien nodig kun je daar een adapter op plaatsen, (10 a 20€) en kun je alle bestaande accessoires gebruiken.

alle sony toestellen kun je met gemak gebruiken in de studio met uitzondering van de a3x/a5x reeks
    de a33 is zoals ik vroeger dikwijls geschreven heb niet het meest aangewezen toestel voor studio fotografie omdat de EVF zich baseert (m-mode) op de instellingen voor je studioflitsers en je scherm donker wordt bij omgeving/pilootlicht

nu wat je moet weten is dat de belichtingstijd bij gebruik van studio flitsers, weinig belang heeft zolang dat die niet hoger is dan x-sync .

de sluitertijd wordt indien er zwak of geen omgevingslicht in de studio aanwezig is op het moment dat de flitsers afgaan, enkel en alleen bepaalt door de flitsers zelf. En dat licht meestal hoger dan 1/800s. Dus een sluitertijd van 1s of 1/200s geeft weinig of geen verschil. dus op die manier kun je dit probleem omzeilen met de a33 indien je niet veel strooilicht hebt in je studio.

je kunt je flash (intern/extern) gebruiken voor aansturen flitsers, in vrij donkere studio heb je maar weinig licht nodig om de flitsers te triggeren. je kunt flitser richten naar het plafond.

etc. etc.

als je er het geld voor hebt zijn volgens mij de sony a65/a77 de aanraders, als je overstapt naar DLSR ga je heel wat mogelijkheden die je nu hebt buiten de studio moeten opofferen.

wat type van studio fotografie beoefen je, model, stilleven, product ... ?
    Voornamelijk model eigenlijk

Mjaa bij deze is nog maar eens bewezen dat ik dan tog mijn toestel niet erg goed ken(wat ook logisch is met 1 jaar ervaring en eerste toestel )

met de opzetflits naar plafond doe ik nu en lukt idd maar is vrij irritant door de kleine body heb je weinig grip

Jullie zijn in elk geval heel erg bedankt voor jullie heel erg informatieve uitleg en verdomd snelle reactie's.

Ik denk dat de beste optie dan tog maar even volhouden met dit toestel zal worden en hopen dat er in de loop der jaren nog andere bodys gemaakt worden die iets meer studio geschikt zijn en iets goedkoper dan de A77(heb hem gisterre vast gehad en voelde tog wel beter dan de A33 )

Ps: met de nadelen buiten de studio van een SLR tegen over SLT ben ik niet helemaal mee, hoe bedoel je?

Je bent blijkbaar niet echt tevreden over je camera. Dan kan je best een ander merk overwegen.

De oplossing is zoal reeds gezegd, een A65/A77 of A580 kopen. De enige camera's die problemen geven in de studio zijn de A33/A35/A55.
    mjaa hoelanger hoe minder eerlijkgezegt maar ik vrees datk het tog nog even met deze zal moeten doen

had ik maar een jaar eerder dit forum ondekt, dan zat ik nu niet in de rats

maar zoals ik al zij kwa foto kwaliteit ben ik wel te vreden hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
    zowel d_oracle als geertvandenbroeck bieden je de oplossing

ze geven je links naar tussenstukken voor sony naar een 'standaard' hotshoe waar je de draadloze trigger voor de studioflitsen kan gebruiken ofwel neem je zelf een triggersysteem.
    Dan kan je de ontvangers gaan aansluiten via de sync-poort die elke studio-flitser meeheeft.
    Het trigger-systeem moet je dan zelf belissen.
    Wil je problemen vermijden, dan ga je bvb voor pixel king (wel een duurdere optie) maar zo kan je alles uitvoeren. Manueel, TTL, studio (aansluiten zoals ik hierboven zei), strobist, ...
    De pixel king bestaat in een volledige sony-uitvoering.
    Daarnaast kan je ook kiezen voor de Phottix Strato II Multi 5-in-1, deze bestaat ook in sony-uitvoering maar hier moet je alles wel manueel instellen (wat altijd is in studio).

Hierbij een overzicht / link van de 2 systemen die ik bedoel:

Phottix Strato II

Pixel King
    de Phottix heb ik reeds gezien en geprobeerd maar gaf het zelfde probleem
    kga dit allemaal nog eens rustig nalezen en hopelijk komt het allemaal inorde.

heel erg bedankt voor de uitleg en tips en zeker de snelle reactie.

