Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over stappen van Sony... of mischien niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
    Nog even om te weten
    Welk toestel van deze drie is volgens jullie het beste?
    De A350, A580 of A700?

    ik kan een A700 met 13.000 clicks, batterij grip en 2x4gb cf carts en alle originele toebehoren erbij kopen voor 400euro, doen? of verder kijken naar een A580 of A350?
    400€ is volgens mij niet slecht, misschien nog 50 afpingelen gewoon voor de sport. (400€ is volgens mij niet teveel)
    voor studio is de a700 zeer geschikt, wat robuustheid betreft beter dan de a580, a580 heeft andere features zoals LV, video, recentere 16mp sensor maakt het toestel ook beter geschikt voor opnames bij weinig licht (hoge ISO). Voor puur studio zou ik a700 voor 400€ niet laten liggen.

    Comment


    • #47
      Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      a700 + grip + geheugen voor die prijs is zonder meer spotgoedkoop. Daar kan je nooit een foute aankoop mee doen (tenzij het geen 13.000 maar 130.000 clicks zouden zijn...).

      En dan puur persoonlijk: ik ben zodanig gesteld op het gebruiksgemak van de 7-klasse, dat ik van een 5-reeks telkens gefrustreerd geraak als ik ermee werk(LOL). Quick-navi is op dat vlak maar een van de voordelen. Je hebt ook extra knoppen, wieltje achteraan, oersterke bouw, weerbestendig (kan redelijk wat regen verdragen heb ik ondervonden), en de batterijgrip is in gebruik een perfecte kopie van het toestel zelf. Als het je om foto's maken te doen is, dan zou ik voor deze gaan. De beeldkwaliteit is voor mij trouwens ook dik in orde. Voorwaarde voor goede foto's bij weinig licht is wel dat je heel goed de verschillende mogelijkheden qua instelling van je toestel leert kennen.
      Wil je live-view, kantel-lcd, nog betere sensor, dan kan je inderdaad beter naar die a580.

      edit: a700 is van eind 2007 (net als Nikon D300), maar heeft een aantal firmware updates gehad: nu v4.
      Nu uiteindelijk vind ik die live view en kantelbaar scherm wel makkelijk op mijn A33 maar geen must, net zoals het filmen. en zou de A700 dan zowat altijd gebruiken voor de studio en de A33 op verplaatsing en snapschots(omwille van live view en kantelbaar scherm)

      dus nu enkel wat geld vinden in mn oude schoen en kopen die handel (maar vooral hopen dat hij nog niet weg is tegen dan )

      Comment


      • #48
        Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        400€ is volgens mij niet slecht, misschien nog 50 afpingelen gewoon voor de sport. (400€ is volgens mij niet teveel)
        voor studio is de a700 zeer geschikt, wat robuustheid betreft beter dan de a580, a580 heeft andere features zoals LV, video, recentere 16mp sensor maakt het toestel ook beter geschikt voor opnames bij weinig licht (hoge ISO). Voor puur studio zou ik a700 voor 400€ niet laten liggen.
        Muha en van die sport hou ik wel ^^

        maar nu over die 13.000 clicks, hoe kan je met zekerheid checken of het effectief wel zo is en vanaf hoeveel clicks word zoon toestel afgeschreven?

        Comment


        • #49
          Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

          En nog even over robustheid, ik ga 25-02-2012 een Airsoft event fotograferen, zou hij dat overleven moest het wat regenen of is een regen hoes tog wel handig mee genomen?

          Comment


          • #50
            Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

            regen, of vochtigheid kunnen de meeste toestellen/lenzen niet goed verdragen, zou uit veiligheid toch voor bescherming zorgen.

            aan de gebruikerssporen kun je wel zien of het toestel 13 of 130k clicks heeft.
            bij 13k clicks zou het toestel er nog redelijk nieuw moeten uitzien.

            Comment


            • #51
              Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

              Ga maar voor de A580, heeft een (veel)betere sensor dan de A700. Is de laatste en voor mij beste APS-C dslr van Sony. Die vind je nu voor een heel lage prijs, klik.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #52
                Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

                Naar mijn mening is de hotshoe die Minolta/Sony gebruik(t)en een beter ontwerp - en dat zeg ik volledig oprecht.

                Zucht.

                P.S.: 5D Mark II (of de 1D Mark III) en autofocus . Dat zegt genoeg. Om maar te zeggen dat elk merk zo zijn 'problemen' (heel bewust tussen aanhalingstekens gezet) heeft.
                hohoho.. ik heb nergens gezegd, dat het flitsschoentje van minolta-sony slecht is he? mss zelfs wel beter dan de ouderwetse hotshoes.. maar philips video 2000 was ook veel malen beter dan betamax of vhs..(toendertijd..) feit blijft wel, dat dit het niet haalde..

                probleem is gewoon dat 99% van de wereld niet meegegaan is met de flitsschoen van sony-minolta en dat studiogear beter compatibel is met de bestaande ouderwetse hotshoe ipv die van sony..

                ik heb nooit Af problemen gehad met mijn 5dmkII, en ik wat betreft de 1dmkIII is alles netjes opgelost..(zijn overigens 2 toestellen van totaal verschillende klasse en de gebruikers stellen ook totaal andere eisen..maar dat hoef ik jou w.s vast niet uit te leggen.. ) ik heb ook niets verkeerds gezegd over de AF van slt´s of sony dslr´s lijkt mij..

                ieder merk heeft idd zijn mishaps, maar ik merk dat sommigen de boel lopen te verbloemen en koppig blijven volharden in hun eigen overtuiging dat ´hun´ merkje het beste is, en dat is niet zo.. ik weet heus wel waar het schoentje wringt als het over mijn eigen gear gaat en dat wil ik gerust toegeven..wordt tijd dat anderen dat ook es gaan doen, ipv allerlei desinformatie rond te strooien..
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #53
                  Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                  Overstappen...

                  Kameraad van mij heeft het onlangs ook gedaan...
                  Hij heeft al zijn sony materiaal verkocht en canon gekocht...

                  Zijn reden was de:

                  -Lange wachttijden voor lenzen ed. (weinig sony in voorraad blijkbaar)
                  -Jouw probleem
                  -...

                  Hij zit nu nog niet bij het beste merk maar toch al beter ...
                  Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                  Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                  Comment


                  • #54
                    Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                    Hij zit nu nog niet bij het beste merk maar toch al beter ...
                    Beste merk bestaat niet, hoogstens een beste merk voor jou, en da's dan nog geen eeuwigdurende zekerheid.
                    Ieder heeft andere voorkeuren en behoeften.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #55
                      Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                      Nu uiteindelijk vind ik die live view en kantelbaar scherm wel makkelijk op mijn A33 maar geen must, net zoals het filmen. en zou de A700 dan zowat altijd gebruiken voor de studio en de A33 op verplaatsing en snapschots(omwille van live view en kantelbaar scherm)
                      Ik denk persoonlijk dat, eenmaal je die a700 met grip gewoon bent, je enkel nog een a33 mee neemt op uitstap als je iets kleiners mee wil...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #56
                        Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                        maar nu over die 13.000 clicks, hoe kan je met zekerheid checken of het effectief wel zo is en vanaf hoeveel clicks word zoon toestel afgeschreven?
                        Kan je niet met zekerheid zeggen.
                        Maar zoals hierboven gezegd: bij een toestel met +25000 clicks zie je toch wel hier en daar slijtage, al is het maar aan het rubber van de grip.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #57
                          Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                          En nog even over robustheid, ik ga 25-02-2012 een Airsoft event fotograferen, zou hij dat overleven moest het wat regenen of is een regen hoes tog wel handig mee genomen?
                          Het toestel heeft officieel geen "weather sealing", maar wel "environmental protection" dacht ik. In elk geval, ik heb er enkele keren een hele dag in de motregen mee rondgelopen in Engeland en geen enkel probleem gehad. Dat is natuurlijk niet in de gietende regen zonder enige bescherming, maar toch...
                          Ik denk dat wat vocht betreft je eerder op je lenzen moet letten dan op de a700.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #58
                            Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                            Lijster eens even allemaal:
                            1.laat die oorlog eens stoppen van: "ik heb tog niet gezegt dat"of "jij zegt zo"daar graken we niet verder mee hoor
                            2.Bekijk het topic nog eens en blijf op het onderwerp
                            3.Kben verdorie nog maar 18jaar oud en 1jaar bezig met fotografie dus ken de voor historie niet van minolta of canon of nikon dus daar moeten jullie nu niet om strijden
                            en 4.Als iemand zegt om over te stappen of niet wil ik daar ook een deftige motivatie voor, niet omdat het jouw merk is en je er enorm aan vast ben geroest, als het voor jouw een goed merk is ben ik super blij voor jouw.