Van Sony kan ik dit niet zeggen, zelfde vraag gepost op sony forum en topic werd de dag erna verwijdert. Mail gestuurd en nog steeds geen reactie dus dat kan tog wel beter van sony

Voornamelijk model eigenlijk

Mjaa bij deze is nog maar eens bewezen dat ik dan tog mijn toestel niet erg goed ken(wat ook logisch is met 1 jaar ervaring en eerste toestel )

met de opzetflits naar plafond doe ik nu en lukt idd maar is vrij irritant door de kleine body heb je weinig grip

Jullie zijn in elk geval heel erg bedankt voor jullie heel erg informatieve uitleg en verdomd snelle reactie's.

Ik denk dat de beste optie dan tog maar even volhouden met dit toestel zal worden en hopen dat er in de loop der jaren nog andere bodys gemaakt worden die iets meer studio geschikt zijn en iets goedkoper dan de A77(heb hem gisterre vast gehad en voelde tog wel beter dan de A33 )

Ps: met de nadelen buiten de studio van een SLR tegen over SLT ben ik niet helemaal mee, hoe bedoel je?
    ik schrijf niet dat jij het probleem bent of niet bekwaaam zou zijn, sorry als dit verkeerd is overgekomen , reageer enkel op oracle zijn uitspraken die puur uit de lucht gegrepen zijn.

je kunt ook eventueel via hot-shoe adapter en flitskabel je flitser naast op,of onder studio flitser plaatsen, of via hulpstukje naast toestel, allez daar zijn voldoende oplossingen.

klassiek instap DSLRke heeft veel beperkingen toz van SLT, kan dat allemaal niet nog eens gaan opnoemen, maar bvb live-view is praktisch niet bruikbaar met meeste DSLR's, alsook video mode is sterk beperkt toz van SLT.

je moet enkel er op letten dat je niet van de drop naar de regen loopt.
    a77 heb je niet echt nodig, a65 is ruim voldoende

ik schrijf niet dat jij het probleem bent of niet bekwaaam zou zijn, sorry als dit verkeerd is overgekomen , reageer enkel op oracle zijn uitspraken die puur uit de lucht gegrepen zijn.
    dat is niet uit de lucht gegrepen.. regelmatig gaan die adapters gewoon kapot..en dat is een hard feit.. ik heb niets tegen het door sony-minolta gebruikte systeem, het heeft idd ook zijn voors, maar zeker ook zijn tegens..en met adapters moeten werken geeft gewoon problemen, en je blijft bezig met aanpassen..

wellicht wordt het es tijd dat sony teruggaat naar de gewone hot-shoes, zoals in de tijd van de minolta x-series..

de enige reden dat sony nog steeds vasthoudt aan het door minolta geintroduceerde systeem is dat men de minoltanians niet wilde teleurstellen, want die waren anders blijven zitten met compleet ´obsolete´ flitsers etc..

sony is zowat het enige merk, dat koppig blijft vasthouden aan hun eigen systeem, terwijl de rest van de hele wereld en alle strobistenspul en studiogear iets anders in gebruik heeft.

tel uit je winst..ik heb meermaals sony gebruikers gezien, die keer op keer hun adapters moesten vervangen omdat de hele boel affikte, en gefrustreerd werden omdat eea niet werkt zoals het zou moeten zijn..

wellicht is dat de reden, dat de meeste beroeps toch voor canon of nikon kiezen.. no fuzz en care-free shooten..

heb tot op heden geen enkele echte pro-slt gezien, in het pro-circuit blijft men bij de dslr´s.. en die zijn nog lang niet dood..a77 is geen enkele match voor de 1dx of d4..

en ook de ´maybe´ toekomstige a99 zal dat niet zijn.. veel geblaat van sony over de a77 in de afgelopen jaren, het zou een toestel worden, wat de gehele concurrentie zou wegvagen, maar tot op heden is dat nog niet gebleken.. zelfs op SAR heeft men dit al door..

ik vind het echt jammer hoor, want concurrentie is alleen maar goed, maar op een of andere manier heeft sony het nog steeds niet door.. een camera volproppen met vooruitstrevende technologie is iets anders dan begrijpen wat de markt nu echt wilt..

niet verwonderlijk, dat hard-core minoltanians nog steeds met weemoed terugdenken aan hun minolta 5d´s en 7d´s...dat waren retegoede toestellen, gezien de techniek die toen voorhanden was..
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

reageer enkel op oracle zijn uitspraken die puur uit de lucht gegrepen zijn.

LOL... verklaar je nader...

wist niet dat jij steeds aanwezig was in mijn workshops...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    LOL... verklaar je nader...

wist niet dat jij steeds aanwezig was in mijn workshops...
    Best niet op reageren. Je weet toch dat Sony het best is in alles en nog veel meer...
    Ik ken geen studio / produktfotografen met Sony. Ze zullen het allemaal verkeerd hebben. Ze moesten eens weten welke wereld voor hen zou opengaan met Sony en bij voorkeur nog een SLT.

Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Regels voor berichten