                            en @Alex606: is het zoon groot verschil dat het die ruim 100euro meer waard is want dan zijn we bij die A580 nog niet aan de extra baterij en batt grip en kaarten he :s

                            ik voel me wel heel sterk geneigt naar de A700 ookal is het al een ouder toestel



                            En nogmaals als iemand tog vind dat ik moet overschakelen naar een ander merk geef dan sterke argumenten en zeg me dan welk merk en toestel je waarom dan denkt

                            Ik ga zoals ik me nu voel ten opzichte van dit alles gewoon nog wat blijven bij sony, uitkijken naar een extra body en verder afwachten wat de tijd te bieden heeft.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                              de a580 heeft een 16mp sensor de a700 heeft een 12mp sensor.
                              een iets verbeterde versie van de a700 versie (toevoeging video functie) vind je nog terug in toestellen die vandaag nog verkocht worden zoals de nikon d400 en de nikon d90.

                              de 16mp sensor welke je terugvindt in de a580 is dezelfde als deze in de pentax k-5 (schitterend toestel, welke het meest uit deze sensor weet te halen) de nikon d7000 de a55...
                              Ter info:enkel in SLT en de nexc3 en de nex5n is een verbeterde versie van deze sensor terug te vinden

                              dus wat beeldkwaliteit betreft zit je met de a580 vandaag aan de top.
                              nu in studio, als je je belichting goed beheerst tenminste, is de a700 beeldkwaliteit ruim voldoende en is het verschil met a580 beperkt.

                              ander voordeel van de a580 toz vd a700, is dat je zoals bij de a33 over een live view functie beschikt met snelle autofocus, daar is geen enkel andere fabrikant die dit aanbiedt.
                              bijkomend heb je ook video, weliswaar niet met snelle AF zoals bij a33.
                              je hebt een kleine optische zoeker (zowat grootste nadeel vd a580) toz van EVF bij de a33 en grotere heldere full prisma zoeker bij de a700.

                              de a700 heeft een pc-sync aansluiting wat handig is als je flitskabel gebruikt.
                              bij de a580 moet je in dit geval een hot-shoe adapter aanschaffen net zoals bij andere fabrikanten.

                              bij de a700 wordt gratis SW bijgeleverd (kun je ook afalen van het net) voor opnames te triggeren en op te slaan op PC. (tethered shooting) weet niet wat de mogelijkheden op dat punt zijn vd a580. Bij de a700 hoort ook een gratis afstandsbediening, wat ook handig is voor studio, weet niet hoe dit is voor de a580, kun je waarschijnlijk wel apart bijkopen indien niet bijgeleverd.

                              welke nu kiezen, in studio gaan zowel de a580 als de a700 goede resultaten geven, daarbuiten gaat de a580 meer plezier verschaffen.



                              sony vernieuwde zijn instapmodellen zoals de a33 in het verleden nogal op korte termijn, (1jaar) mogelijk komt er binnen een 4 tal maand een nieuwe versie op de markt, maar dit wil niet zeggen dat men daar de mogelijkheid om belichtingscompensatie uit te schakelen zal voorzien.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Over stappen van Sony... of mischien niet?

                                btw: als je een goed en goedkoop portret lensje wenst is de sony 85m f2,8 een aanrader
                                alle opnames in volgende link zijn gemaakt met dit lensje.
                                outlier_v - the new blog in LiveJournal. There should be new interesting records soon.

                                Comment

                                Working...
                                X